Permalänk
Medlem

Lycka till!

Kommer att följas!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Sack måste lära sig o chilla verkligen -.-, det är inte hela världen liksom, låt han göra sin verision utav sin simplicity, jag personligen tror inte att "Jazid" kommer att ha något emot detta, utan han kommer nog att gilla det på ett eller ett annat sätt, sen beror det också på om en kråka har vart o viskat i hans öra som fått honom pä andra tankar...nuff said!

Jag ser fram emot att att hjälpa till lite och bygga tillsamman på detta projektet med redozz iaf, ska bli en rolig upplevelse

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är fett chill. Det är inte hela världen - verkar det som att jag tycker det? Jag tycker det är nonchalant och respektlöst att _medvetet_ använda samma projektnamn som någon annan redan gjort och påpekade det. Skrev också ett PM till honom där jag förklarade mig, men tycker inte att jag bör ursäkta mig det minsta med tanke på svaret jag fick här i tråden. Kan tillägga att han inte svarat mig än. Vad JaZid tycker och tänker vet jag inte och jag tvivlar på att jag kan förändra hans ståndpunkt oavsett vad du antyder. Nuff said about that - Du behöver inte svara på det här.

Jag ser fram emot fortsättningen på bygget however och önskar TS lycka till med det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag tycker det är nonchalant och respektlöst att _medvetet_ använda samma projektnamn som någon annan redan gjort och påpekade det.

Han använder ett ord, ett vanligt engelskt ord. Vad är det för fel med det? Du vet att dina projektnamn, Theory, Singularity, Echo också är ord som dagligen används av andra personer visst?

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker alla kan lägga ner de här och vara lite mera on topic istället.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av sack:

Simplicity, var har jag hört det förut? :Hmm:

lol, tänkte detsamma. Fast visst man kanske inte har copyright på ett ord, men ändå.
Annars schyssta bilder Hoppas det blir bra alla fall

Permalänk

Sack drygar sig som vanligt..

On Topic. Ser riktigt bra ut detta ju Ska verkligen bli kul att se hur det kommer ta form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Sack måste lära sig o chilla verkligen -.-, det är inte hela världen liksom, låt han göra sin verision utav sin simplicity, jag personligen tror inte att "Jazid" kommer att ha något emot detta, utan han kommer nog att gilla det på ett eller ett annat sätt, sen beror det också på om en kråka har vart o viskat i hans öra som fått honom pä andra tankar...nuff said!

Jag ser fram emot att att hjälpa till lite och bygga tillsamman på detta projektet med redozz iaf, ska bli en rolig upplevelse

Bro, nu är det löst, framöver kommenterar ni tittare bara sånt som har med mitt projekt att göra, vi lägger sack åt sidan för det är inte längre relevant.
Jofan nu ska det fanimej byggas ;D!

Skrivet av LarssoN:

Lycka till!

Kommer att följas!

Tackar! kommer bli en trevlig resa genom projektet kan jag lova :)!

Skrivet av sack:

Jag är fett chill. Det är inte hela världen - verkar det som att jag tycker det? Jag tycker det är nonchalant och respektlöst att _medvetet_ använda samma projektnamn som någon annan redan gjort och påpekade det. Skrev också ett PM till honom där jag förklarade mig, men tycker inte att jag bör ursäkta mig det minsta med tanke på svaret jag fick här i tråden. Kan tillägga att han inte svarat mig än. Vad JaZid tycker och tänker vet jag inte och jag tvivlar på att jag kan förändra hans ståndpunkt oavsett vad du antyder. Nuff said about that - Du behöver inte svara på det här.

Jag ser fram emot fortsättningen på bygget however och önskar TS lycka till med det.

Jag samt Marcusk är nog på samma spår. Jag svarade på PM idag eftersom jag inte haft någon tid med det tidigare. Jag tror inte jag behöver förklara nått mer, allt står på PM'et och nu framöver vill jag inte höra ett omrd om det i min tråd. Vill du fråga nått finns alltid PM, men detta ser ut som att vara slutdiskuterat.

Skrivet av Marcusk:

Han använder ett ord, ett vanligt engelskt ord. Vad är det för fel med det? Du vet att dina projektnamn, Theory, Singularity, Echo också är ord som dagligen används av andra personer visst?

Jag håller med dejj, och vi är på samma bana ang detta, men som sagt, nu framöver så skriver vi endast sånt som e relaterat med projektet, inte något ang personer eller något of topic

Skrivet av C4B12:

Tycker alla kan lägga ner de här och vara lite mera on topic istället.

Precis, tack!

