Permalänk
Medlem

Bästa PvP klasserna

Vilka klasser/specs upplever ni passar bäst för PvP? Jag söker en klass som passar sig väl för solo queue, dvs en allroundklass som inte är speciellt gjord för att fylla en specifik roll i ett balanserat lag. Gärna dps fokuserad.

Permalänk
Medlem

Jag lirar smuggler/gungslinger/saboteur, är lvl 30 och brukar komma hyfsat högt upp i pvp dock är man lite som ett "torn" ibland då man måste sitta ner för att utföra vissa attacker.1v1 brukar jag vinna mot de mesta förutom sith assasins tror ja det är. Du skadar massor som gunslinger iaf. Scoundrel däremot tror ja funkar hyfsat i pvp med då man får stealth.

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Som trooper commando (healer) kan jag utan större problem sänka vem som helst samtidigt som jag håller mig själv levande. Antingen genom att gå all out, full retard och blåsa alla cooldowns och spendera all ammo direkt. Eller så healar man sig och konserverar ammo och lägger välplacerade bursts.

Något som brukar fungera bra för mig är att öppna med sticky grenade, några hammershots. När dom kommer nära så knockback, kasta plasma grenade, skjut lite, när dom är halvnära kör du cryo grenade som fryser dom, kör mortar på dom, sen kita det sista om dom fortfarande lever.

Om jag möter sniper, sorc eller någon annan som har stort övertag av att sitta på avstånd brukar jag dock köra på full retard

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Låter bra, någon som spelat mkt på imperiets sida? Jag har funderat en del på Agent och Inquisitor. Vilken av dessa föredrar ni i pvp, och vilken spec på respektive klass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel_H:

Låter bra, någon som spelat mkt på imperiets sida? Jag har funderat en del på Agent och Inquisitor. Vilken av dessa föredrar ni i pvp, och vilken spec på respektive klass?

Försök titta på lite streams på de klasserna och försöka skapa en mer utformad uppfattning.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel_H:

Låter bra, någon som spelat mkt på imperiets sida? Jag har funderat en del på Agent och Inquisitor. Vilken av dessa föredrar ni i pvp, och vilken spec på respektive klass?

Klasserna på båda sidorna är rena spegelbilder, alla spells och talents har samma effekter (men helt olika namn och animationer).
Inquisitor = Consular och Agent = Smuggler

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Skapa bara en Bounty Hunter så har du inga problem i PvP.. Gjorde tester inom guilden, lvl 10BH i Warzone, 3a på Damage.. 38kills varav 14killing blows.. 2 deaths.. och detta var inte mot nån noob grupp.. Om du vill ha OP klass, skapa BH som sagt...

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Tänkte rulla en BH. Vilken inriktning skall man med fördel välja om man skall lira mest PvP?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Bounty hunters är lite väl over the top, säkert kort ett bra tag framöver. Väldigt lätta att döda om man kan heala sig dock

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Trooper commander is the shit! ^^

Permalänk

Kört några pvp matcher med min sith inq och de funkar bra. Dock tror jag BH är rätt bra i pvp

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Har levlat en jedi-shadow/infiltration i princip uteslutande genom pvp.

Bäst hittils är 45 kills, 24kb's, 219k skada samt två sprängda dörrar (voidstar) i level 18.

Kanske inte lika bra som en Bounty Hunter på pappret, men jag gillar den skarpt! Det ska även tilläggas att klassen blir fantastiskt mycket bättre i level 50, man får många godsaker från klassträdet.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

sith marauder är den defenetift bästa pvp klassen på swtor (med carnage specc) (men krävs MEST skicklighet av dom alla)
detta är för level 50! Det är otroligt hur bra man kan spela som marauder. ranged har ingen chans om du använder dina spells RÄTT

Edit: Jag tycker bounty hunter är bäst i low lvl

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

sith marauder är den defenetift bästa pvp klassen på swtor (med carnage specc) (men krävs MEST skicklighet av dom alla)
detta är för level 50! Det är otroligt hur bra man kan spela som marauder. ranged har ingen chans om du använder dina spells RÄTT

Edit: Jag tycker bounty hunter är bäst i low lvl

För en vecka sedan tyckte jag att min Marauder var kass..men nu vid lvl 40, finfint moddad gear kan jag tanka och röja folk till höger o vänster utan problem. Kan inte vänta tills jag är lvl50 med Rakata gear

Edit: Carnage Spec btw

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

who cares. pvp är totalt trasigt ändå. inför brackets fort som fan så man slipper alla jävla lvl 50 med fet gear. man har inte en suck när man råkar ut för ett lag med ett par sånna.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av eliasbajen:

sith marauder är den defenetift bästa pvp klassen på swtor (med carnage specc) (men krävs MEST skicklighet av dom alla)
detta är för level 50! Det är otroligt hur bra man kan spela som marauder. ranged har ingen chans om du använder dina spells RÄTT

Edit: Jag tycker bounty hunter är bäst i low lvl

Din logik gäller dock i princip för både Guardian, Sentinel och Shadow (Juggernaut, Marauder och Assassin). Ranged har problem mot melee i princip konstant eftersom vi har deflection. Det sagt plockar en Mercenary/Commando ofta ner dig eftersom vi har typ noll försvar mot tech powers.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

who cares. pvp är totalt trasigt ändå. inför brackets fort som fan så man slipper alla jävla lvl 50 med fet gear. man har inte en suck när man råkar ut för ett lag med ett par sånna.

