Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jag är inte intresserad av pve så ja spelet dog när de plockade bort warzones. pve är inget för mig för det tar evigheter att få tag i folk till vettiga grupper. jag vill inte vänta i timmar på att få spela

spelet är ett mycket bra singleplayerspel. det var kul till lvl 50

det tog mig 200 timmar att nå 50 och precis när man började få lite trevlig utrustning så dödade bioware warzones. kändes som man blevrånad på all tid man lagt ner

Men ger du Bioware konstruktiv kritik på deras forum eller sitter du bara och klagar i forum?
Visst klaga kan man göra, dock så gör det ingen nytta...

Bättre och försöka komma på saker som kan hjälpa spelet och skriva det till Bioware.
De har till och med öppnat Suggestion Box för sånt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Jag tror inte att antalet lvl 50 spelare kommer att öka lavinartat snart.
Jag tror inte att Bioware bryr sig tillräckligt mycket om SWTOR för att tweaka och förbättra spelet allteftersom.
Jag tror dom kommer att låta spelet dö. Japp, true story.

Nu måste du väl ändå skoja? Att påstå att Bioware inte bryr sig var nog det dummaste jag läst idag... har du kollat officiella sidan och forumet? Det vimlar av devs som ger uptdates, info, bollar ideer med folk som ger konstruktiv kritik etc. Kolla bara detta http://www.swtor.com/blog/georg-zoeller-gives-update-ability-...

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jag är inte intresserad av pve så ja spelet dog när de plockade bort warzones. pve är inget för mig för det tar evigheter att få tag i folk till vettiga grupper. jag vill inte vänta i timmar på att få spela

spelet är ett mycket bra singleplayerspel. det var kul till lvl 50

det tog mig 200 timmar att nå 50 och precis när man började få lite trevlig utrustning så dödade bioware warzones. kändes som man blevrånad på all tid man lagt ner

Ok då förstår jag men det ska ju kunna gå att flytta sina alts till en annan server senare. Sen undrar jag (inte förolämpande eller något utan undrar bara) varför du inte spelar wow som väl kan anses ha en av de bästa PvP?

Edit: Som ovan skriver. Vänd dig till det officiella forumet och skriv konstruktivt. De lyssnar

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Det är sant, spelet tar slut vid 50. Jävligt nice story o sånt , men det är slut.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

har jag gjort. det finns massor av trådar där folk beskriver problemet. åter står att se om de kommer göra ngt åt det. Det finns inga planer på server-merge eller att man ska kunna få flytta sin char vad jag sett. vad de borde göra är att låta folk spela warzones cross-server

Permalänk
Medlem

epic win ^^ kan inte köpa speltid ens

Purchase Error

An error has occurred while trying to process your request. Please, try again later.

edit: verkar som om de sabbat sin betalnings lösning också ^^, flera som har problem med att de inte kan logga in.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

har jag gjort. det finns massor av trådar där folk beskriver problemet. åter står att se om de kommer göra ngt åt det. Det finns inga planer på server-merge eller att man ska kunna få flytta sin char vad jag sett. vad de borde göra är att låta folk spela warzones cross-server

Saker och ting sker inte över en dag eller vecka när det kommer till att fixa/patcha spel speciellt inte mmo's.
Och sen brukar tillverkarna inte alltid dela med sig av all information förräns det är själv nöjda med hur de ska åtgärda problem.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Nu måste du väl ändå skoja? Att påstå att Bioware inte bryr sig var nog det dummaste jag läst idag... har du kollat officiella sidan och forumet? Det vimlar av devs som ger uptdates, info, bollar ideer med folk som ger konstruktiv kritik etc. Kolla bara detta http://www.swtor.com/blog/georg-zoeller-gives-update-ability-...

Självklart skojar jag. Det var sarkasm riktad åt alla whiners

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Självklart skojar jag. Det var sarkasm riktad åt alla whiners

Aha sarkasm är svårt via internet Ifs borde jag fattat efter 3e jag tror... aja

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Saker och ting sker inte över en dag eller vecka när det kommer till att fixa/patcha spel speciellt inte mmo's.
Och sen brukar tillverkarna inte alltid dela med sig av all information förräns det är själv nöjda med hur de ska åtgärda problem.

Självklart är det så men vilken idiot som helst hade i förväg kunnat räkna ut att det skulle bli såhär. Antingen är de inkompetenta eller bara arroganta och skiter i folk som inte lirar på heavy servrar.

Permalänk
Medlem

Påverkar companions affection hur pass bra deras uppdrag blir?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Påverkar companions affection hur pass bra deras uppdrag blir?