Skrivet av Kaptendum:

lol, tänkte detsamma. Fast visst man kanske inte har copyright på ett ord, men ändå.
Annars schyssta bilder Hoppas det blir bra alla fall

tackar, bra kommer det verkligen bli :)! Följ projektet så kommer grymma saker hända under dess gång :)!

Skrivet av Zolektric:

Sack drygar sig som vanligt..

On Topic. Ser riktigt bra ut detta ju Ska verkligen bli kul att se hur det kommer ta form.

Det är nu löst och jag vill inte ha något snack om sack eller liknande i fortsättningen. Jag vill endast bli kommenterad med nått som har med projektet att göra :).

Tack, jofan kommer bli riktigt grymmt detta :D!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

En av de första som blir sponsrade utav Phanteks med deras ursnygga produkter!

Tjena!

Nu var det dags för en liten sen update. Skulle gjort denna för två veckor sen men på grund av mitt arbete så fick jag flytta fram detta till en mer passande dag.
Som rubriken lyder så har jag nu blivit sponsrad utav Phankteks USA och förblir min andra sponsor under projektets gång!
Nu blir det bara att vänta tills mina produkter kommer fram och då blir det en del bilder :D!

Det som de erbjöd mig var:
- Phanteks CPU kylare : PH-TC14PE_BL
- Phanteks fina fläktar : PH-F140TS_BL

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Rengjort CPU Vattenblock, planera radiatorns position i taket.

Har nu tagit stora steg och börjat planera hur radden kommer att sitta på toppen.
Här använder jag mig utav en beräkningsmall för en XSPC RX480 radiator vilket kommer passa bäst!
Kommer bli underbart att få börja jobba snart, men jag väntar in på bättre tider och nya inköp som ska få fart på projektet.

Framtida sponsorer kommer men det får bli överraskningar!

Passade även på att rengöra mitt vattenblock. Men jag tog till med ett par olia metoder för att koma fram till ett önskat resultat.
Jag började med att demontera blocket och rengöra POM'et vilket var jätte jätt. Men när vi kommer till koppardelen så blev det svårare.
Jag gjorde ett girigt försök och använde mig först utav ketchup... visade sig vara bra men inte riktigt 100% effektivt!
Sen tog jag och köpte citronvatten och hällde i blocket och llät det stå i 4 timmar medans jag gjorde något annat.
När jag kom tillbaka så hade all beläggning lossnat och det räckte bara att skölja av med varmt vatten.
Men fortfarande var det inte 100%.
Då hällde jag i pressad citruslime och väntade en timma och då blev det allt rent! Över förväntan så var citruslimen jättebra för att rengöra kopparblock och det är något som jag rekommenderar starkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänker du använda vattenblocket på CPUn eller Phantek kylaren?

Permalänk

Vad är det för något du rengör vattenblocket med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Han skrev det:

Skrivet av ReDoZz:

Jag gjorde ett girigt försök och använde mig först utav ketchup... visade sig vara bra men inte riktigt 100% effektivt!
Sen tog jag och köpte citronvatten och hällde i blocket och llät det stå i 4 timmar medans jag gjorde något annat.
När jag kom tillbaka så hade all beläggning lossnat och det räckte bara att skölja av med varmt vatten.
Men fortfarande var det inte 100%.
Då hällde jag i pressad citruslime och väntade en timma och då blev det allt rent! Över förväntan så var citruslimen jättebra för att rengöra kopparblock och det är något som jag rekommenderar starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Tänker du använda vattenblocket på CPUn eller Phantek kylaren?

Kommer att använda luftkylaren för tillfället tills jag får ihop all vattenkylning i datorn. Kommer satsa på LGA2011 och då kommer den att användas ett tag tills nya vattenblock kommer att komma ut med stöd för 2011.
Vem vet har haft planer att bygga ihop ett vattenblock med en cpu kylfläns så man vet aldrig vart min kreativitet kommer leda ;).

Skrivet av Kaptendum:

Skrivet av Marcusk:

Han skrev det:

Står i texten jag skrev innan bilderna. Det är bra om man läser, för annars kommer man att missa en hel del intressant :)!

Tack för komentarerna grabbar! Peace!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Ketchup :), citronsaft funkar lika bra det med...tom bättre!

Permalänk
Medlem

Skriftlig update 27 November 2011

Nu var det dags för en update!

Efter all tänkande och planering om hur der kommer att se ut i chassit har jag äntligen kommit fram till mitt beslut.
Jag har nu under dagat gjort ett par beställningslistor och diskuterat med BITSPOWER och EK.

Massor utav WC-delar kommer att trilla in, men även min CPU-kylare samt fläktarna ifrån Phanteks.

