Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Medlem

Brukade dom inte ta bort olagligt material eller är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

imo så tror jag inte att USA ska ge sig på internet för då lär de väll bli så att massa hackers "nerdragear" o slår tillbaka hårt, och med hårt menar jag inte nån Ddos attack, finns folk där ute som kan "slå" extremt mke hårdare än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Du är lika medveten som resten är att STORA delar av sånahär sidor innehåller piratkopierade grejer, så lägg bara ner..

Sedan när folk säger GO ANON etc, men snälla.. Dom åstadkommer inte ett skit. Folk som är för sånt här är för att inte myndigheter etc ska kunna göra som dom vill, men vadå kolla hur mkt megaupload ägarna har tjänat också, börjar bli samma visa där att dom tjänar ohyggliga mängder av pengar på andra. Så jag kunde ej bry mig om själva händelsen, båda sidorna är felande i det här.

Visst finns det mycket piratkopierat material på sådana sidor men de blir anklagade för att ha skapat sidan för ENBART piratkopiering.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så mycket om megaupload, men kan tänka mig att detta bara är toppen på isberget. Snart ryker väl 30% av alla klipp på youtube. Sen är det snöboll all the way..

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Sedan när folk säger GO ANON etc, men snälla.. Dom åstadkommer inte ett skit.

Vad åstadkommer den där "Earth hour" då?
Det är precis samma grej i princip, ett tecken på att det finns människor som inte accepterar hur saker går till. En reminder.

Permalänk
Medlem

Jag tycker framtiden är spännande. Allting känns så osäkert...

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

möjligen på samma premisser som alla skumma uppladdarsidor som lever huvudsakligen på tveksamt material gör: om "rättighetsinnhevare skickar in intyg på EXAKT filmnamn, bevis på ägarskap, var filen finns, etc etc" så tar dom ner det. ibland specificeras även att det ska skickas in i pappersform för att vara mer "officiellt" heter det.

alla borde rimligen fatta att allt sånt är byråkratiskt och därmed tids och resursödande krånglande för att komma undan med brottslig verksamhet under tiden, (samma film hinner laddas upp 50 gånger till innan den anmälda filen är borta. vilket gör det meningslöst att ens bemöda sig för ägaren) och skiljer sig inget nämnvärt från annan organiserad brottslighet mao.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jo blev inte lägga sig som man tänkt när detta drog igång ^^

Hoppas att deras servar blir riktigt sega av script kiddiz.

Permalänk
Medlem

Förvånar mig att de stänger ner denna sida, som tidigare nämnts har jag sett att det tagit ned upphovsrättsskyddade streamar vilket verkar innebära att de försöker stå på upphovsrättsinehavarnas sida.
Ska amerikanarna leka världspolis på detta sett kommer det inte sluta bra för internet i sin helhet...

Permalänk
Medlem
Citat:

- anklagas för att ha orsakat förluster på över 500 miljoner dollar för rättighetsinnehavare
- samtidigt nätverket sägs ha inbringat över 175 miljoner dollar till dess ägare.

Bara det faktum att detta är siffror rapporterade av USA gör att jag tvivlar på dem.
Se bara hur mycket massförstörelsevapen de hittade i Irak..

Permalänk
Medlem

kommer ihåg när torrentspy blev nedlagt och stämda och var tvungen att betala 110 millioner dollar i skadestånd :/, känns som att flera sidor kommer att bli drabbade av samma sak, dock fattar inte hur de ska kunna betala :S

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

gaah!! händer för mycket!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Avstängd

en riktig looser attack tydligen
inget att bry sig om

FBI uppe igen
http://www.fbi.gov/

GO America!

Anon: stick och lägg dig du kan inget mer än att överbelasta lite haha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

inget att bry sig om

FBI uppe igen

Nu ljuger du ju...

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Uppe igen

Jahapp, varade inte länge, Universal och WB är i vartfall snart på benen igen, något skadeskjutna dock. FBI börjar ta sig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

inget att bry sig om

FBI uppe igen

GO America!

Liten? FBI ska ha legat nere i över två timmar från olika håll. (Den är fortfarande nere från vissa länder)

Siter som attackeras:
justice.gov
universalmusic.com
mpaa.org
riaa.org
riaa.com
copyright.gov
hadopi.fr
bmi.com
doj.gov
bgi.com

Hackade: Utah Chiefs Of Police Association

Troligen en utan dom största pådragen och detta är bara början...förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

och under hela demonstrationen saboterar dom nätet för alla som inte bryr sig..

tror jag ska dra ut och parkera min suv på tvären i tingsdastunneln för att protestera mot trafikreglerna inför rusningen imorrn, alla äkta liberaler kommer uppskatta min insats och alla som inte gör det är frihetshatande fascister!

