CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

För mig står det varorna packas. Har absolut ingen stress så det kan gärna stå så någon dag till

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

Jag har fått "varorna packas" sen vad det säger får nu själv tolka.

Permalänk
Medlem

Jag bar glad om dom prioriterar dom som handlat med Direktbetalning

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av Keyser Soze:

Är det någon som öht får nån statusändring på sin order, att den tex börjat packas eller t o m skickats??

Har fått att mina varor packas. Får hoppas att dom skickar lite senare under dagen så jag kan hämta det imorgon. Tror dock mer att man får paketet på onsdag-torsdag. Beställde med 14 dagars faktura.

En fråga bara tror ni detta moderkort tål överklockning Gigabyte z68ap-d3?

Permalänk

Ok, på min står det fortfarande ingenting. Jag beställde på lördagsmorgonen och betalade med VISA...

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk

Har beställt tidigare där det står att varorna packas fast CDON hade redan skickat iväg paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Jag har fått "varorna packas" sen vad det säger får nu själv tolka.

Antagligen att plocklistor är utskrivna och de plockar din order?!

Permalänk
Avstängd

Beställde inatt och råkade beställa fel ramminnen, skicka ett mejl till dem direkt efter beställningen och bad dem avbryta ordern fick svar imorse:

"Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Tyvärr har din beställning redan kommit så pass långt i behandlingen att vi inte har möjlighet att avbeställa- eller ändra i den.

Status: Varorna packas."

Blev förvånad då det aldrig brukar gå såhär fort, nu måste jag vänta på paketet och sedan be Posten att returnera det, segt

Permalänk
Medlem

beställde några saker i lördags från cdon och det står att Varorna packas så har jag också bästället från inet och JME Data igår och där ifrån har jag iaf fått kolli nummer ska bli kul o se hur vilket som kommer först och hur dom har packet sakerna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man hade tänkt göra en lite "uppgradering" och tänkt ta varor från deras 15% sortiment, vad hade ni valt? Tänker alltså på CPU, moderkort och ram-minne. Just nu sitter jag på en Core 2 Duo E8200. Mitt grafikkort är ett Asus 570 så det får sitta kvar. Spelar en hel del bf3 och det är på en väldigt låg fps idag som ni kanske förstår.
Tacksam för tips!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jackeB:

Om man hade tänkt göra en lite "uppgradering" och tänkt ta varor från deras 15% sortiment, vad hade ni valt? Tänker alltså på CPU, moderkort och ram-minne. Just nu sitter jag på en Core 2 Duo E8200. Mitt grafikkort är ett Asus 570 så det får sitta kvar. Spelar en hel del bf3 och det är på en väldigt låg fps idag som ni kanske förstår.
Tacksam för tips!

Ramminnen:
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_1600mhz%2...
CPU:
http://cdon.se/hemelektronik/intel%c2%ae_core_i5_2500k%2c_3.3...
eller
http://cdon.se/hemelektronik/cpu-socket-1155_intel_core_i7_27...
Moderkort:
http://cdon.se/hemelektronik/asus_p8z68-v_pro%252fgen3_-_atx_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeB:

Om man hade tänkt göra en lite "uppgradering" och tänkt ta varor från deras 15% sortiment, vad hade ni valt? Tänker alltså på CPU, moderkort och ram-minne. Just nu sitter jag på en Core 2 Duo E8200. Mitt grafikkort är ett Asus 570 så det får sitta kvar. Spelar en hel del bf3 och det är på en väldigt låg fps idag som ni kanske förstår.
Tacksam för tips!

Köp en i5 2500k, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 och 16gb kitet med lp corsair vengeance. Kommer göra mycket gott.

Permalänk
Medlem

Hejsan. Har en fundering angående Final Fantasy XIII-2, som ska släppas 3:e Feb. Ser att ni har ändrat release datum till 1 Februari. Innebär det att vi som bokat spelet kommer få det hem i brevlådan den 2:e eller kommer ni hålla på dom och skicka ut dom på torsdagen så vi har dom fredag den 3:e ?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Kör på detta, hoppas man blir nöjd

Permalänk
Medlem

Har också beställt en massa grejer på CDON's 15% rea.
Står dock fortfarande "Ej levererade".
Hoppas på att dem kommer inom veckan i allafall

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Beställde två ordrar nedan:

Order 15%
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE 296 kr
Corsair SSD 120GB SATA 2.5", Force GT 1326 kr
Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze 594 kr
Kabinett Fractal Design Define R3, Svart 755 kr
CPU-Socket-1155 Intel Core i7 2700K 3,5GHz Socket 1155 Box 2456 kr
Totalt: 5427kr

Order 5%
Corsair Cooling Hydro H60 CPU-kylare multiplatform 569 kr
Gainward GeForce GTX 580 - 1536Mb GDDR5 3695 kr
Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - LGA1155 1044 kr
SONY DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk 151 kr
Totalt: 5459kr

Blev tillslut 10886 sammanlagt, nu beställde jag dock fel grafikkort eftersom det skulle bli billigare med ett Gigabyte GTX580 1536MB PCI-E som fanns på 15%-erbjudandet. Har öppnat ett ärende hos CDON om att de ska ta bort Gainward-kortet, skicka över Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE till den andra ordern och lägga till Gigabytekortet på ordern med 15%.. Fixar dom det måste man nog bjuda på tårta alltså..

