Permalänk
Medlem

Letar tyst cpu kylare

Tjena letar en ny tyst cpu kylare till dator i sign. Har stock kylaren nu och tycker den väsnas för mycket i idle, datorn är ungefär 1 m från sängen och har den alltid på. Så det viktigaste är väl att den är tyst i idle för när jag spelar har man ändå Lurarna på sig. Har just nu inga tankar på överklockning. Och maxpriset är 400 men helst 300 för jag ska köpa 2 st en till ett socket 775 system

Dom kylare jag har kollat på är:
Cooler master 212+/evo verkar som evo'n är lite bättre? sen hur tyst är orginal fläktarna?
Antec kuhler 620 läst att den låter mycket
Arctic Cooling Freezer 13 Pro verkar vara tyst under idle enligt sweclockers test

egna funderingar är väl att 212 evo + en tyst fläkt blir det bästa alternativet men behöver lite feedback tips och förslag uppskattas

Permalänk
Medlem

Jag har Hyper 212+ med en Scythe Gentle Typhoon 800 rpm och det funkar bra att sova till...

http://www.inet.se/produkt/5321443/scythe-120mm-gentle-typhoo...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Letar också efter en tyst men effektiv CPU-kylare

...lånar till synes tråden lite.

Är också ute efter en effektiv men tyst kylare till socket 1155.
Till mitt förra bygge (1366) så köpte jag en Corsair A50 som fick följa med
i 1155-bygget.

Jag vill ha det tystare i burken när jag slösurfar, det är inte alltid jag har musik i högtalarna eller
har på mig hörlurarna.

Lokaliserade ljudet till CPU-kylaren då mina 2x GTX680 inte låter någonting i idle och inte heller min
PSU (Cooler Master Silent Pro M 850W).
När jag köpte A50:n så gick jag på dåtidens rekommendationer och var till en början nöjd men på senare
tid har jag stört mig något fruktansvärt på det.

Har en budget på 500:- till 1500:-, ganska bred budget. Är ute efter luftkylning för tillfället då färdiga vattenlösningar
och liknande inte är av intresse just nu då jag inte hinner ta mig tid att skruva i burken så mycket.
Storlek på kylaren spelar inte heller någon jätteroll, sitter med Thermaltake Level 10 GT så det finns gott om plats.

Vore tacksam för svar.

XpreS

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBiS:

Kör på hyper 212 eller mux 120, sen byta fläkt till en scythe gentle typhoon 1450 eller 1800 om du tycker det låter mycket, själv kör jag 1800rpm gentle typhoon fläkt, tycker det är helt tyst.
Om jag tänker mig om, så kan du inte köpa oem mux 120 som inet säljer, eftersom den är bara socket 1155.

Skrivet av XpreS:

...lånar till synes tråden lite.

XpreS

Thermalright archon eller silver arrow. Köpte en archon billigt, men har inte orkat installera det än Men jag har hört mycket bra.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W