Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ett bra tangentbord för (mest) Gaming.

Hej.
Jag är i nuläget i ett rätt så stort behov av ett nytt tangentbord. Ett med en snygg design, sladd (såklart) och bra att spela på. Jag söker inte efter något med ett speciellt märke eller så, så alla förslag är välkomna! Jag har inget stort behov av extra knappar/tangenter
Har en budget på cirka 800 - 1000:-

Tack på förhand / Hampe

Permalänk

även om det är långt under budget så skulle jag rekomendera http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard... det är nästan lika bra om inte bättre än mitt g19

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk

Jag har sedan ett par veckor tillbaka ett Corsair Vengeance K60 som jag tycker är bra. Ser enligt min mening bra ut och är skönt att skriva på. Layouten är väldigt no-nonsense med några diskreta mediaknappar som inte tar upp någon onödig plats (sitter ovanför numpad).

Även om det är röda cherry mx brytare så måste jag säga att det låter en del, så om du har datorn i något gemensamt rum så bör man ta det i beaktning. Röda brytare är också väldigt lätta att trycka ner och tog några timmar att vänja sig vid.

Edit: Här kommer en länk http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=985493.
(dom röda wsad och 1-6 tangenterna är valfria och enligt min mening inte så sköna)

Permalänk

Mekaniskt tangentbord är något du borde satsa på. Sitter på mitt nya QPAD MK-80 och det är galet skönt. Har allt du behöver, Rollover, blåa brytare, USB, Hörlursjack, mikrofonjack och sedan belysning ifall det intresserar mig. ligger på 1000kr på webhallen just nu.
Lovar att du inte ångrar dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkreaver:

även om det är långt under budget så skulle jag rekomendera http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard... det är nästan lika bra om inte bättre än mitt g19

Ett finfint tangentbord.

Tyvärr så kan man inte använda sådana breda då man har en bänk med två datorer så det är ont om plats. :/

Annars skulle jag gärna köpa ett sådant, eller den nya modellen X6.

Permalänk
Medlem

Tt esports challenger ultimate, har den själv och den äger!

Visa signatur

Intel core i5 2500K @ 4,1ghz, Amd Radeon HD 6950, G.skill ripjaws gaming 8gig, Corsair 750watt, MSI Z68A-GD55, 7200rpm 500Gb.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt sidewinder x4an förutom en del krångel med mediaknapparna som är låsta till windows media player om man inte tar sig tid till att konfigurera dem rätt!

Visa signatur

Corsair Carbide 300R /\ MSI Z87 MPOWER MAX /\ Corsair Vengeance 4x4GB (16GB) /\ EVGA Geforce 770 2GB /\ Intel core I5-4670K 3,4 GHz /\ Corsair CX750M /\ 2 x Western Digital 1TB + Seagate barracuda 2 TB + Samsung SSD 840 PRO 256GB

Permalänk

Tack, jag tror nog att det blir Microsoft Sidewinder X4! Den var bara 295kr på Webhallen och den har bra kritik. Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Kolla gärna min tråd om du ska använda något annat mediaprogram än Wmp!

Visa signatur

Corsair Carbide 300R /\ MSI Z87 MPOWER MAX /\ Corsair Vengeance 4x4GB (16GB) /\ EVGA Geforce 770 2GB /\ Intel core I5-4670K 3,4 GHz /\ Corsair CX750M /\ 2 x Western Digital 1TB + Seagate barracuda 2 TB + Samsung SSD 840 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WieruZ:

Rekommenderar starkt sidewinder x4an förutom en del krångel med mediaknapparna som är låsta till windows media player om man inte tar sig tid till att konfigurera dem rätt!

hur menar du.
Mina fungerar utmärkt i MPCHC,Winamp utan att göra något alls.

Förövrigt rätt sunket tangentbord, men tja rätt prisvärt.

Qpad-MK50 är i mina ögon det tveklöst bästa gaming tangentbordet för en vettig summa i nuläget.
X4 är ett bra budgetval dock, även om jag personligen inte var så nöjd med det:
För lång space, helt meningslöst,därav flyttad AltGr, absolut 0 nytta att ändra layouten på det.
MAcroknappar som är för mig meningslösa
Knapparna är stela och hårda.

Fördelarna är väll ljus, bra mediaknappar, rätt stilrent.

Permalänk

razer blackwidow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hur menar du.
Mina fungerar utmärkt i MPCHC,Winamp utan att göra något alls.

Förövrigt rätt sunket tangentbord, men tja rätt prisvärt.

förklarar ingående i min tråd
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1079394-m...

Visa signatur

Corsair Carbide 300R /\ MSI Z87 MPOWER MAX /\ Corsair Vengeance 4x4GB (16GB) /\ EVGA Geforce 770 2GB /\ Intel core I5-4670K 3,4 GHz /\ Corsair CX750M /\ 2 x Western Digital 1TB + Seagate barracuda 2 TB + Samsung SSD 840 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WieruZ:

hm konstigt.
Jag kör utan drivrutiner, men jag har dock inte provat foobar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

även om det är långt under budget så skulle jag rekomendera http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard... det är nästan lika bra om inte bättre än mitt g19

mm det är fint, om det inte hade varit så att space tangenten är så förbaskat lång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hm konstigt.
Jag kör utan drivrutiner, men jag har dock inte provat foobar

Fungerar "extraknapparna" utan drivrutinerna?

Visa signatur

Corsair Carbide 300R /\ MSI Z87 MPOWER MAX /\ Corsair Vengeance 4x4GB (16GB) /\ EVGA Geforce 770 2GB /\ Intel core I5-4670K 3,4 GHz /\ Corsair CX750M /\ 2 x Western Digital 1TB + Seagate barracuda 2 TB + Samsung SSD 840 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Macroknapparna fungerar ej utan drivrutiner nej.