Permalänk

När jag beställde en CPU så skickades det som paket. Skulle nog inte passa in i brevinkastet. Har också hänt att jag har fått hämta ut brev då posten inte orkat slänga in det i inkastet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

tror inte de gör det pga att minnena kan skadas

min ssd slängde dom i brevlådan även att det var 15 minus, så jo dom slänger nog ner minnena via brevlådan

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kacke:

min ssd slängde dom i brevlådan även att det var 15 minus, så jo dom slänger nog ner minnena via brevlådan

Jag skulle nog tro att den behandling som ett paket får när det släpps en halvmeter genom ett brevinkast är generellt mildare än vad ett paket står ut med under hela transporten?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Jag skulle nog tro att den behandling som ett paket får när det släpps en halvmeter genom ett brevinkast är generellt mildare än vad ett paket står ut med under hela transporten?

Precis, ett paket skickat med posten ska klarar av ett fall på 1 meter ner på betonggolv.

Permalänk
Avstängd

Fick just hem ett Corsair ax850. Det har fått sig en smäll. Kartongen är lite tillbucklad. Har inte öppnat det än, men är lite orolig. Hur funkar det med bytesrätt osv med CDON?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Superlight:

Vet ni om Posten brukar kasta in minnena i brevlådan eller ska jag själv hämta dem från uthämtningsstället?

Mina minnen hamnade i brevlådan. Tror att alla paket som är tunnare än 30 mm (och ett visst antal mm på bredden och höjden) läggs i brevlådan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner att CDON blev sura på mig i min fråga ? :D, var dock själv lite agg första eftersom "supporten" typ sket i en i livechatten.
Synd Edin har övergett denna tråden en aning, det som lyfte upp cdon rätt mycket.

Fråga 2012-02-01 12:01

Hej.

Eftersom man av någon lustig anledning inte fick svar på live chat och han jag pratade med skrev ett automatiserat standardsvar "Kontakta på kundformulär blabla" vilket jag tyckte kändes väldigt respektlöst.

Men jag är van vid cdons kundservice (undantag Edin)

När får ni inte följande produkt i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_roc...

Och varför finns där en exakt likadan produkt men denna går ej att boka:
ttp://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_rock...
Svar 2012-02-01 13:56
Hej Jimmie,

Tack för att du kontaktade oss.

Varan CPU-Cooler be quiet! har ej haft release ännu så denna är bokningsbar men vi har ej fått fram releasedatumet ännu.

Be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Pro är tillfälligt slut på lagret det är därför denna ej går att boka för tillfället.

När en produkt endast går att bevaka på hemsidan innebär detta att den är slut i lager och därför inte går att beställa för tillfället. Vi har beställt hem fler men har inte fått någon information från vår leverantör om när produkten kommer in igen. Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder.

Om du skriver in din e-post i bevakafältet får du ett mail när produkten går att beställa igen.

Fråga 2012-02-01 15:40
Hej.

Jag fick tyvär inte direkt svar på det jag ville veta.
Enligt länkarna så är det exakt samma cpu kylare, det finns inget artikelnummer (vilket ni borde uppdatera er hemsida med)
Så enligt namnet är det exakt samma kylare, men den ena är kommande och den andra är slut.

Jag hoppas ni förstår en kund är väldigt fundersam.

Efter att ha sökt lite själv så hittade jag följande:
"be quiet! DarkRock Pro C1" som ex inet skriver ut, dvs C1.

Och kollar man där be Quiet visar upp "nya" uppdaterade kylare i Juni så visar dom upp en DarkRock Pro C2.
"http://www.youtube.com/watch?v=Mp4_7W41O-c"
Är det alltså denna uppdaterade C2 som man kan boka?
C2 har bland annat större fläktar 135mm istället för 120mm.

Mvh Jimmie
Svar 2012-02-02 09:14
Hej Jimmie,

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår hemelektronikavdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Svar 2012-02-02 14:04
Hej

Tack för att ni kontaktade oss.

Jag har skickat er fråga vidare till våra inköpare och återkommer till er när jag har mottagit ett svar.

När det gäller er upplevelse av vår chatt så är det så att visa frågor går att svara på via chatten och andra inte. Ifall min kollega inte har tillgång till informationen så kan hon inte heller svara er. Jag tror att ni hellre vill ha ett korrekt svar än ett felaktigt svar.

Fråga 2012-02-07 10:44
Hej.

Väntar fortfarande på svar.

Jag förstår att livesupporten inte alltid vet, men meningen var att det kan skötas på snyggare sätt än att klistra in ett automatiskt svar och sen inte skriva mer.

