Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Ja med Neo så håller vi oss inom budget något så när och får 2011 års hårdvara och androidversion. Trots allt bättre även om Desire fortfarande håller. Men vid nyköp skulle jag rek. Neo.

Ska gå och kolla på Neo, vill helst undvika SE, men om de har blivit bättre så varför inte. Står mellan den och N8 just nu.

Skrivet av NoNamesWayne:

Ja det är Windows? Och WP7 är väldigt bra.

Kan du rekommendera någon WP7 mobil?

Skrivet av Anonymous FTW:

Just batteritiden är en stor fördel med Symbian, Symbianmobiler är riktigt energisnåla. Så nej för att vara en smartphone har N8 tvärt om bra batteritid. Den behöver inte laddas varje kväll heller.

Tror att det står mellan N8 och Neo just nu, får se vilken av dom som ger mig bäst intryck IRL.

Permalänk
Medlem

Det tråkigaste med Sony Ericsson är att gränsnittet är inget vidare och sen uppdaterar dom nästan aldrig sin android version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Tänkte att det var rimligt att hålla sig inom budgeten. Har nämnts flera gånger att trådskaparen inte gärna lägger till mycket mer pengar. Desire HD går på minst 4000 dvs minst 500 kr över budget.

Desire HD går på minst 3738 kr dvs minst 238 kr över budget. Visst det är från Televaruhuset som har fått rätt blandade åsikter men tror knappast man får allt för stora problem om något skulle hända och om man köpt av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Desire HD går på minst 3738 kr dvs minst 238 kr över budget. Visst det är från Televaruhuset som har fått rätt blandade åsikter men tror knappast man får allt för stora problem om något skulle hända och om man köpt av dom.

Jag kan inte beställa på faktura och inte min mamma heller. Dom har inte postförskott. Jag undviker helst direkt betalning, och alla andra är dyrare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Ska gå och kolla på Neo, vill helst undvika SE, men om de har blivit bättre så varför inte. Står mellan den och N8 just nu.

Kan du rekommendera någon WP7 mobil?

Tror att det står mellan N8 och Neo just nu, får se vilken av dom som ger mig bäst intryck IRL.

SE är ju verkligen på bättringsvägen. När andra låser bootloadern så öppnar SE sin.
"Det tråkigaste med Sony Ericsson är att gränsnittet" Som någon skrev nedtill håller jag inte med om. Så det handlar ju om smak.
"uppdaterar dom nästan aldrig sin android version" Det gör dem ju? Och SE håller på och förbättrar sig hela tiden på den punkten. X10 ska t.ex få 2.3.3.
Hoppas du inte trollar.

Jag kommer köpa en WP7 enhet när spotify och mango-uppdateringen kommer och det är först i Höst men jag antar att du inte vill vänta. DE Wp7 enheterna som säljs nu kommer även dem få den uppdateringen. Det enda som är lite synd är att de sitter på en något äldre hårdvara som den i Desire men det ska inte vara något problem i mitt tycke för att allting flyter på så fint ändå. Något som är lite problemet i Android. Känns nästan aldrig som att det flyter enligt mig.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

SE har medgett att de begick en del misstag med sin tidigare första android satsning, och har lovat att bättra sig. I de nya telefonerna gör de inte lika djupa ingrepp i androidkoden; Detta gör det lättare att uppdatera telefonerna.

De har lovat att vara snabba med uppdateringar till de nya lurarna, och fortsätta supporta dem med uppdateringa över lång tid. Dessutom kommer de ju med android 2.3 från början; Alltså har de åtminstone den senaste versionen från start. Dessutom så tillhandahåller SE en enkel rootning / upplåsning, vilket gör att om någon är missnöjd med uppdateringar, så är det smidigt att uppdatera med valfri ROM-fil själv.

Att de inte "förändrar" lika mycket från standardutgåvan av android tycker jag är positivt; Jag gillar oftast vanilla-versionerna bättre (undantag: HTC Sense).

Det intressant med Neo är annars dels stilen; Det är faktiskt en ovanligt snygg och lätt telefon (även om Arc är ännu mer stilren). Men sen så får man väldigt bra hårdvara till det priset; Den innehåller nästan allt som Arc har, fast till ett betydligt lägre pris. Dit hög en modern snabb strömsnål processor, bra mediauppspelningsrutiner som "förskönar" bilder och video, en av de bästa kamerorna etc.

