Permalänk

Mus, Headset och Tangentbord

Hej!

Jag är ute efter att köpa ny mus, headset och tangentbord, min budget ligger på cirka 2000-2400 för alltsammans. Det jag är ute efter för tangentbord är att man ska kunna trycka väldigt många knappar samtidigt och att alla registreras ( vet inte vad det heter exakt ), har inget krav på bakgrundsbelysning eller mekaniska brytare.

För musen så skulle jag vilja han en som passar de som håller musen med fingertopparna, kör inte med så hög sense så någon extra hög DPI behövs inte, kan tilläggas att jag bara spelar FPS spel!

För headsettet så skulle jag vilja ha ett som har väldigt bra ljud, vet dock inte om det finns något speciellt för fps spel?, micen ska vara väldigt bra också då jag ofta pratar i skype/teamspeak.

Permalänk
Skrivet av kimbolimbo:

Hej!

Jag är ute efter att köpa ny mus, headset och tangentbord, min budget ligger på cirka 2000-2400 för alltsammans. Det jag är ute efter för tangentbord är att man ska kunna trycka väldigt många knappar samtidigt och att alla registreras ( vet inte vad det heter exakt ), har inget krav på bakgrundsbelysning eller mekaniska brytare.

För musen så skulle jag vilja han en som passar de som håller musen med fingertopparna, kör inte med så hög sense så någon extra hög DPI behövs inte, kan tilläggas att jag bara spelar FPS spel!

För headsettet så skulle jag vilja ha ett som har väldigt bra ljud, vet dock inte om det finns något speciellt för fps spel?, micen ska vara väldigt bra också då jag ofta pratar i skype/teamspeak.

Edit: Vill även tillägga att jag inte vill köpa några razer produkter

Permalänk
Avstängd

http://www.webhallen.com/hardvara/145760-steelseries_sensei_p... http://www.webhallen.com/hardvara/109825-steelseries_siberia_... http://www.webhallen.com/hardvara/132953-qpad_mk-80_pro_gamin...
Hade jag rekommenderat dig att köpa faktiskt, riktigt bra grejer tycker jag!
Registrera dig på webhallen, så får du 200 kronors rabatt på MK-80 tangentbordet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att för headset skulle jag säga Audio Technica ATH-M50 - en av de bästa lurarna för pengarna. Komplettera med en Zalman ZM-MIC som mikrofon.

Angående tangentbordet skulle jag nog valt ett QPAD MK-50 (bra pris och tillgängligt i Sverige) och om du endast spelar FPS skulle jag nog valt ett med röda eller svarta brytare, men såklart - det är personlig preferens angående de olika brytarna, men de sägs vara att föredra för FPS-spelande.

Musen är även en personlig preferens, finns så mycket att välja mellan. Detta är även vad du är van vid. Jag skulle nog själv valt mellan dessa: QPAD 5K, Mionix 5000 eller SteelSeries Sensei, men det kan vara så att QPAD och Mionix är inte riktigt i din smak, låter som du mer vill ha en smidig mus - och Sensei är just det. Finns säkert någon annan som kan tipsa om en billigare och kanske något som faller bättre in din smak.

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

http://www.webhallen.com/hardvara/145760-steelseries_sensei_p... http://www.webhallen.com/hardvara/109825-steelseries_siberia_... http://www.webhallen.com/hardvara/132953-qpad_mk-80_pro_gamin...
Hade jag rekommenderat dig att köpa faktiskt, riktigt bra grejer tycker jag!
Registrera dig på webhallen, så får du 200 kronors rabatt på MK-80 tangentbordet.

Gillar dendär musen, har även hört mycket bra om det, tangentbordet såg väldigt bra ut också, och 200kr rabatt! perfekt, är dock inte så förtjust i detdär headsettet, tycker det är rätt så oskönt, dock bättre än v1

Skrivet av Cable:

Skulle nog säga att för headset skulle jag säga Audio Technica ATH-M50 - en av de bästa lurarna för pengarna. Komplettera med en Zalman ZM-MIC som mikrofon.

Angående tangentbordet skulle jag nog valt ett QPAD MK-50 (bra pris och tillgängligt i Sverige) och om du endast spelar FPS skulle jag nog valt ett med röda eller svarta brytare, men såklart - det är personlig preferens angående de olika brytarna, men de sägs vara att föredra för FPS-spelande.

Musen är även en personlig preferens, finns så mycket att välja mellan. Detta är även vad du är van vid. Jag skulle nog själv valt mellan dessa: QPAD 5K, Mionix 5000 eller SteelSeries Sensei, men det kan vara så att QPAD och Mionix är inte riktigt i din smak, låter som du mer vill ha en smidig mus - och Sensei är just det. Finns säkert någon annan som kan tipsa om en billigare och kanske något som faller bättre in din smak.

Tycker detdär headsettet är för dyrt för min budget dock, men gillar tangentbordet och Sensei, men somsagt QPAD och Mionix är nog lite för stora.. kör med G9 nu och tycker den är rätt så bra, dock väldigt laggig efter som den är väldigt gammal och stått ut med mycket .. men tror iaf Sensei är ett bättre alternativ.

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Har sj det headsetet som Cable nämnde, och kan verkligen rekommendera det.. Fast endast om du gör mer än att spela spel.
Kommer dom bara spelas på så duger ett siberia v2 eller ett v1 om du kan hitta billigare då ljudkvaliten är densamma.
Tänk på att dessa är ganska tråkiga om du skall lyssna musik osv.
Har också sensei och den funkar kanon även för "Palm-grip" som jag använder.
Har du mindre händer hade jag istället kollat på zowie AM eller Steelseries Kana.

Permalänk
Skrivet av Hiawatha:

Har sj det headsetet som Cable nämnde, och kan verkligen rekommendera det.. Fast endast om du gör mer än att spela spel.
Kommer dom bara spelas på så duger ett siberia v2 eller ett v1 om du kan hitta billigare då ljudkvaliten är densamma.
Tänk på att dessa är ganska tråkiga om du skall lyssna musik osv.
Har också sensei och den funkar kanon även för "Palm-grip" som jag använder.
Har du mindre händer hade jag istället kollat på zowie AM eller Steelseries Kana.

Okej, tack för tipset :), har dock inte små händer, bara det att jag vant mig med att styra den med fingertopparna!

Permalänk
Medlem

Tänkte mera att dom är optiska.. Har så länge varit emot laser så det sitter i märgen men jag är dock riktigt nöjd med denna så kör på det du så får du ju den lätt snyggaste produkten också

Permalänk

Tangentbord: corsair vengeance k90 1300:-

Mus: ace edge 3200 400:-

Headset: ss seberia v2 600:-

De här delarna skulle jag ha valt för att det är bra kvalitet på grejorna, vet det eftersom jag har musen och headsetet och ska köpa tangentbordet och det här tillsammans kostar2300:-

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36