Permalänk
Medlem

Qpad Mk-50. Alla knappar mekaniska?

Hej, planerar att köpa detta tangentbord men vill veta ifall alla knappar är mekaniska eller ifall de har valt att inte göra tex spacebaren mekanisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyberg25:

Hej, planerar att köpa detta tangentbord men vill veta ifall alla knappar är mekaniska eller ifall de har valt att inte göra tex spacebaren mekanisk.

Alla mekaniska, det är väll typ bara Corsair som snålat av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alla mekaniska, det är väll typ bara Corsair som snålat av någon anledning.

Ok, jag köpte nämligen ett Steelseries 6gv2 för 3 veckor sedan men lämnade tillbaka det igår eftersom att spacebaren gått sönder. Kändes inte som att den var mekanisk men har inte kollat upp det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nyberg25:

Ok, jag köpte nämligen ett Steelseries 6gv2 för 3 veckor sedan men lämnade tillbaka det igår eftersom att spacebaren gått sönder. Kändes inte som att den var mekanisk men har inte kollat upp det.

Spacebaren på 6Gv2 är mekanisk.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Spacebaren på 6Gv2 är mekanisk.

Ah ok, då är den väl bara riktigt dålig i så fall med tanke på att mer än hälften av alla spacebars på steelseries 6gv2 går sönder.

Har sökt runt mycket för att se ifall mk-50 har några brister men hittar inget så jag tar nog och beställer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nyberg25:

Ah ok, då är den väl bara riktigt dålig i så fall med tanke på att mer än hälften av alla spacebars på steelseries 6gv2 går sönder.

Har sökt runt mycket för att se ifall mk-50 har några brister men hittar inget så jag tar nog och beställer.

Tvivlar väldigt starkt på att mer än hälften av alla spacebars på 6Gv2 går sönder

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tvivlar väldigt starkt på att mer än hälften av alla spacebars på 6Gv2 går sönder

Lät så när jag pratade med personalen i Inets butik i stockholm här om dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyberg25:

Ok, jag köpte nämligen ett Steelseries 6gv2 för 3 veckor sedan men lämnade tillbaka det igår eftersom att spacebaren gått sönder. Kändes inte som att den var mekanisk men har inte kollat upp det.

Spacebar problem är väääääldigt vanligt på 6gv2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Spacebar problem är väääääldigt vanligt på 6gv2.

Vad jag hört så har det att göra med själva space tangenten, det är fel på formen vilket fuckar med pinnarna som stabiliserar. Så tydligen är det stabilitorerna som går sönder vilket gör att den fastnar. Kan ju också vara brytaren, men isåfall borde fler tangentbord lida av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Vad jag hört så har det att göra med själva space tangenten, det är fel på formen vilket fuckar med pinnarna som stabiliserar. Så tydligen är det stabilitorerna som går sönder vilket gör att den fastnar. Kan ju också vara brytaren, men isåfall borde fler tangentbord lida av det.

Ja det är ju inte själva brytaren som felar ut annat.
Vet inte vilka stabilizers 6gv använder faktiskt.

Permalänk
Medlem

Får man hoppas på att spacebaren går sönder så man kan motivera sig till att köpa sig ett nytt tangentbord.

Men som sagts innan så är det nog bara corsair som har hybrid tangentbord, och det är typ f tangenterna och prinscrn som inte är mekansikt så det känns som att det inte gör överdriver mycket.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Får man hoppas på att spacebaren går sönder så man kan motivera sig till att köpa sig ett nytt tangentbord.

Men som sagts innan så är det nog bara corsair som har hybrid tangentbord, och det är typ f tangenterna och prinscrn som inte är mekansikt så det känns som att det inte gör överdriver mycket.

Beror på, ta en starcraft spelare som använder F knapparna VÄÄÄÄLDIGT mycket, det är rena döden att hålla på och switcha mellan rubberdome och mekaniska. Totalt värdelöst.

Jag själv använder F knapparna i sc2 och alla mmo jag spelar, skulle slänga ut skiten av känslan att hoppa mellan 2 helt olika typer.

Permalänk
Skrivet av nyberg25:

Hej, planerar att köpa detta tangentbord men vill veta ifall alla knappar är mekaniska eller ifall de har valt att inte göra tex spacebaren mekanisk.

Alla knappar på MK-50, MK-80 och MK-85 är mekaniska. Detta garanterar vi.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett MK-50 med bruna switchar igår. Alla är mekaniska och betydligt skönare att koda och spela med jämfört med blå och svarta switchar, men det är min egen personliga åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanV:

Alla knappar på MK-50, MK-80 och MK-85 är mekaniska. Detta garanterar vi.

Har ni några planer att släppa MK-50 med bruna switchar för den "vanliga" marknaden.
Det saknas ett medelsegment mekaniskt med bruna på marknaden, tror ni skulle få en bra marknad av det.
Vilket också märks då bruna var det som först var slut på er egen sida.

Så ut med MK-50 med bruna på marknaden nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nyberg25:

Ah ok, då är den väl bara riktigt dålig i så fall med tanke på att mer än hälften av alla spacebars på steelseries 6gv2 går sönder.

Har sökt runt mycket för att se ifall mk-50 har några brister men hittar inget så jag tar nog och beställer.

mitt blackwiddow failade också, spacebaren gick slut, eller stabilisatorn lossnade hela tiden, så jag slutade använda det och kör istället med mitt compaq mx 11800 med cherry brown och trackball <3

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag