Permalänk

Funkar dessa delar ihop?

Tjena! Jag har tänkt köpa dessa delar till min nya dator http://www.komplett.se/k/cart.aspx jag undrar om jag kan uppdatera BIOS med bulldozer i. Och om det är nåt fel med moderkortet.

PS. jag har tänkt och köpa det mesta på cdon.

Tack

Permalänk
Medlem

Du måste lagra din handlevagn på komplett för du kan länka den.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Permalänk
Medlem

du ser att länken är fortfarande lik.

Nederst i kundvagnen så har du inköpslistor. Spara där, så får du en länk sen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Moderkort och processor är inte kompatibla.
Processorn är för AM3+ socket medans moderkortet har FM1 socket.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av WoherWins:

Den setupen är LOL.

Seriöst.

Köp http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=104531... om du faktisk vill spela.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Jag vill bara ha svar på om man kan ha Bulldozern i när man uppdaterar bios och om det är nåt fel med moderkortet. Jag vill inte ha overpricade grafikort när det inte behövs.

Permalänk

Det ser ut som de olika delarna ska fungera ihop.

Några små funderingar bara:
Du kan spara ca 200 kr på att välja 1600MHz minnen utan att förlora någon märkbar prestanda om du framförallt tänker använda datorn att spela på.
Om du har funderingar på att överklocka så kan en annan kylare krävas. Tänk då på att alla kylare inte passar med de höga kylflänsar som minnena du valt har.
Du har inte lagt till någon lagringsenhet (SSD eller HDD). Men du kanske redan har sedan tidigare som du ska använda.
Det samma gäller operativsystem.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Du får ringa komplett så dom kollar vad som står på paketet till moderkortet. Finns en etiket som säger bios ver som levereras.

Fattar fortfarande ej varför köra fx när 2500k är bättre för mindre pengar.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Det ser ut som de olika delarna ska fungera ihop.

Några små funderingar bara:
Du kan spara ca 200 kr på att välja 1600MHz minnen utan att förlora någon märkbar prestanda om du framförallt tänker använda datorn att spela på.
Om du har funderingar på att överklocka så kan en annan kylare krävas. Tänk då på att alla kylare inte passar med de höga kylflänsar som minnena du valt har.
Du har inte lagt till någon lagringsenhet (SSD eller HDD). Men du kanske redan har sedan tidigare som du ska använda.
Det samma gäller operativsystem.

Varför jag väljer 1866 mhz är för att det är mer framtids säkert. Och det blir inga problem med framtida kylning eftersom jag ska inte ha något luft kylt sen, har tänkt och ha vatenkylning

Permalänk

Då tycker jag du gör helt rätt.
Många har ingen plan bakom varför de köper vissa delar. Då kan det vara bra för dessa att få lite att fundera på. Jag tycker ett forum som detta ska vara till för att utbyta tankar, ideér och för att få förslag.
Lycka till med ditt bygge.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoherWins:

Varför jag väljer 1866 mhz är för att det är mer framtids säkert. Och det blir inga problem med framtida kylning eftersom jag ska inte ha något luft kylt sen, har tänkt och ha vatenkylning

Framtidssäkert ? Hur ska 244mhz vara framtidssäkert när ddr4 är nästa steget. Och det kommer inte om länge. Praktiskt sett 1600 vs 1866 mhz är 0.0000001% snabbare.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Framtidssäkert ? Hur ska 244mhz vara framtidssäkert när ddr4 är nästa steget. Och det kommer inte om länge. Praktiskt sett 1600 vs 1866 mhz är 0.0000001% snabbare.

Det är ju knappast att man ska sitta och vänta på DDR4. Om inte det jag har helt fel så år det ingen av de nuvarande plattformarna (inklusive ivy bridge) som har stöd för DDR4. Jag skulle tro att det är minimum ett år till innan det kan komma under förutsättning att det räcker med ett nytt moderkort. Jag tror inte att det räcker längre då minnes kontroller har flyttat in i CPUna. Då är det minst fram till nästa generation av arkitektur. Om inte AMD är allt för optimistiska med tidsplaner så är nog det piledriver men jag har inte hört att den ska gå till DDR4.

Angående hur mycket snabbare så vill jag se en referens på den upp skattningen
Nu var det faktiskt 9-9-9-24 minnen vi pratade om på båda frekvenserna. Börjar vi blanda in latenser så blir det genast väldigt komplicerat. Vi kan nöja oss med att säga att man aldrig kommer se några 16% vinster i hastighet annat än om man testar överföringshatigheten till minnena.
Det bör även nämnas att bulldozer har inbyggt stöd för 1866MHz vilket inte sandy bridge har. Därigenom bör vinsten (utan några som helst vetenskapliga belägg) vara större i detta bygge än de flesta andra.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Det har också kommit en nice windows patch för bulldozer som gör att man får ut maximala styrkan utav processorn