Funderar på en SSD från Pixmania och hur är butiken ??

Permalänk
Medlem

Funderar på en SSD från Pixmania och hur är butiken ??

Vet att många förrut varit extremt rädd för denna butik med lager i Frankrike och undrar om dom är bra vid hantering om nått skulle gå fel med varan under leverans eller vid service om de skulle krångla ???

Dom hade ett grymt erbjudande nu så därför ja undrar om man vågar handla från dom eller om man ska undvika denna butik ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pixmania, som det står i rubriken.

Permalänk
Medlem

Bara hört dåligt från dem, att det tar långt tid att få grejerna ibland. Och att garantiärenden inte var det roligaste.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta 2 månader på mitt paket och tjata på kundservice. Kan ej rekommendera
Men kan ju bara varit oflyt

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Skrivet av Lunk:

Jag fick vänta 2 månader på mitt paket och tjata på kundservice. Kan ej rekommendera
Men kan ju bara varit oflyt

Som jag har förstått det har många oflyt när dom handlar på Pixmania.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta toklänge på en leverans från Pixmania, anledningen var enl kundtjänst att de har lagret i Frankrike.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Snabba leveranser och usel kundservice är vad jag hört. Jag själv fick mitt paket efter 3 dagar, får väl ses som godkänt då det skickas från frankrike

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Som jag har förstått det har många oflyt när dom handlar på Pixmania.

Det var de ja var rädd för......Har enbart beställt en digitalkamera från dom och tog ca 1 vecka hem utan problem på produkten men man vill juh veta att om de krånglar så sköter dom ärendet bra och smärtfritt.

Vet att många Varnat för Pixmania om de krånglar med frakt eller service ska dom vara helt bedrövliga att ha att göra med och därför ja tänkte höra
om dom bättrat på sig eller är lika svåra att ha att göra med.

Men tydligen inte då ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Var denna SSD ja kollat in........http://www.pixmania.se/se/se/8969516/art/corsair/intern-ssd-h...

Corsair Intern SSD-hårddisk Performance 3 Series - 128 GB = 1342.59 kr

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Det var de ja var rädd för......Har enbart beställt en digitalkamera från dom och tog ca 1 vecka hem utan problem på produkten men man vill juh veta att om de krånglar så sköter dom ärendet bra och smärtfritt.

Vet att många Varnat för Pixmania om de krånglar med frakt eller service ska dom vara helt bedrövliga att ha att göra med och därför ja tänkte höra
om dom bättrat på sig eller är lika svåra att ha att göra med.

Men tydligen inte då ??

Ett tips är att läsa på Prisjakt kring dom, om du vill höra andra bedömningar.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=374

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Har beställt ett antal saker ifrån dom, har gått hyggligt snabbt och den gången jag har haft kontakt med kundservice har det funkat mycket bra. Men som jag förstår det så är det när det inte går riktigt som det borde som det blir strul av monumentala proportioner.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Avstängd

Brukar beställa från Pixmania med UPS delivery, alltid följande dag vid ytterdörren. Fungerat perfekt. Har dock aldrig behövt skicka nått tillbaka, så där kan det ju förstås börja jävlas :S

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Hade ni vågat beställa från denna butik om de är grymt pris och hoppas att de går problemfritt utan krångel i leverans eller att produkten felar med risk om de inte går som de ska får man räkna med massa jobb mot kundservicen ???

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Hade ni vågat beställa från denna butik om de är grymt pris och hoppas att de går problemfritt utan krångel i leverans eller att produkten felar med risk om de inte går som de ska får man räkna med massa jobb mot kundservicen ???

Du kan alltid ta garantin med Corsair direkt annars.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.