CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

HAHAHA super dom borta på CDON.com eller?!?! Skulle beställa mig en ny cpu kylare, för intel 1156 am3 osv...

jag har precis fått en till leverans som jag trodde skulle vara den rätta varan, men ack nej fick likadan cpu kylare som tidigare, fått fel 2 ggr?

Jag ska inte ha,
"Noctua NH-D14 SE2011 CPU Cooler - Intel LGA2011" som jag fått 2 ggr nu

Utan jag vill ha
"Noctua NH-D14 CPU-kylareS1156/1366/775/AM2/AM3"

Och nu hjälpte jag min kompis att hämta ett chassi han fick de i matx och inte atx, fast de va atx han beställt!

+jag fick vänta ett bra tag innan min vara skickades. usch och fy de va sista gången jag köper nått därifrån!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som har strul med cdon, nu börjar man fan bli lite nervös att man ska få en gummi anka i kartongen.

Permalänk
Skrivet av Marwin88:

HAHAHA super dom borta på CDON.com eller?!?! Skulle beställa mig en ny cpu kylare, för intel 1156 am3 osv...

jag har precis fått en till leverans som jag trodde skulle vara den rätta varan, men ack nej fick likadan cpu kylare som tidigare, fått fel 2 ggr?

Jag ska inte ha,
"Noctua NH-D14 SE2011 CPU Cooler - Intel LGA2011" som jag fått 2 ggr nu

Utan jag vill ha
"Noctua NH-D14 CPU-kylareS1156/1366/775/AM2/AM3"

Och nu hjälpte jag min kompis att hämta ett chassi han fick de i matx och inte atx, fast de va atx han beställt!

+jag fick vänta ett bra tag innan min vara skickades. usch och fy de va sista gången jag köper nått därifrån!

Hmm tänkte beställa en Nh-D14 SE2011 fast vet inte om jag borde det. Kanske får S1156 versionen då CDON verkar inte kunna skicka rätt grejer.

Permalänk
Medlem

Ja man kan ju undra vad dom gör där borta för läskunniga värkar dom inte vara.
Jag beställde ett Antec P280 Miditower men jag fick ett P180 Minitower.
Har jag inte mitt P280 innan fredag så kommer detta att vara min sista gång jag handlar på CDON.com

Jag kommer även att avrekomendera dom till alla jag känner.

Permalänk
Skrivet av Robert.E:

Ja man kan ju undra vad dom gör där borta för läskunniga värkar dom inte vara.
Jag beställde ett Antec P280 Miditower men jag fick ett P180 Minitower.
Har jag inte mitt P280 innan fredag så kommer detta att vara min sista gång jag handlar på CDON.com

Jag kommer även att avrekomendera dom till alla jag känner.

Låter jobbigt att skicka tillbaka varorna de skickade fel också.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det oftast ta för brev att levereras?
Är då ett spel jag har skickat efter.

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Medlem

Usch, det här är oroväckande. Efter att ha läst här vad folk har för problem med cdon. Så funderar man ju på att det är värt det billiga priset när dom ändå bara strular? De verkar ju inte lyhörda för fem öre när man skriver till dem iaf. Får ju nästan lust att avbeställa mitt paket.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk

finns det nån länk till vilka saker det är 15% på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Hur lång tid brukar det oftast ta för brev att levereras?
Är då ett spel jag har skickat efter.

1-2 dagar om i lager.

Skrivet av kortleken:

finns det nån länk till vilka saker det är 15% på?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk

tackar för länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

Usch, det här är oroväckande. Efter att ha läst här vad folk har för problem med cdon. Så funderar man ju på att det är värt det billiga priset när dom ändå bara strular? De verkar ju inte lyhörda för fem öre när man skriver till dem iaf. Får ju nästan lust att avbeställa mitt paket.