Permalänk
Medlem

Min sambo har en HTC Desire. Jag kan inte påstå att jag är speciellt begeistrad i den. Det är svårt att sätta fingret på det, men för det priset kändes den helt enkelt inte rätt. HDn känns bättre, men skärmen på den är bajs.
Är man idag beredd att lägga 3500 kr på en smartphone ser jag ingen anledning att inte gå den lilla extra biten och köpa en LG Optimus 2X.
Har man verkligen inte de där extra hundralapparna hade jag i dagens läge väntat några veckor till. LG Optimus Black (P970) kan vara en pärla för just 3500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av a99alela:

Min sambo har en HTC Desire. Jag kan inte påstå att jag är speciellt begeistrad i den. Det är svårt att sätta fingret på det, men för det priset kändes den helt enkelt inte rätt. HDn känns bättre, men skärmen på den är bajs.
Är man idag beredd att lägga 3500 kr på en smartphone ser jag ingen anledning att inte gå den lilla extra biten och köpa en LG Optimus 2X.
Har man verkligen inte de där extra hundralapparna hade jag i dagens läge väntat några veckor till. LG Optimus Black (P970) kan vara en pärla för just 3500.

Lutar mot N8 eller optimus 2X. N8 känns bra för mig pga kamera och musik kvalitén.. Men 2X är så klart mycket snabbare och har lite större skärm, vilket kan vara bra..

Permalänk
Medlem

Hej ville inte skapa en ny tråd, jag fyller år snart och får 3000 för att köpa en mobil . Hade tänkt köpa Samsung galaxy r på netonnet men det nästan inte på lager, några förslag på vilken mobil man kan köpa? tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av pearrch:

Hej ville inte skapa en ny tråd, jag fyller år snart och får 3000 för att köpa en mobil . Hade tänkt köpa Samsung galaxy r på netonnet men det nästan inte på lager, några förslag på vilken mobil man kan köpa? tack på förhand

Kolla in Nokia N9 för 3000kr. Den har förvisso inte Android men kolla om du gillar den.

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Ska du ha touch mobil och inte vill ha lagg när du skrollar etc., t.ex i sms-listan, på hemsidor eller bara sveper på hemskärmen så är det bara iphone som gäller tyvär.

Och nej jag har ingen iphone själv och är till och med emot apple. Dock har jag en htc desire, och min far en desire hd (snabbaste mobilen idag), båda kör android och BÅDA LAGGAR. Jag klarar inte av lagg, t.ex när jag skrollar i program listan, så istället för att listan bara rullar mjukt till botten så hackar den riktigt grovt ner (tänk bildspel..), samma när man bläddrar bland låtar osv..

Detta beror på att android inte accelererar sina menyer med gpun, vilket iphone gör..

Så touchmobil = iphone 3gs
Ej touch är väl egentligen bara att välja en nokia (välbyggda)

Jag säger iphone 3gs all the way! Enda laggfria touchmobilerna är tyvärr iphones och windows phone 7 telefoner, men de är ganska tråkiga och krångliga

EDIT: Min mor har en sony ericsson x8, (android), den laggar faktistk betydligt mindre än både min och min fars HTCer, så om du tvunget ska ha lagg android, sakka sony ericsson!

Annars finns ju WP7 telefoner, laggar ej i menyer. Eller, inte min Lumia iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Finns bara en telefon värd att rekomendera galaxy s2
Nej den är inte lätt att repa jämfört med iPhone , htc mm

S3 är på g men enligt rykte saknar den fysisk hem knapp vilket jag skulle sakna väldig mycket ( har en galaxy tab 7.0-plus som saknar den knappen och det är mycket störande)

/ aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kolla in Nokia N9 för 3000kr. Den har förvisso inte Android men kolla om du gillar den.

Helt klart ett mycket bra köp, kanske det bästa.
Android är java applikationer, N9 är en linux dator och därför kör den C++. Därav är kvaliteten på programmen mycket hög och de är kvickare. En android måste ha kraftfullare hårdvara för att få samma hastighet

Permalänk
Medlem

Har en Samsung Galaxy S2 till salu (införskaffad Dec-11), hör av dig på PM om du är intresserad.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Inaktiv

Nokia Lumia 710, riktigt bra telefon för pengarna och mycket sms-vänlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kolla in Nokia N9 för 3000kr. Den har förvisso inte Android men kolla om du gillar den.

Det är ju en bra telefon och så, men det är inte en bra idé om du bryr dig om appar. Nokia har sagt att de inte kommer att satsa på MeeGo i framtiden så attraktiviteten att utveckla till platformen är inte speciellt stor. (Jag vet på förhand att klk kommer att säga att alla utvecklare älskar MeeGo och att det inte finns någon chans att det kommer bli övergivet eftersom att det är Linux, men han är ett troll som går på totalt oförstående av företagande och marknader i allmänhet. Oavsett vad någon säger så finns det väldigt få som är villiga att lägga ner massor av tid på en plattform som mer eller mindre är nerlagd.)