Exempelvis:
Tyvärr kan jag inte se här vad som skiljer produkterna åt, men jag skickar vidare frågan till inköpsavdelningen så hör dom av sig.

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss paketket i brevlådan och det var ju inplastat. Behövde knappt oroa mig om det skulle skadas. Tack för snabb leverans! Bara en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Skulle tro detta med, Men är ju så när man beställer online, sånt man får räkna med helt enkelt

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Någon som erfarenhet hur långt tid man brukar få vänta för att få hem datorkomponenter? Har väntat i två dagar nu och dom har inte ens packat min order än... Eller bytt status överhuvudtaget. (Alla komponenter finns på lager med 1-3 leverandstid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex.:

Någon som erfarenhet hur långt tid man brukar få vänta för att få hem datorkomponenter? Har väntat i två dagar nu och dom har inte ens packat min order än... Eller bytt status överhuvudtaget. (Alla komponenter finns på lager med 1-3 leverandstid).

Jag fick vänta i över en vecka Beror på om dem har allt i lager =/

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Fick just hem ett Corsair ax850. Det har fått sig en smäll. Kartongen är lite tillbucklad. Har inte öppnat det än, men är lite orolig. Hur funkar det med bytesrätt osv med CDON?

Borde absolut inte vara någon fara alls då ett nätagg inte tar så mycket stryk av att bara "tappas".
Du borde inte oroa dig över att nånting knasar.

Men om du känner dig extra nojjig så kan du ju alltid dokumentera med extra mycket bilder.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag fick vänta i över en vecka Beror på om dem har allt i lager =/

Lite skumt, dubbelcheckade igår och när jag la orden och det stod att allt var i lager... Fast vem vet, kanske inte stämmer till hundra. Får se vad kundtjänst svarar, om dom ens har något svar på det. En kompis la en order lite senare än mig och har fått sitt packet skickat. Vetefan vad som händer

Edit: Nu när jag pratade med live support bytte orden helt plötsligt till att det packas. Oh well, bättre än ingenting iallafall. Dom klagade på att jag var en ny kund och beställde för en sån hög summa för er som är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Borde absolut inte vara någon fara alls då ett nätagg inte tar så mycket stryk av att bara "tappas".
Du borde inte oroa dig över att nånting knasar.

Men om du känner dig extra nojjig så kan du ju alltid dokumentera med extra mycket bilder.

Nja, lödningar kan gå upp om man har otur. Men det borde vara ok så länga kartongen är det enda som ser skadat ut, och nätagget ser bra ut. Det är mest hårddiskar som är stöttåliga bland datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nja, lödningar kan gå upp om man har otur. Men det borde vara ok så länga kartongen är det enda som ser skadat ut, och nätagget ser bra ut. Det är mest hårddiskar som är stöttåliga bland datorkomponenter.

Precis det jag menar. Är kartongen lite sliten/kantnött så är det ingen fara, väldigt väldigt sällan det skulle hända något.
Har tappat/"dunkat" olika nätagg i golv & vägg ett flertal gånger och aldrig haft problem.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Märkte idag att CDON börjar ta fraktkostnader. Det brukar väl vara fraktfritt över 600 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Märkte idag att CDON börjar ta fraktkostnader. Det brukar väl vara fraktfritt över 600 kr?

HAr dom ersatt den med denna rabattkodsgrejen tro? http://cdon.se/start/50_kr_rabattkod/ Kanske missade den förut... Men inte helt omöjligt om den är ny.

Permalänk
Medlem

jo det ser ut som det.. Ganska synd då det var en av anledningarna till att jag handlar hos er istället för de som tar frakt!

Permalänk
Medlem

Irriterande. Istället för fri frakt får man 50:- i kupongkod bara för att man ska komma tillbaka och utnyttja den.

Det innebär iofs att första gången man köper över 600:- från CDON någonsin får man betala hela frakten, nästa gång man köper över 600:- har man kupongen sedan köpet tidigare och sen efter det går det runt i cirklar.

Så m.a.o innebär det att frakten kan betalas med kupongkod också, bara ett snepp efter.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Var det inte 29:- i frakt förut också?
Beställde några småprylar idag och då var frakten på 49:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av eplast:

Var det inte 29:- i frakt förut också?
Beställde några småprylar idag och då var frakten på 49:-

Frakterna ser ut att vara uppdelade i flera steg.
http://cdon.se/kundservice/best%c3%a4llning/frakttrappan/

Köper man bara film/musik/spel så är det nya 600 kr steget en bättre deal än fri frakt, förutsatt att man återvänder till cdon.