Har köpt en komplett dator av dem som jag plockade ihop, tog lite längre tid än tänkt men allt kom och var rätt grejor.
I söndags beställde jag Hydro H80, var och hämta den för ett par timmar sedan. Har man inte brådis och vill spara ett par kronor skulle jag fortsätta handla där. Skicka PM till dem här på swec.

Tror man märker större skillnad ifall något behöver reklameras eller garanti ärenden, dock går det mesta av det direkt till tillverkarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av subonez:

Har köpt en komplett dator av dem som jag plockade ihop, tog lite längre tid än tänkt men allt kom och var rätt grejor.
I söndags beställde jag Hydro H80, var och hämta den för ett par timmar sedan. Har man inte brådis och vill spara ett par kronor skulle jag fortsätta handla där. Skicka PM till dem här på swec.

Tror man märker större skillnad ifall något behöver reklameras eller garanti ärenden, dock går det mesta av det direkt till tillverkarna.

Jag köpte ett nätaggregat och moderkort av CDON och båda två strulade, coilwhine på nätaggregat och trasigt ljud på moderkortet.

Jag bad om att få reklamera men istället för att få ett nytt nätaggregat och nytt moderkort(köptes i September 2011) bad jag om pengar tillbaka istället och det fungerade alldeles utmärkt för mig iaf, supporten är väldigt trevlig imo.

Permalänk
Medlem

18.30 Vart mitt paket postat på posten i Malmö som ska skickas upp till stockholm. Blir att hämta imorrn då

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Usch nu blev jag lite irriterad på mig själv missade helt och hållet att det var 31 igår... och skulle beställa nu så hade det precis gått förbi tolv-slaget. Usch då, ingen ny ssd denna gången helller...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Paketet skickat igår kväll, då kanske man får allt inom 1-3 dagar som det står på sidan. Det tackar vi för CDON!

Permalänk
Medlem

När ska ni slå till och även bli billigast på ASUS 7970 Direct CU

På ASUS 7950 Direct CU är ni ju det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag beställde grejer i lördags kväll och de finns nu att hämta ut hos närmaste postombud!
Posten tar 2 dagar på sig upp till Umeå så jag är riktigt nöjd!
Hoppas nu bara att allt är korrekt packat och ingenting är fel
Tack så länge CDON!

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert.E:

Ja man kan ju undra vad dom gör där borta för läskunniga värkar dom inte vara.
Jag beställde ett Antec P280 Miditower men jag fick ett P180 Minitower.
Har jag inte mitt P280 innan fredag så kommer detta att vara min sista gång jag handlar på CDON.com

Jag kommer även att avrekomendera dom till alla jag känner.

Phew, skall hämta ut mitt P280 idag på Posten, hoppas man inte får sig en chock, dessutom beställde jag HD558, och hoppas VERKLIGEN att jag inte får den gamla modellen

Permalänk
Medlem

Antar att jag fick vänta en extra dag för jag köpte ett chassi
1 feb kl 05:51 Stockholm, Sorterad
31 jan kl 18:30 Malmö, Sorterad
Beställde i fredags

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

När får ni in Asus HD7950 3GB Direct CU II?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolken:

Jag beställde grejer i lördags kväll och de finns nu att hämta ut hos närmaste postombud!
Posten tar 2 dagar på sig upp till Umeå så jag är riktigt nöjd!
Hoppas nu bara att allt är korrekt packat och ingenting är fel
Tack så länge CDON!

Jag har också beställt en hel del grejer i lördags, men dem står forfarande som ej levererade

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

hehe cdons kundservice på live chat.

Kontaktar dom med fråga om en cpu kylare.

Följande:
"Hejsan.

Jag undrar om ni har något datum på följande artikel:
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_roc...

Och varför det finns en till fast den går inte att boka:
http://cdon.se/hemelektronik/be_quiet!_cpu_cooler%2c_dark_roc...

det är ju samma artikel"

Får svar:
Mikael: ett ögonblick

Väntar i 5 minuter typ.
Sen skriver "Mikael" igen

Mikael: Denna fråga tar längre tid än blabla något, kontakta cdon via kontaktformulär för att få svar" Dvs han kopierade ett standardsvar. Och skrev inget annat.

