ArmA 2 - Operation Arrowhead

Permalänk

Jag funderar på att skaffa mig en SSD mestadels för ARMA 2 men även för Operativ systemet.
Vad kan ni rekommendera och gör det verkligen så stor skillnad att ha SSD än HDD , och har ni egna erfarenheter?

Jag tröttnar när jag spelar i olika miljöer och då att det är ibland poppar up bl.a hus och gräs laddas långsamt.

Permalänk

Nu gör jag en fin bump Men går det att skaffa swedish army mod, och hur gör man isåfall?:)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av 1337manne:

Nu gör jag en fin bump Men går det att skaffa swedish army mod, och hur gör man isåfall?:)

Nja, det finns en väldigt gammal version på armaholic, men som inte är gjord för Arrowhead-expansionen. Den har dock väldigt utdaterade configs i samband med ACE2 som ständigt uppdateras, så jag tvekar på att den funkar över huvud taget längre.

Det jobbas fortförande på nya versionen, men det finns inte att ladda ner officiellt än. Det enda sättet att delvis få tag på det idag är genom att bli medlem hos SSG Clan som har tillgång till interna beta-versioner för testning/feedback.

Får vänta ett tag till

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer detta fortsättas med i Arma 3 eller tänker ni fortsätta med Arrowhead? Är sugen att testa på att lira mer "realistiska" spel! Börjar bli otroligt less på bf och cod serien.
Btw är inte helt nybörjare på spel som dessa, har lirat OPF men tyvärr så verkar ingen spela det längre...

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Skrivet av Rickebab:

Kommer detta fortsättas med i Arma 3 eller tänker ni fortsätta med Arrowhead? Är sugen att testa på att lira mer "realistiska" spel! Börjar bli otroligt less på bf och cod serien.
Btw är inte helt nybörjare på spel som dessa, har lirat OPF men tyvärr så verkar ingen spela det längre...

Vi kommer garanterat att gå över till ArmA3 så fort det känns tillräckligt moget, med tanke på alla nya möjligheter med riktig fysik och den marina delen. ArmA-spelen har ju en tendens att vara ganska buggiga till en början, plus att vi gärna bygger på ACE2 och ACRE som lär dröja ett halvår innan de släpps, så det dröjer nog några månader innan vi överger Arrowhead helt och hållet. Det härliga denna gången är dock att vi har en hel del färdigt för konvertering från start, istället för att behöva börja om från scratch med allt Så en första version lär inte dröja särskillt länge.

Men ja, är du ute efter mer realistiska spel så är ArmA-serien det bästa alternativet. ArmA2 och Arrowhead har mognat rejält med patchar och med ACE2 de senaste åren, så det är otroligt stort och flexibelt. Man måste bara ta sig igenom den ganska stora inlärningskurvan och få lite vana med alla system. Kan dock inte rekommendera public-servrar, utan kika hellre på klaner/communities för ordentligt samspel och utvalda moddar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro