Permalänk

frågor innan köp

är lite halv sugen på att köpa detta spel, men för att jag ska bli hel sugen så skulle jag vilja ha svar på några simpla frågor.

1. har bara sett trailers utav spelet med utav det jag sett så liknar det online lego spelet blockland som var väldigt populärt för några år sedan och som jag bara älskade.
ni som nu har spelat blockland och spelar mincraft, finns det några likheter(mer än själva byggandet)? jag som blockland fan, kommer jag att gilla spelet?

2. vart får man tag i spelet billigast?

3. går spelet bara ut på att bygga eller finns det några fler finesser? typ som att först bygga ett slott och sedan kriga mot varandra?

4. är det mycket folk som spelar? isf, är det väl utspritt över servrarna eller finns det servrar med väldigt mycket folk på och som inte har så värst mycket lagg?

5. har sweclockers någon officiell server? där man typ bara kan samlas, bygga och ha kul, bara avslappnat spelande typ?

tja, det var väl frågorna som jag hade att komma med, hoppas ni kan fylla i svaren.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

1. Blockland kommer man definitivt ihåg, skitkul spel som man lirade på lektionerna hehe. Nja, kommer inte ihåg spelet ordentligt (spelade bara 1.6) Visst finns det likheter. Tror du definitivt kommer gilla spelet, pröva spelet hos nån du känner är kanske en möjlighet?

2. Minecraft.net, kanske inte billigast men mest pålitligast.

3. Visst kan du bygga slott och kanoner för att sen gå bärsärkargång på varandra, dock är spelet ett sandbox spel så man ska samla material, bygga och utforska.

4. Vet ej men minecraft har sålt minst 4 miljoner licenser, sen utgår jag från att spelet är väl piratkopierat också.

5. Nepp det finns tyvär inte en dedikerad swecserver, men många av medlemmar här spelar minecraft.

Permalänk

med de lovande svaren så blir det ett köp:)
kanske inte alla spelar, men 4 miljoner låter ju mer än lovande:D

tack för svaren

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Vad spelet går ut på beror mycket på vilken server man spelar på. Alla riktiga servrar kör någon typ av modifikation (bukkit) för att kunna hålla koll på spelarna, skydda områden och ha olika ranker/rättigheter. En del servrar är bara free build med oändligt med resurser, andra kör ett mer mmo liknande stuk, etc. Vilken typ av server som passar dig får du prova dig fram till.

Det finns en tråd här med en lista på servrar som personer på Sweclockers forum hostar. Vissa servrar är stora och har mycket folk 24/7, andra har bara folk från en världsdel/åldersgrupp och är därför tomma när de personerna inte kan spela.

Har inte spelat på någon stor server, men man sätter en gräns på antalet spelare som kan vara online samtidigt så jag tror lagg pga för många spelare är ovanligt om man inte satt gränsen för högt. Alla servrar är inte öppna heller, man får då ansöka på deras hemsida för att få tillgång till att joina/bygga.