Skrev typ jaha men jag ville ju veta om det är lönt att beställa produkten, hängde kvar några minuter men inte ett uns till svar, han väntade bara på jag skulle stänga ner rutan.

Varför har ni Live chat när man i princip pratar med en robot?

Kändes som ett automatiserat svar som man får i world of warcraft.

Edit: Fick "svar" men tyvär inte svar på det jag ville veta, skillnaden mellan dom två kylarna med likadana namn:
"Hej Jimmie,

Tack för att du kontaktade oss.

Varan CPU-Cooler be quiet! har ej haft release ännu så denna är bokningsbar men vi har ej fått fram releasedatumet ännu.

Be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Pro är tillfälligt slut på lagret det är därför denna ej går att boka för tillfället."

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd6950_2gb-17046...
Sapphire Radeon HD6950 2GB

Vill gärna se någon Radeon 6950 2 gb i nästa -15% erbjudande. DÅ t ex ska detta kort kosta 1862kr ...nån annan som är sugen ?
I'd like to see some Radeon's 6950 2 gb in the next -15% . Are there any other Sweclockers members looking for this upgrade?
I'd think suppliers/ AMD would be looking to "offload" some of these soon as over the Xmas and January period I'd guess a lot of gtx560 Ti have been sold...

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva TACK! till CDON som trots miss från deras sida med prissättningen av 7970 lät de ordrar som hade gjorts till det priset gå igenom. De svarade också väldigt snabbt på sin kundsupport med ett trevligt och bra bemötande! Vill därför rekommendera CDON till andra!

Permalänk
Medlem

CDON har alltid vart nästintill perfekta när det gäller böcker, filmer osv men det där med datordelar borde de kanske förberett lite bättre. Man hittar stavfel, bilder saknas, fel saker skickas...inte så bra. Men de försöker definitivt konkurrera med billiga priset samt SweC rabatten vilket är ett stort plus. Gigabyte kortet (7970) och nu Asus kortet (7950) var ju riktiga klipp även om det nu var en "miss"...eller var det verkligen det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Cdon är absolut bland dem bästa, det enda jag kan klaga på är väl att deras frakt kan ta mer än 1-3 dagar vilket är inga problem för mig när deras priser är sjukt bra. Mitt senaste paket från Cdon kom väl paketerat och kostade ca 400kr billigare än hos andra butiker. 5 av 5 får Cdon

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

äntligen börjar folk skriva positiva saker! Kan också rekommendera Cdon, billigt och ganska snabb leverans (5 dagar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Vill bara skriva TACK! till CDON som trots miss från deras sida med prissättningen av 7970 lät de ordrar som hade gjorts till det priset gå igenom. De svarade också väldigt snabbt på sin kundsupport med ett trevligt och bra bemötande! Vill därför rekommendera CDON till andra!

Vad låg priset på? Ser bara att det kostar ~5200 vilket är mer eller mindre samma som alla andra

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

När kommer det upp nya produkter med 15 % rabatt? För det är väl nya erbjudanden varje månad eller är det bara vissa månader? För hade stor lust att beställa nytt grafikkort, men tvekade lite och sen var rabatten tyvärr borta! Så hoppas att det kommer något nytt erbjudande med lite trevliga grafikkort som landar på ungefär 1500-1700 efter rabatten!

För övrigt så har jag aldrig haft några som helst problem med Cdon, och det skall uppmärksammas att det är ett väldigt bra företag att ha och göra med, så det rekommenderar jag starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Phew, skall hämta ut mitt P280 idag på Posten, hoppas man inte får sig en chock, dessutom beställde jag HD558, och hoppas VERKLIGEN att jag inte får den gamla modellen

Hämtade ut mitt P280 idag, TRODDE JAG! Fick ett P180 mini som tidigare i tråden fick... Jävligt missnöjd om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64