Permalänk
Medlem

Tyst grafikkort!

Tjenare!

Jag tänkte köpa ett grafikkort, har max 2k att spendera på ett grafikkort. Jag brukar sitta och spela Bf3 men mitt nuvarande grafikkort (5770) låter som att det ska flyga iväg till Thailand. Jag är inte ute efter monstergrafik men vill att spel ska kunna flyta på bra och framförallt ha ett tyst grafikkort.

Eller låter alla grafikkort som flygplan idag?

Permalänk
Medlem

Mitt HD6950 är väldigt tyst får jag säga. Det låter lite ja, det är ju trots allt två fläktar på det.
Men det är ett mjukt ljud som inte alls är högt eller störande.
Kör fläkten på 49% i spel och går sällan över 60c.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakken:

Tjenare!

Jag tänkte köpa ett grafikkort, har max 2k att spendera på ett grafikkort. Jag brukar sitta och spela Bf3 men mitt nuvarande grafikkort (5770) låter som att det ska flyga iväg till Thailand. Jag är inte ute efter monstergrafik men vill att spel ska kunna flyta på bra och framförallt ha ett tyst grafikkort.

Eller låter alla grafikkort som flygplan idag?

byt kylare kasta dit en acelero

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakken:

Tjenare!

Jag tänkte köpa ett grafikkort, har max 2k att spendera på ett grafikkort. Jag brukar sitta och spela Bf3 men mitt nuvarande grafikkort (5770) låter som att det ska flyga iväg till Thailand. Jag är inte ute efter monstergrafik men vill att spel ska kunna flyta på bra och framförallt ha ett tyst grafikkort.

Eller låter alla grafikkort som flygplan idag?

Du kan få ett tyst grafikkort om du vill. Hur mkt det kostar beror på vad du kräver för prestanda.

Permalänk
Medlem

Polaren kör Asus DirectCU II 6950.. Den kylaren tyckte jag var väldigt tyst och bra. Den kylningen finns på många olika kort så bara välja ett kort i din prisklass med den kylaren. Annars som sagt byt kylare på ditt nuvarande grafikkort om det är mest tystnad du vill ha och är nöjd med prestandan.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s