Korrekt ! Ju mer affection du har - ju bättre gör dom ifrån sig, dels i uppdrag och dels " i fält ".
Har även för mig att om man har mycket affection med dom att dom kan ibland få extra loot på uppdragen, bl.a i mängd.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Medlem

Nja. Högre affection påverkar bara tiden det tar att utföra uppdraget. Prescence har jag för mig ökar effektiviteten på missions.

Permalänk
Medlem

Kan alla rustningsdelar samt vapen ha en augment slot?
Om så, så kommer det ta ett tag innan man har så många augments.. ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste säga att Karagga's Palace på hardmode var riktigt kul, speciellt 3e pussel-bossen!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kan alla rustningsdelar samt vapen ha en augment slot?
Om så, så kommer det ta ett tag innan man har så många augments.. ^^;

Craftade grejjer har en chans att få en slot. Problemet är att craftade grejjer är rätt mycket sämre än det man kan få vid lvl 50.

Permalänk
Medlem

Ozo, har du sett recepten som droppas i t.ex. Karaggas palace?

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Ozo, har du sett recepten som droppas i t.ex. Karaggas palace?

Aldrig varit där så nej.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad gör ni som är lvl 50?

Vad gör ni som är lvl 50?

Jag känner som att jag kört fast. Jag vill göra hard mode flashpoints, weeklys och sånt. Men de är för svåra för min gubbe, han har för klen gear än så länge och vi bara wipear hela tiden. Så hur ska man göra för att få ihop all bra gear?

Man kan crafta ihop sin egen lightsaber, hilts etc, men de bästa kräver ju material som droppar på just de svårare instanserna.

Jag kanske är lite dum, men det känns som jag måste missat något uppenbart steg, som man går igenom för att just få bättre gear så man kan göra de svårare sakerna.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Som jag fattat det så är det normal operations som gäller. Harva dem i en halv evighet eller köra pvp som fan (om du har turen att spela på en server som fortfarande har pvp) Där kan du få gear som sedanska räcka för hard mode flashpoints. De blir dock inte lätta för det. Har försökt köra ett par hard mode men inte klarat ngn än. Antagligen för att vi hade för klen tank och för dålig dps.
Det är inte ens lönt att ge sig på hard mode utan en tank med 16-17000 i HP.

Det enda jag gör just nu är Ilum daily och weekly. Tråkigt som fan. Förhoppningsvis får jag ett hyfsat item i veckan som kanske kan räcka till lite hard mode senare. Dock extremt frustrerande när allt handlar om tur. Min tur är inte den bästa så jag får mest commendations i mina champion bags

Permalänk
Medlem

Okej. Dum fråga kanske, men vart hittar man uppdragen till normal operations? Vart är de lokaliserade?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Fleet i Supplies-området. En sån där "brevlåda" av samma typ som man får PVP quests av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fleet i Supplies-området. En sån där "brevlåda" av samma typ som man får PVP quests av.

aaaha... tack

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Skrivet av Asce:

Vad gör ni som är lvl 50?

Jag känner som att jag kört fast. Jag vill göra hard mode flashpoints, weeklys och sånt. Men de är för svåra för min gubbe, han har för klen gear än så länge och vi bara wipear hela tiden. Så hur ska man göra för att få ihop all bra gear?

Man kan crafta ihop sin egen lightsaber, hilts etc, men de bästa kräver ju material som droppar på just de svårare instanserna.

Jag kanske är lite dum, men det känns som jag måste missat något uppenbart steg, som man går igenom för att just få bättre gear så man kan göra de svårare sakerna.

pvp! Skaffa lite champion och centurion gear så kommer allt bli mycket enklare! Kör även Black Talon alternativt första instansen reps har i hard mode då den är enklare än dem andra!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Skulle Black Talon vara enkel? Har fortfarande inte klarat hard mode versionen av den. Vi wipe'ar på första bossen hela tiden.
Möjligtvis det kan gå om alla i gruppen har full champion set.

Permalänk
Medlem

Dags för patchning. Ska bli intressant att se vad de har sönder denna gången. The nerfhammer will strike again.

Permalänk
Medlem

Asce, kör Maelstrom prison i hard mode, den är garanterat inte för svår för din EQ. Började köra den instancen HM direkt med lvl 45-gear typ.
Kör dock med folk jag lirat många mmo's med

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Tycker inte HMs är så svåra bara man kan tactics.

Permalänk
Medlem

Jo man behöver nog rätt bra spelare. De jag försökt med har inte varit direkt bra. Tank som inte kan hålla aggro tex
Jag har lagt ner PVE tills vidare. Jag gör bara min ilum daily och försöker fixa champion prylarna sen är det slutspelat för min del. Kommer ta 1.5 månad eller så i den här takten.