På den givna budgeten så skulle jag säga Android om man gillar att pilla mycket med mobiler (ROMs, custom homescreens, etc), WP7 fungerar generellt stabilare och är mycket snabbare än en Android i 3000:- klassen, mindre appar än Android och iOS, men utbudet växer hela tiden. Eller kanske N9 om avsaknaden av appar inte är något problem. Har inte testat N9 mer än ett par minuter i en butik så jag kan inte riktigt uttala mig om hur den är att använda till vardags. Första intrycket var att det kändes halvrörigt men det är väl en vanesak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Finns bara en telefon värd att rekomendera galaxy s2
Nej den är inte lätt att repa jämfört med iPhone , htc mm

S3 är på g men enligt rykte saknar den fysisk hem knapp vilket jag skulle sakna väldig mycket ( har en galaxy tab 7.0-plus som saknar den knappen och det är mycket störande)

/ aragon

säger såhär.. du kan inte mycket om mobiler! att repa en galaxy s2 är EXTREMT simpelt! repade min skärm en hel del och då va det bara av mynt som låg i samma ficka som mobilen!

så repor får ALLA mobiler så länge man inte använder något typ av skydd...

sen ska man undvika android om man vill ha en mobil med flyt så länge man inte vill leka med custom roms!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det är ju en bra telefon och så, men det är inte en bra idé om du bryr dig om appar. Nokia har sagt att de inte kommer att satsa på MeeGo i framtiden så attraktiviteten att utveckla till platformen är inte speciellt stor.

Det jag försöker säga är det som stämmer med verkligheten. QT fungerar för en hel radda med operativsystem, exempelvis Symbian och MeeGo. Nästan allt för dessa två operativ görs i QT.

Om det endast räcker med att välja "kompilera jag upp koden för MeeGo", "kompilera upp koden för Symbian", "kompilera upp koden för Windows" varför skulle man inte göra det?

Det är bl.a. orsaken till att det dykt upp en hel del mycket avancerade program för MeeGo (exmpelvis VLC spelaren) eftersom dessa normalt utvecklas med QT.
QT skall få stöd för Tizen och jag antar att utbudet därmed kommer fortsätta öka

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S Plus finns att köpa för runt 2700 kr nu, AMOLED skärm och 1.4 Ghz Snapdragon - Rätt prisvärt imo. Nu finns också Samsung Galaxy W för runt 2500 kr - lite mindre 3.7 tums display, samma processor som S Plus ovan.

För under 3000 kr är det nog dessa mobiler du bör titta på främst.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av pearrch:

Hej ville inte skapa en ny tråd, jag fyller år snart och får 3000 för att köpa en mobil . Hade tänkt köpa Samsung galaxy r på netonnet men det nästan inte på lager, några förslag på vilken mobil man kan köpa? tack på förhand

beror på vad du är ute efter.. om du kräver att mobilen ska vara helt laggfri så ska du undvika android så länge du inte vill leka med custom roms och sånt.. medans ios och WP7 flyter på helt underbart out of box...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nä det är ju klart. jag räknar ju med att personen är någolunda
normal och inte leker marackas i en ficka med mynt.

Och ja jag har nog haft de flesta av de senare telefonerna och
säger fortfarande s2 ( ja jag är en riktig prylbög och stolt över det.) Och vad menar du med att android saknar flyt?
Den rullar på bra mycket bättre en tex min iphon4.

/aragon

Skrivet av norrby89:

säger såhär.. du kan inte mycket om mobiler! att repa en galaxy s2 är EXTREMT simpelt! repade min skärm en hel del och då va det bara av mynt som låg i samma ficka som mobilen!

så repor får ALLA mobiler så länge man inte använder något typ av skydd...

sen ska man undvika android om man vill ha en mobil med flyt så länge man inte vill leka med custom roms!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Nä det är ju klart. jag räknar ju med att personen är någolunda
normal och inte leker marackas i en ficka med mynt.

Och ja jag har nog haft de flesta av de senare telefonerna och
säger fortfarande s2 ( ja jag är en riktig prylbög och stolt över det.) Och vad menar du med att android saknar flyt?
Den rullar på bra mycket bättre en tex min iphon4.

/aragon

Tror aldrig jag varit så nöjd så länge med något jag köpt som s2an.