Gear ger bara en liten fördel tack vare "Bolster" i pvp, ser ofta lvl 50 blir ägda av lvl 20

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Gear ger bara en liten fördel tack vare "Bolster" i pvp, ser ofta lvl 50 blir ägda av lvl 20

Problemet är inte gear eller ren skada utan att level 50 folk har så förskräckligt många fler och bättre abilities som t.ex. stuns eller annat.

Man kan fortfarande vinna men man måste vara klart bättre än motståndaren.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Gear ger bara en liten fördel tack vare "Bolster" i pvp, ser ofta lvl 50 blir ägda av lvl 20

Det stämmer inte. Man kan få enorma fördelar med PVP gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det stämmer inte. Man kan få enorma fördelar med PVP gear.

Visst, men jag plockade lvl 50s med full pvp expertise gear med min lvl 30. Det går, gäller bara att inte ge upp och använda sina skills

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Visst, men jag plockade lvl 50s med full pvp expertise gear med min lvl 30. Det går, gäller bara att inte ge upp och använda sina skills

Det går, förutsatt att lvl 50 spelaren inte är vidare duktig på pvp. Då får man pisk helt enkelt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Bounty hunters är lite väl over the top, säkert kort ett bra tag framöver. Väldigt lätta att döda om man kan heala sig dock

Lirar bountyhunter och det är lätt o dö om personen slänger en heal eller 2 på sig själv,. för då står man där med full heat sen o kan bara autoattacka.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Helt meningslöst att köra ngt annat än en melee pvp-matcher iaf för de slaktar mig som sorc på 2 sekunder. Har aldrig lyckats vinna en match.

Permalänk
Medlem

Kan ng snabbt förklara vad de olika commendations är för jag fattar ingenting. Man får warzone när man spelar och de kan man handla prylar för det har jag fattat men sen är där en massa andra commendations. mercenary osv. Hur får man dem? Å sen centurion å massa annat skit. Totalt värdelös manual också som inte förklarar ett jota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan ng snabbt förklara vad de olika commendations är för jag fattar ingenting. Man får warzone när man spelar och de kan man handla prylar för det har jag fattat men sen är där en massa andra commendations. mercenary osv. Hur får man dem? Å sen centurion å massa annat skit. Totalt värdelös manual också som inte förklarar ett jota.

Gå till "Battle" arean i imperial fleer/alt Republic motsatsen, där finns pvp vendors , då förstår du nog mer..
Samma som för vanliga "zone"-kommendations, du byter in dom mot gear/mods/vapen..

Warzone-commendation = PvP tokens mer eller mindre.. Används till vapen + 20/40/50 pvp gear + Battlemaster lockbox eller va det heter.. Cap: 1000 tokens..
Mercenary-commendations = Fås från world pvp event tror jag.. och samma här, cap på 1k.. Andvänds för mer avancerad pvp gear på högre level tillsammans med Warzone Commendations.. Ex: 200xWarzone + 200xMerc = 1 Battlemaster bag..Mercenary commendations fås även genom att man "byter" in 30 Warzone Commendations mot 10 Mercenary commendations..

Hoppas det hjälpte lite.

Ang Sorc, kolla lite guider, för det är en sjukt bra class..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Kör min Operative (snart lvl 40) i pvp rätt ofta och tycker det är väldigt kul.

Men dock kan jag inte hitta nån vettig pvp gear för agenter?
Eller ska man spara sina warzone commendations och samla på sig mercenary commendations för bättre gear?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kör min Operative (snart lvl 40) i pvp rätt ofta och tycker det är väldigt kul.

Men dock kan jag inte hitta nån vettig pvp gear för agenter?
Eller ska man spara sina warzone commendations och samla på sig mercenary commendations för bättre gear?

Finns ett set med pvp gear för lvl 40 som du köper i Imperial Fleet/Republics motsvarighet.. kostar warzone coms.. + att från lvl 34 kan du köpa ett nytt vapen var 4e level.. så kolla in det..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Sniper är rätt så kul och spela, mycket ranged CC och helt OK burst. Bara man inte fokuserar stenhårt på kills och ha bästa dps statistiken vid matchens slut så är Sniper en av dem bästa (imo).

Har dock inte kört längre än l30.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Min Sentinel verkar iaf inte äga slagfältet .. dock ska det sägas att jag är antagligen den sämste PVP:aren i galaxen så ska nog inte eeeeeeeeeeenbart skylla detta på min gubbe (tjej).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.