CDON svarade på mitt ärende idag, förjävla bra av dom faktiskt

"Tyvärr hann din order att skickas för packning innan vi hann ändra i den.

Vi har därför skickat ut en fraktsedel till dig som du kan ångra köpet av det första grafikkortet med. Returnera detta oöppnat och väl emballerat i en annan låda tillsammans med en kopia av fakturan (mycket viktigt, annars vet inte lagret vems grafikkort som har kommit tillbaka!) med hjälp av fraktsedeln.

Vi har också lagt upp en ny order åt dig. Vi har lagt upp en order på Gigabyte GTX580 1536MB PCI-E på totalt 3427 kronor. Detta pris motsvarar 15% rabatt på kortet, totalt 3392 kr, samt den mellanskillnad som det hade inneburit att flytta minnena till den andra ordern med lägre rabatt, 35 kronor."

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

#Macfax. Fan vad najs alltså! Beställde mitt system i Lördags och satt å dividera med mig sjäv vilka delar jag skulle välja för att få det så billigt å bra som möjligt. Men det slog mig aldrig att dela in 15% och 5% rabatten i 2 ordrar. Jag missade även det billiga Gigabyte gtx 580. Tog istället msi gtx 580 med bf3 till, men tyvärr så kunde jag ju inte använda den speciella koden till gtx 580 så det blev dyrare, 3730kr istället.
Just nu har man ju lust att bara ändra i orden lite. Antar att det är för sent för det

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem

Hej cdon!
När tror ni ni får in http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd_7970_-_gddr5_... ? Riktigt bra pris med 4.4k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick min i7 2700k idag. Beställde det i söndags och det var välpackat! Kommer dra en större beställning snart.

Permalänk

Även jag undrar när den varan kommer in på lager igen, helt ok pris för det ljudkortet och har lite pengar att slösa bort!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Fick min i7 2700k idag. Beställde det i söndags och det var välpackat! Kommer dra en större beställning snart.

Jag beställde i fredags och körde direktbetalning , hoppas jag får mina saker idag :/

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Jag beställde i fredags och körde direktbetalning , hoppas jag får mina saker idag :/

Har du fått kollinummret? Eller det kanske skickades som brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Har du fått kollinummret? Eller det kanske skickades som brev.

Igår stog det "packas" på CDON
jag har beställt en 2500k ,moderkot och chassi

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Igår stog det "packas" på CDON
jag har beställt en 2500k ,moderkot och chassi

Igår ändrades status för mig till "postad" sedan fick jag ett mail med kollinummer.

Permalänk
Medlem

wooop!
Beställde i fredags med direktbetalning
2500k + 16GB ram och nu har man ett sms-avi!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Beställde ett nästan komplett datorsystem i fredags kväll, Statusen ändrades till "Varorna packas" på Måndag morgon.
Som man antog eftersom att det inte händer så mycket på helgerna. Med det står fortfarande att Varorna packas,
1½ dyng senare. Det får en att fundera hur det går till på lagret.

Permalänk
Skrivet av CheeO:

Beställde ett nästan komplett datorsystem i fredags kväll, Statusen ändrades till "Varorna packas" på Måndag morgon.
Som man antog eftersom att det inte händer så mycket på helgerna. Med det står fortfarande att Varorna packas,
1½ dyng senare. Det får en att fundera hur det går till på lagret.

Lagret är det inga större problem med, deras lagersystem och hur det uppdateras däremot är inget vidare, varorna står oftast som "plockas" fram tills du hämtar ut dom på posten..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hej igen cdon! Ni har inte funderat på att ta in Hazro's mycket prisvärda skärmar i sortimentet? Eftersom Inet verkar vara mycket långsamma med att kolla upp detta! http://www.hazro.co.uk/HZ27WD.php

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Lagret är det inga större problem med, deras lagersystem och hur det uppdateras däremot är inget vidare, varorna står oftast som "plockas" fram tills du hämtar ut dom på posten..

Okej. Vet du om man kan hämta ut paketet med Order numret från beställningen, eller lär man vänta på Kollinumrer?