Behöver tips om HD!

Permalänk
Medlem

Behöver tips om HD!

Hej
Jag har tänkt köpa ny HD pga att min är för gammal (4 gigare )
Någon som har nåt tips om nån bra hårddisk som jag kan få för inte mer än 1300 kr?

Permalänk

Du får en IBM Deskstar 120GXP 80Gb för 1300:- . Fast dom flesta 80Gb:are kostar ungefär lika så det är väll mest en smaksak vilket märka man vill ha. Men kolla först upp att dit moderkort klarar så stora diskar.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Hedersmedlem

Seagate Barracuda ATA IV rekommenderar jag.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Seagate Barracuda ATA IV rekommenderar jag.

Jag med, har en sån 60GB stabil och bra...

Permalänk
Medlem

köp inte caviar .... många har problem med den ...

Visa signatur

Gudda crack fur da kakk, me crack loong time , crack gudda hot hot mucho crack , givs me bigz eyez whoww, me flyz on da skyz beside da big planes you knuw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kakke
köp inte caviar .... många har problem med den ...

Jasså? Tänkte ju köpa en sån..

Permalänk
Medlem

Köp en Caviar Special Edition, de är bland de snabbaste IDE diskarna på marknaden. Men om du har Via KT133A så ska du vara försiktig med Caviar. Jag har en Caviar 80gb Special eDition 8mb + KT133A, men jag hade tur = för mig funar det. Annars är det bara att skicka tillbaka.

Den är grymt snabb

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa den för ett billigt pris?

Permalänk
Medlem

Köp en Seagate Barracuda IV. Jag har en Barracuda och en Caviar och skulle mer än gärna byta ut Caviaren mot en Barracuda till. Otroligt tyst och bra disk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Bean
Köp en Seagate Barracuda IV. Jag har en Barracuda och en Caviar och skulle mer än gärna byta ut Caviaren mot en Barracuda till. Otroligt tyst och bra disk.

Hur är det med hastigheten då?....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lipton
Köp en Caviar Special Edition, de är bland de snabbaste IDE diskarna på marknaden. Men om du har Via KT133A så ska du vara försiktig med Caviar. Jag har en Caviar 80gb Special eDition 8mb + KT133A, men jag hade tur = för mig funar det. Annars är det bara att skicka tillbaka.

Den är grymt snabb

Jag har hört att den låter mycket.. är det så? Och är den stabil?

Permalänk
Medlem

Hastigheten är bra mycket bra. Disken är tyst och snabb.