Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt bygge!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnyzmile:

Tjenare ! Vill börja med att säga vilket underbart bygge, blir lika glad varje gång jag ser att tråden blivit uppdaterad ! men har också en fråga, jag har köpt samma dremmel kopia som dig men det har inte gått så bra. Började med att försöka kapa en 2mm tjock aluminium profil med de tillbehör som följde med i lådan men detta gick inte. Bestämde mig då för att köpa någon annan variant av kap klingor och hittade dessa http://www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rdmetallskivor/Pr40672300... men detta funkade också dåligt. Har det gått bra när du använt ditt verktyg och vilka tillbehör har du använt ?

Står ju att de är till för trä, inte metall....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

En fråga hur fungerar gtx 480 i 3-sli ?

3-SLI fungerar jättebra, nu med vattenkylning så slipper jag oroa mig fö temperaturerna som gick över 86 när jag hade en jänlik klockfrekvens som ett 580GTX.
I Nuläget har jag bara SLI, men inväntar ett tredje vattenblock samt 2 backplates från min leverandtör

Skrivet av sunnyzmile:

Tjenare ! Vill börja med att säga vilket underbart bygge, blir lika glad varje gång jag ser att tråden blivit uppdaterad ! men har också en fråga, jag har köpt samma dremmel kopia som dig men det har inte gått så bra. Började med att försöka kapa en 2mm tjock aluminium profil med de tillbehör som följde med i lådan men detta gick inte. Bestämde mig då för att köpa någon annan variant av kap klingor och hittade dessa http://www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rdmetallskivor/Pr40672300... men detta funkade också dåligt. Har det gått bra när du använt ditt verktyg och vilka tillbehör har du använt ?

Jag tycker dremmeln är värdeös! Slipstiftet eller kapskivan snurrar inte ens rakt utan den slungas lite åt sidan vilket har gjort att mina dyra diamantstift för portning blivit skeva.
Jag skall gå och reklamera och ta pengarna tillbaka och Köpa en Dremel igen, eller en Fermi.
De kapskivorna är grymma ifall du köper de som man skär i plåt

Skrivet av nnke:

Väldigt trevligt bygge!

Tackar :)!

Skrivet av iSw3de:

Står ju att de är till för trä, inte metall....

Just de kapskivorna är för trä, men de finns för metall också, och ser likadana ut men annan beläggning på matrialet.

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Skrivet av ReDoZz:

3-SLI fungerar jättebra, nu med vattenkylning så slipper jag oroa mig fö temperaturerna som gick över 86 när jag hade en jänlik klockfrekvens som ett 580GTX.
I Nuläget har jag bara SLI, men inväntar ett tredje vattenblock samt 2 backplates från min leverandtör

Jag tycker dremmeln är värdeös! Slipstiftet eller kapskivan snurrar inte ens rakt utan den slungas lite åt sidan vilket har gjort att mina dyra diamantstift för portning blivit skeva.
Jag skall gå och reklamera och ta pengarna tillbaka och Köpa en Dremel igen, eller en Fermi.
De kapskivorna är grymma ifall du köper de som man skär i plåt

Tackar :)!

Just de kapskivorna är för trä, men de finns för metall också, och ser likadana ut men annan beläggning på matrialet.

Kan jag fråga vad du använder för rad hållare?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Kan jag fråga vad du använder för rad hållare?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det var phobyas rad stands, men jag är inte så väst säker på det dock :/

Permalänk
Skrivet av KoSoVaR:

Tror det var phobyas rad stands, men jag är inte så väst säker på det dock :/

Får helt enkelt kolla, tack för hjälpen ändå;)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Får helt enkelt kolla, tack för hjälpen ändå;)

Radstandsen heter: Phobya Rad Stans 240mm (120x2)

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Jag tycker dremmeln är värdeös! Slipstiftet eller kapskivan snurrar inte ens rakt utan den slungas lite åt sidan vilket har gjort att mina dyra diamantstift för portning blivit skeva.
Jag skall gå och reklamera och ta pengarna tillbaka och Köpa en Dremel igen, eller en Fermi.
De kapskivorna är grymma ifall du köper de som man skär i plåt

Tackar :)!

Just de kapskivorna är för trä, men de finns för metall också, och ser likadana ut men annan beläggning på matrialet.[/QUOTE]

Tack för svar ! ja då var det inte bara jag som uppfattade produkten som ganska kass :/ Och ja det där med kapskivorna, ja jag vete inte riktigt hur jag tänkte x) men men ja jag ska nog också ta och köpa mig någon annan variant ! tack och lycka till med projektet, det följs !

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnyzmile:

Jag tycker dremmeln är värdeös! Slipstiftet eller kapskivan snurrar inte ens rakt utan den slungas lite åt sidan vilket har gjort att mina dyra diamantstift för portning blivit skeva.
Jag skall gå och reklamera och ta pengarna tillbaka och Köpa en Dremel igen, eller en Fermi.
De kapskivorna är grymma ifall du köper de som man skär i plåt

Tackar :)!

Just de kapskivorna är för trä, men de finns för metall också, och ser likadana ut men annan beläggning på matrialet.

Tack för svar ! ja då var det inte bara jag som uppfattade produkten som ganska kass :/ Och ja det där med kapskivorna, ja jag vete inte riktigt hur jag tänkte x) men men ja jag ska nog också ta och köpa mig någon annan variant ! tack och lycka till med projektet, det följs ! :D[/QUOTE]

Ne tyvärr, så byt ut den mot en vettig :/.
Tack så hemskt mycket. Inom snart tid kommer det ätt hända ganska mycket med projektet :)!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Din dator är riktigt fet Benhar! Är riktigt taggad på att få se updates :D! Mvh Leo

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Din dator är riktigt fet Benhar! Är riktigt taggad på att få se updates :D! Mvh Leo

Tack Leo!
Updates kommer att komma inom kort!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska