radering av hårddiskar hjälp!

Permalänk
Medlem

radering av hårddiskar hjälp!

Hej jag skulle vilja radera allt som jag har på några hårddiskar har en massa gamla hårddiskar både molex och sata och det är os program på vissa går det att ta bort de med från hårddiskarna? och hur gör man eller bär man sig åt att ta bort allt från hårddiskarna tänkte använda dom i stället för att dom ska ligga och skräpa. tacksam för alla svar. Mvh

Permalänk

Koppla in dem i din dator och formatera dem.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som uppochnedvända gangsten skriver, koppla in i datorn och formatera dem, svårt?
Windows, killdisk, dban är 3 alternativ varav det förstnämnda är klart enklast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr msi:

Hej jag skulle vilja radera allt som jag har på några hårddiskar har en massa gamla hårddiskar både molex och sata och det är os program på vissa går det att ta bort de med från hårddiskarna? och hur gör man eller bär man sig åt att ta bort allt från hårddiskarna tänkte använda dom i stället för att dom ska ligga och skräpa. tacksam för alla svar. Mvh

Ladda ner Ultimate Boot CD. Den har både DBAN och KillDisk som tcntad nämnde. Installera det på en CD eller en USB-enhet, sen boota den från BIOS och kör något av DBAN eller KillDisk. Det är väldigt simpla program.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

dd if=/dev/zero of=/dev/[enhet] är enkelt och säkert.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här