Marknadsföring borttagen, v.v. se pm.
Visa signatur

Permalänk
Medlem

ska ju helt klart följas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelikus:

ska ju helt klart följas!

Tack så hemskt mycket :D!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra skit, verkligen!

Följer sen ett tag tillbaka

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Bra skit, verkligen!

Följer sen ett tag tillbaka

Tack så hemskt mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BITSPOWER!!

Nu kommer goda nyheter!
Jag har diskuterat med en underbar person på Bitspower som hjälp mig och fixat en del bra priser till mina vattenkylningsdelar.
Inom snar tid kommer bygger gå igång på riktigt. Ska bli spännande att få allt klart och se en finfin helhet :D!.

LOVE TO -->

<3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Nu kommer goda nyheter!
Jag har diskuterat med en underbar person på Bitspower som hjälp mig och fixat en del bra priser till mina vattenkylningsdelar.
Inom snar tid kommer bygger gå igång på riktigt. Ska bli spännande att få allt klart och se en finfin helhet :D!.

LOVE TO -->

http://i813.photobucket.com/albums/zz53/ReDoZz/Project%20Simp...

<3

Finemang !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Finemang !

Kommer att bli underbart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kära Swec-medlämmar!

Jag vill börja med att hälsa alla läsare GOD HJUL!...Men nu till något helt annat

Har äntligen fått mitt efterlängtade paket ifrån Bitspower, och det bästa var att postkillen kom och levererade det fram till dörren!
Finns inte så mkt att säga förutom att vattenkylningsdelarna var helt underbara och blocken var förjävla fina!

Tack till Mister V från Bitspower för den fina dealen och att han löste frakten på ett grymmt sätt!
Bitspower deklareras härmed till en underbar sponsor till detta projekt

Men nu äver till bilder, kan tyvärr meddela att min kamera förtfarande är på service hos Nikon så det fick bli ett par mobilbilder (iPhone 4s), men jag lovar att nya bilder kommer att ersätta dessa när kameran kommit hem.

Bitspower vattenkylningsdelar:
1x Black Freezer AIX58NS (Matt Black Version)
1x Black Freezer MOS AMOSII POM Version
1x Black Freezer MOS AMOSIII POM Version
1x DIMM6 Block
4x Crystal Link Tube For Cross 5-Slots
2x Water Tank Z-Multi 150 (POM Version)

Fittings:
4x UV-Reactive O-Ring Set For G1/4" (10PCS)
6x G1/4" Matt Black Compression Fitting CC6 For ID 7/16" OD 5/8" Tube
8x G1/4" Matt Black Dual Rotary Angle Compression Fitting CC6 For ID 7/16" OD 5/8" Tube
8x G1/4" Matt Black Dual Rotary 45-Degree Compression Fitting CC6 For ID 7/16" OD 5/8" Tube
4x G1/4" Matt Black Triple Rotary 90-Degree Compression Fitting CC6 For ID 7/16" OD 5/8" Tube

Övrigt:
2x Thermal Pad A (94x19x0.5MM)
2x G1/4" Matt Black Q-Rotary IG1/4"X3 Extender
2x G1/4" Matt Black Temperature Sensor Stop Fitting
5x G1/4" G1/4" Matt Black Low Pro-file Stop Fitting

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bitspower gav mig då allt utan kostnad, vet inte villken deal du fick. väntar på delar från dom till nästa bygge

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

Bitspower gav mig då allt utan kostnad, vet inte villken deal du fick. väntar på delar från dom till nästa bygge

Jag har ingen aning men jag fick betala, men Fick en bra deal.
I vilket fall är jag nöjd men det kommer mer gosaker ifrån de :)!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Jag har ingen aning men jag fick betala, men Fick en bra deal.
I vilket fall är jag nöjd men det kommer mer gosaker ifrån de :)!

streta imot, jag sa typ. men kan ni inte fixa det gratis fixar jag av någon annan, då Ringde faktiskt MR. V till mig personligen

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

streta imot, jag sa typ. men kan ni inte fixa det gratis fixar jag av någon annan, då Ringde faktiskt MR. V till mig personligen

Haha Roligt att du fick det gratis :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

Jag ska allt streta haha ;D
Jag har ju redan betalat en gång så jag borde kunna få min andra leverans med mindre delar liksom.

Skrivet av LarssoN:

Haha Roligt att du fick det gratis :]

Jofan alltid kul! Ska göra allt för att få mitt sista och slippa betala en stor summa som innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Jofan alltid kul! Ska göra allt för att få mitt sista och slippa betala en stor summa som innan

haha :] Det kan alltid gå om man frågar snällt