Jag har min i fickan med nycklar, m.m (av misstag) titt som tätt. Har den i garaget. Tappat den flera gånger.
Har lite små hack i plastramen runt. Glaset däremot är flawless fortfarande utan skydd, så det är inte så himla lätt att repa..

Grus m.m kan dock vara jäkligt hårt o bör undvikas kan jag tänka mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Hejsan. Har blivit lovad en ny telefon då jag fyller år på fredag.
Men den stora frågan är vilken mobil man ska köpa, finns hur många som helst där ute.
Vilken är den "bästa" med mina krav?

Krav:

Ska ha bra ljud(när man kopplar in hörlurar) och musikspelare.

Gärna SMS vänlig, för jag skickar runt 5000-7000 sms per månad, så det ska helst vara bekvämt tangentbord, t.ex. som den på iPhone.

Helst bra touch.

Det är de ända kraven jag har, så alla tips rekomenderas!

Mvh

Har nästan nyss köpt ny telefon en Galaxy Nexus och är extremt nöjd men med din pris budget så tycker jag att du borde gå med HTC sensation som garanterat till 99,99% kommer få android 4.0 om den inte skulle få 4.0 så är det bara roota den
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868227

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Avstängd

Jag såg att du inte var så intresserad av Sony Ericsson.
Men jag tycker ändå du ska ta en titt på den som är rankad högst, enligt prisjakt, i din prisklass.
Den är t.o.m billigare.
Sony Ericsson Xperia Arc S är rankad 4:a av alla mobiltelefoner just nu.
Den (och föregångaren utan "S") har fått mycket bra betyg. Det skadar inte att ta en titt. Jag själv var helt inne på Samsung eller HTC, men så hörde jag om denna och är inte lika övertygad längre.

Permalänk
Medlem

vilken typ av skärm var den skarpaste upplösningen och dem livligaste färgerna? är det superamoled?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Nä det är ju klart. jag räknar ju med att personen är någolunda
normal och inte leker marackas i en ficka med mynt.

Och ja jag har nog haft de flesta av de senare telefonerna och
säger fortfarande s2 ( ja jag är en riktig prylbög och stolt över det.) Och vad menar du med att android saknar flyt?
Den rullar på bra mycket bättre en tex min iphon4.

/aragon

nej men då spelar det ingen roll vad för typ av glas det är... om man nu aldrig kan tänka sig utsätta mobilen för ett tillfälle där den kan repas.. men gorilla glass är mer marknadsföring än praktiskt då det också repas utan några problem..

har haft både galaxy s2 samt billigare galaxy spica och ingen av dom hade samma flyt när dom va helt orginal som jag har på min nuvarande lumia 800 eller polarens iphone 4.. dock så har jag haft precis samma underbara flyt med både spican och s2an men det va bara på grund av att jag körde inte orginal rom på någon av dom.. sure dom flöt fint när dom va helt nya men så fort man petar in lite appar och använder den så segas dom ner en hel del.. precis som med windows om man inte sköter allt rätt.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

nej men då spelar det ingen roll vad för typ av glas det är... om man nu aldrig kan tänka sig utsätta mobilen för ett tillfälle där den kan repas.. men gorilla glass är mer marknadsföring än praktiskt då det också repas utan några problem..

har haft både galaxy s2 samt billigare galaxy spica och ingen av dom hade samma flyt när dom va helt orginal som jag har på min nuvarande lumia 800 eller polarens iphone 4.. dock så har jag haft precis samma underbara flyt med både spican och s2an men det va bara på grund av att jag körde inte orginal rom på någon av dom.. sure dom flöt fint när dom va helt nya men så fort man petar in lite appar och använder den så segas dom ner en hel del.. precis som med windows om man inte sköter allt rätt.

Då har vi helt olika erfarenheter..

Permalänk
Medlem

Arc S

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rosen70:

Hejsan. Har blivit lovad en ny telefon då jag fyller år på fredag.
Men den stora frågan är vilken mobil man ska köpa, finns hur många som helst där ute.
Vilken är den "bästa" med mina krav?

Krav:

Ska ha bra ljud(när man kopplar in hörlurar) och musikspelare.

Gärna SMS vänlig, för jag skickar runt 5000-7000 sms per månad, så det ska helst vara bekvämt tangentbord, t.ex. som den på iPhone.

Helst bra touch.

Det är de ända kraven jag har, så alla tips rekomenderas!

Mvh

Vet ej pris exakt med HTC Sensation XE eller XL med dr dre. beats audio.. My god.. Det ljudet är bland det finaste jag hört!!!!