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att det är en rabattkod, och går då inte kombinera med tex sweclockersrabatterna. Endast en kod per order med undantag från presentkort.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Skrivet av Relel:

Värt att tänka på är att det är en rabattkod, och går då inte kombinera med tex sweclockersrabatterna. Endast en kod per order med undantag från presentkort.

Precis, det suger...

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk

varför höjde ni denna med hela 196kr? http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_scorpio_black_32...
pga popularitet eller?
den fanns i lager, tog slut för att sedan återuppstå till ett dyrare pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Studenterna kan handla fraktfritt över 100kr en gång i veckan med rabattkod. Antar att den inte heller går att kombinera med kupongen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Studenterna kan handla fraktfritt över 100kr en gång i veckan med rabattkod. Antar att den inte heller går att kombinera med kupongen?

Kan inte tänka mig att det skulle fungera heller då det är en rabattkod.
Vart har cdon tagit vägen, har dom gett upp chatten här?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt grafikkort från CDON idag, en asus gtx 590. Efter drivrutininstallation så får jag blåskärm vid omstart, jag antar jag fick ett trasig grafikkort?
Dumt när det inte går att ringa dem och få support direkt.

Permalänk
Skrivet av BaoBui:

Fick hem mitt grafikkort från CDON idag, en asus gtx 590. Efter drivrutininstallation så får jag blåskärm vid omstart, jag antar jag fick ett trasig grafikkort?

Hade du bild innan du installerade drivrutiner?

Vad hade du för kort innan?

Tog du bort de gamla drivrutinerna?

KAN vara trasigt kort men sannolikheten att det är något annat är nog större...

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaoBui:

Skapa jätte gärna en tråd om detta så ska vi se till att fixa detta.
Du måste tänka på att det inte bara är ditt nya grafikkort som gör att du får bluescreen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Handla aldrig hos CDON.

Hej!

Om man kollar några sidor tillbaka så ser man hur jag hade problem med CDON, jag skriver om den och nu får ni veta hur det gick, har aldrig varit med om sämre.

Den 23e januari beställer jag ett fractal design R3, Noctua NH-D14 SE2011 + ett mounting kit till intel 775/1155/1366.

Den 25e får jag paketet och där är rätt chassit, rätt mounting-kit men FEL kylare. jag fick NH-D14, alltså inte den nya versionen med PWM fläktar.
Jag kontaktar dom den 25e och sa att jag förstod dom då det är nästan samma kylare men dom skickade en ny genast!

Den 27e får jag mitt paket och då, återigen FEL kylare. Och det intressanta, just den kylaren var "inte i lager", ändå så fick jag den! (NH-D14 då)
Jag kontaktar dom igen och nu är jag bara trött på det, jag ger dom en youtube video som dom kan visa lagret för så dom förstår hur kartongen ser ut, osv osv.
Dom lägger upp ännu en ny order till mig och jag väntar.

På torsdagen så kontaktar jag dom igen för jag skulle få kolli-id och så för att kunna spåra paketet, Då får jag reda på att dom STRUKIT min order och dom vet inte om dom ens kommer få in den kylaren igen. HELT UTAN ATT BERÄTTA FÖR MIG! Jag får en kompensation på 327 kronor (halva kylarens pris) och jag skickar tillbaka dom två felaktiga kylarna.

Jag gjorde sen en sak, Jag kontaktade ett annat företag, som är verksamma här på forumet och skrev helt enkelt att om dom kunde göra en deal till mig så får dom mig som kund istället för CDON, plus att dom får en kund i framtiden då jag ska köpa helt nytt system i april (Ivy Bridge), Och detta företaget SÄNKER sitt pris till CDONs pris, bara för min skull, jag beställer den på fredagmorgon (3e februari), posten tar emot den på eftermiddagen (runt 14.00) och dom är tyvärr sega så jag fick den först på tisdagen (7e februari)

Sammanfattning, Handla aldrig hos CDON, spydig support, påstår sig svara inom 24 timmar på ärenden men det tog ännu längre tid (och det är ändå garanti på högst 24 timmar!), kan inte skicka rätt vara, informerar inte en när dom stryker ens order, och dom har ingen man kan ringa för att få snabbare svar.

Dom som vill veta vilket företag som hjälpte mig:
http://alturl.com/a7rvj

Finns inget företag som hjälpt mig så mycket som dom gjorde där. TACK SÅ HEMSKT MYCKET!

Och till CDON.. ni kommer få ett otroligt dåligt rykte från min sida.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22