Sitter fast i quest..

Permalänk
Medlem

Sitter fast i quest..

hallåj allihopa. jag har kommit till en quest där jag ska hämta nån "dragon tablet" tror jag det hette.
har kommit till nån ruin på ett berg (kommer ej ihåg vad stället heter) som jag kommit in i och följt en massa gångar
för att komma fram till en stor dörr med 3 st ringar som man kan rotera med olika symboler på.
jag har hållt på i 2 timmar och testat olika kombinationer men jag kommer inte in.
man ska använda nån guldfärgad hand med 3 st klor på som ska öppna dörren när man har rätt kombination.

jag sitter fast, hur kommer man fram till vilken kombination man ska använda???

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

kolla handflatan på handen, där finns kombinationen...

Permalänk
Medlem

Det finns 27 stycken olika kombinationer, att prova alla borde inte ta två timmar
Alternativt kan du vrida på klon i ditt inventory och kika på nyckeln där.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Björn - Trollslända - Uggla.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men jag har aldrig fattat hur man kollar närmre och snurrar på items man har i sitt inventory... Nån som vet hur man gör på PC?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

ÅÅhh fanken, kombinationen är alltså på guld handen.. hur kollar man närmare på den då??
jag är total nybörjare på detta spel..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag fastnade där :). Jag trodde att man skulle lista ut kombinationen genom att kolla på väggarna som hade olika motiv. Slutade med att jag bara provade mej fram och trodde questet var buggat. Efteråt kollade jag på klon och såg koden...:D

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Youtube! Vad skulle man vara utan Youtube?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag minns när jag fastnade där :). Jag trodde att man skulle lista ut kombinationen genom att kolla på väggarna som hade olika motiv. Slutade med att jag bara provade mej fram och trodde questet var buggat. Efteråt kollade jag på klon och såg koden...:D

HAHA jag har också kutat runt som en galning och glott på väggarna

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Flytta muspekaren över föremålet och använd scrollhjulet för att zooma in. Man kan också trycka på 'c' när föremålet är markerat vilket står i raden med snabbkommandon i nedre vänstra hörnet...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Haha jag fick nerdrage av det där qustet ;o varför trollar bethesta oss? Borde ju gett någon hint iaf

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Man blir smått crazy av dom där questen har till och med ritat ner på papper och kört uteslutningsmetoden, man vill ju fan komma vidare till varje pris

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

tack för svaren allihopa, blir att forsätta spelet i morgon.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Haha jag fick nerdrage av det där qustet ;o varför trollar bethesta oss? Borde ju gett någon hint iaf

Det finns inte ett enda riktigt pussel i Skyrim. Som jag skrev ovan har portalerna 27 möjliga kombinationer så även om man inte sett på klon tar det inte mer än några minuter att testa sig igenom de möjliga. Varendaste liten låst dörr är tråkigt enkel att öppna, tyvärr.

Trist att MYST-serien gick i graven, där fanns det riktiga pussel.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Kutade fram och tillbaka i dom där jävla gångarna säkert 3 timmar innan ja av en händelse kollade i inventory..

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av twit:

Det finns inte ett enda riktigt pussel i Skyrim. Som jag skrev ovan har portalerna 27 möjliga kombinationer så även om man inte sett på klon tar det inte mer än några minuter att testa sig igenom de möjliga. Varendaste liten låst dörr är tråkigt enkel att öppna, tyvärr.

Trist att MYST-serien gick i graven, där fanns det riktiga pussel.

Vet, det tog in jättelång tid att lösa "pusslet" men det var ändå ett frustrerande moment som kändes helt omotiverat
Har inte spelat MYST men känner till det. Vilka typ av pussel är det i det? Typ som i Amnesia eller mer som i monkey island?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av twit:

Det finns inte ett enda riktigt pussel i Skyrim. Som jag skrev ovan har portalerna 27 möjliga kombinationer så även om man inte sett på klon tar det inte mer än några minuter att testa sig igenom de möjliga. Varendaste liten låst dörr är tråkigt enkel att öppna, tyvärr.

Trist att MYST-serien gick i graven, där fanns det riktiga pussel.

fan va snyggt det var på sin tid myst sen riven med

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Har inte spelat MYST men känner till det. Vilka typ av pussel är det i det? Typ som i Amnesia eller mer som i monkey island?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ouZu...

Det där är den enkla varianten, där man inte behöver ränna omkring i hela spelvärlden för att hitta ledtrådar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Haha jag fick nerdrage av det där qustet ;o varför trollar bethesta oss? Borde ju gett någon hint iaf

Man får faktiskt en hint, något i stil med "when you have the claw the secret is in the palm of your hand" eller dylikt.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Blupparen:

Jag minns när jag fastnade där :). Jag trodde att man skulle lista ut kombinationen genom att kolla på väggarna som hade olika motiv. Slutade med att jag bara provade mej fram och trodde questet var buggat. Efteråt kollade jag på klon och såg koden...:D

Samma här Man tyckte man var klurig och smart när man studerade väggreliferna ^^ Och så funkade det inte...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Vad jag "hatade" mest tror jag so far var ett ställe med tre(?) stenar som tänds när man står vid dem och slocknar omedelbart då man lämnar dem, vet fortfarande inte vad man egentligen skulle ha gjort, orkade inte tänka mer heller då men klarat ut det ändå med force magin omän väldigt precist det gick...

Däremot har tex "Red Eagle" questen en bug som gör att svärdet kan "droppa" flera gånger så att questet står markerat som olöst så länge en dublett finns kvar (brukar finnas på någon forsworn, oavsett om man dödat honom eller ej så länge svärdet finns kvar i dubletten), men avmarkeras varje gång man placerar den existerande dubletten i nyckelhållaren. Detta är dock inget som påverkar questen vad jag vet mer än att det står kvar i queslisten.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Vad jag "hatade" mest tror jag so far var ett ställe med tre(?) stenar som tänds när man står vid dem och slocknar omedelbart då man lämnar dem, vet fortfarande inte vad man egentligen skulle ha gjort, orkade inte tänka mer heller då men klarat ut det ändå med force magin omän väldigt precist det gick...

Stenarna öppnar varsin järngrind en liten liten stund var,
det är meningen att man ska springa genom/förbi dom & sedan (direkt)
använda shout:et "Whirlwind" 2ggr för att passera grindarna innan dom stängs ..

Permalänk
Avstängd

Aha, Mmm... Var nog så jag gjorde också när jag tänker efter...

Börjar fanken blanda ihop Skyrim, Morrowind, Oblivion, Nehrim, Arena mfl med varandra vid dethär laget... Börjar få svårt att hålla isär vad som hör till vad.. Ha ha!

Hoppas verkligen det kommer en Nehrim owermake till Skyrim längre fram vad det lider då alla kört originalet färdigt, men hoppas kan man ju alltid...
På tal om saken.

Aja, ursäkta off topic.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number