Permalänk

Färgflimmer när jag spelar BF3

Hej! Har precis byggt en speldator (delar finns i signatur). Jag har märkt att jag får färgflimmer på skärmen när jag spelar BF3, men jag vet inte om det beror på BF3 eller om det är datorn, eftersom jag spelar inte många andra tunga spel.
Problemet är att jag får färgflimmer i rött, grönt och blått på lite random ställen av skärmen, och jag kan inte screen shotta felet heller.
Vet någon vad detta kan bero på?
Jag får det långt ifrån hela tiden, men jag kan försöka spela in med min mobil ifall ingen har någon aning.
All hjälp uppskattas!
-liljestrand

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011

Permalänk

Ingen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011

Permalänk
Medlem

Kan du inte screenshotta problemet? Menar du att du inte är snabb nog eller att problemet inte uppstår på bilden du tar?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

om det inte hamnar på screenshottet så kanske det är din skärm?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Jag upplevde samma problem med BF3 tidigare, fick en skumt grönt filmmer då och då, men det försvann när jag uppdaterade till Nvidias nya beta drivers.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade samma sak förut!

Det försvann när jag bytte från VGA till DVI till skärmen och klockade ner lite på grafikkortet!

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Kan du inte screenshotta problemet? Menar du att du inte är snabb nog eller att problemet inte uppstår på bilden du tar?

Skrivet av Jearom:

om det inte hamnar på screenshottet så kanske det är din skärm?

Precis! Det hamnar inte med på screen shottet. Men det händer endast i bf3!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011

Permalänk
Skrivet av ice-z:

Jag upplevde samma problem med BF3 tidigare, fick en skumt grönt filmmer då och då, men det försvann när jag uppdaterade till Nvidias nya beta drivers.

Skrivet av limpab:

Jag hade samma sak förut!

Det försvann när jag bytte från VGA till DVI till skärmen och klockade ner lite på grafikkortet!

Tack för svaren! Jag använder HDMI ska testa klocka ner på grafikkortet lite, har överklockat med 25% atm, men har perfekt temperaturer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc - Moderkort: Asus Maximus IV GENE-Z - CPU: i5 2500k @ 4,3GHz med Hyper 212 plus - GPU: Gainward PhysX GTX 570 @ 852MHz - PSU: Corsair TX650W - Hårddisk: OCZ Vertex 3 120GB - Skärm: AOC i2353FH
Laptop: MacBook Pro 13" early 2011