Skrivet av Patan77:

kommer ihåg när torrentspy blev nedlagt och stämda och var tvungen att betala 110 millioner dollar i skadestånd :/, känns som att flera sidor kommer att bli drabbade av samma sak, dock fattar inte hur de ska kunna betala :S

tror inte du behöver oro dig för dem, polishhoeimports.com och footiebetter.com står för kalaset.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av Semenra:

Men gubben/gumman 98% är lösenordsskyddat material...hur ska de kunna veta?

Rar is the shiet.

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

inget att bry sig om

FBI uppe igen

GO America!

Jag tycker att över tretusen användare som kör denial of service attacks är något att bry sig om, vidare att de gamla getarna som styr och ställer vänder sin kappa efter folkets vind.

http://www.youtube.com/watch?v=Smb-cFSDXrw&feature=player_emb...!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

inget att bry sig om

FBI uppe igen

GO America!

Wow go America? är du tappad? Du fattar väl att detta handlar om Sopa väl?

Permalänk

btw, Anonymous är inte ett hackernätverk

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Kim Dotcom, hahaha. Bästa jag hört på länge. Vilket jävla alias.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Wow go America? är du tappad? Du fattar väl att detta handlar om Sopa väl?

På vilket sätt handlar detta om SOPA?

Permalänk

Även om åtalet verkar väldigt dumt så håller Dotcom säkert på med något olagligt då han begått ett flertal brott tidigare. Förstår inte hur han slapp fängelse varenda gång och bara fick skyddstillsyn.. Tyskland verkar vara perfekt om man vill begå ekonomisk brottslighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Sedan när folk säger GO ANON etc, men snälla.. Dom åstadkommer inte ett skit. Folk som är för sånt här är för att inte myndigheter etc ska kunna göra som dom vill, men vadå kolla hur mkt megaupload ägarna har tjänat också, börjar bli samma visa där att dom tjänar ohyggliga mängder av pengar på andra. Så jag kunde ej bry mig om själva händelsen, båda sidorna är felande i det här.

1. Anon åstadkommer en del, jo. Något måste göras, läget är så jävla pinsamt att man skäms över hur fan vissa människor är funtade
2. Om det är någon som tjänar ohyggliga mängder på andra så är det skivbolag. Det har de gjort i MÅNGA år genom otroligt oschyssta metoder (muta politiker etc). Men nu när megaupload tjänar pengar på deras hemsida, då är det helt plötsligt fel?

Orkar inte skriva ett längre inlägg än så, är som att argumentera för att jorden är rund, inget att wasta tid på.

Måste säga att jag blev otroligt glad och positivt överraskad när jag såg nyheten :DDDDDDD glhf US

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaski:

På vilket sätt handlar detta om SOPA?

Som jag förstår det tog FBI ner en sida och invaderade ett annat land för att gripa skaparen utan att gå igenom någon sorts rättegång.. bara för att de hade några av deras servrar i USA. Det är precis det dem kommer kunna göra ifall S.O.P.A går igenom, men inte innan.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Avstängd

skiten är uppe om 2veckor högst. lol

Permalänk
Medlem

Tycker ju själv att "anonymous" är rätt så patetiska, blir mest irriterad av att höra vad dom håller på med idag.. Några 12-åringar som DDoSar för att deras favorit-illegal-fildenslningssajt (nä just det, det är ju patchar!) har tagits ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Tycker ju själv att "anonymous" är rätt så patetiska, blir mest irriterad av att höra vad dom håller på med idag.. Några 12-åringar som DDoSar för att deras favorit-illegal-fildenslningssajt (nä just det, det är ju patchar!) har tagits ner.

Nej, att sänka MU är att ta bort porren, det är helt oförsvarbart. Klart att Teh Interwebz rage:ar när de går på porren...

Permalänk

Hehe, intressant. Kör hårt och visa ert vrede.

Konstigt att de vågar göra så, se bara hur bra det gick med thepiratebay.org. Nä, snutarna ger sig in i en lek där dem är råttan och nätverket katten.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I