Permalänk
Medlem
Skrivet av Ori:

Så extremt nöjd. Bytte då från ett ATCS 840.

såja!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på detta chassi. Ni som hunnit testköra...gillar ni det? Är det hyfsat tyst? Beror väl lite på vad man stoppar i, men...

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Medlem

med 2x 6970 är det väl inte så värst tyst! iaf inte när fläktarna står på 36% som det krävs vid spelande av tyngre spel..

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Vet ej om frågan har besvarats,

Men kommer detta chassi i "mini"format, alltså storleken mAtx?

Då skulle det vara ett givet köp.

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter med H2 efter att ha byggt ihop ett system för några veckor sedan. Några har ifrågasatt den generella kvalitén vilket känns märkligt. Det är genomgående solida material, frontluckan känns väldigt stabil och glappar ingenting. Jag använder mig av cpukylaren antec kühler H2O 620, vilken är monterad baktill i chassit för utblås. Den är i nuläget den starkaste ljudkällan när fläkten jobbar lite tyngre, iom att cpu-fläkten sitter exponerad baktill i chassit. Med andra ord skulle en tystare fläkt på radiatorn dra ner ljudnivån rejält. Slutsatsen av det är att själva chassit gör ett bra jobb med ljudnivån. Grafikkortet (6970 referens) och 4 övriga chassifläktar låter väldigt lite. Chassit var även enkelt att bygga i.
Några småsaker drar dock ned betyget något för min del:

"gummi-skydden" som sitter i kabelhålen i bakplåten sitter löst och konstigt. Hade lite problem med att få dem att stanna på plats när kablarna skulle igenom. Förstår inte varför de bara inte kan limmas fast. (kan man iofs göra själv om man vill)

De två skruvarna som håller båda chassiplåtarna låsta är sådana lite större räfflade skruvar, som är tänkt att man kan skruva upp med bara händerna. Dock gängar de så dåligt i plåten att det är omöjligt att skruva i/ur dem utan att fingrarna blöder. Måste med andra ord använda skruvmejsel för att få upp chassiplåten. Naturligtvis hålls plåtarna även på utan skruvar, så jag bryr mig inte om att skruva i dem alls. Men fortfarande irriterande.

På ovansidan sitter en lucka som kan tas bort om man vill montera en 140mm fläkt för utblås i taket. Under luckan sitter ett svart metall-galler, vilket jag ville ta bort för att skruva i skruvarna till fläkten med endast chassiplåten mellan, så att skruvarna döljs av plåten. Det gick bra att få bort det, men när gallret sen skulle på igen, gick det sönder i fästena. Det fästs genom små skåror i chassiplåten, och böjs på insidan för att hållas på plats. Metallen klarade tydligen inte att böjas upp och sen böjas tillbaka, utan brast helt enkelt. Här önskar man att gallret satt fast med någon smart "klicka-i-lösning". Det är helt enkelt inte tänkt att man ska ta av det. Jag rekommenderar helt enkelt att skruva i skruvarna till 140mm-fläkten genom både gallret och chassiplåten.

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på NZXT H2. Jag tycker den är grymt snygg och har bra funktioner, men efter att jag sett recensionerna från OC3D TV http://www.youtube.com/user/TimeToLiveCustoms?blend=4&ob=5#p/... där han förklarar varför han inte gillar NZXT H2 så lutar det mer till att det blir ett Fractal Design Define R3. Hade först tänkt mig en vit låda, verkar ganska nice men synd bara när ledden på lådan var röd. Skulle helst vilja ha en blå när rästen av komponenterna kommer vara svart och blå.

Men annars så verkar ju r3:an vara bättre, men jag skulle gärna vilja veta vad ni tycker om h2:an och r3:an

förövrigt så här är resten av inköpslistan där h2:an än så länge finns kvar
http://www.inet.se/kundvagn/visa/523699/inkopslista

ni får gärna tycka till vad det gäller resten också

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Bytte från mitt moddade CM Cosmos 1000 chassi, jag må säga att jag är jättenöjd med detta. Bättre kylning och det är prima kvalité på chassit. Skönt med fläktkontrollern som standard. Chassit är nu fullproppat med 10hdd med lite mixtrande, och frontfläktarna kyler dom jättebra Dock var det bökigt att få dit den understa hddn när en fläkt var monterad i botten. Det löstes dock med att kapa en hdd vagga och mixtra dit SSD disken där, då den är mindre.

Jätte nöjd!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

är det någon som vet hur bra hotwap fungerar, jag har provat att sätta in en hdd innan jag startar datorn, och det fungerar utmärkt, men eftersom det sitter en lapp i "hotswapbayen" där det står att man inte får sätta in en hdd när datorn är igång, så har jag inte vågat det. men det ska man väl kunna? för det är ju det som är hotswap

Edit: är det någon mer än jag som har ett"gungande" vibrerande ljud ifrån hårddiskarna?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tänkte bygga mig en testmaskin för att kunna köra ett otal olika OS - detta chassi skulle ju kunna fungera väldigt bra med tanke på "hot-swapbay" på ovansidan. (Alltid trevligt att slippa skruva samt en tyst låda, kör alltid mina burkar utan sidor)

Fungerar denna(hot-swap) bra att boota upp ifrån - sata eller USB(x)?

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att välja detta chassi till mitt paket. Hade tänkt köpa med några extrafläktar.
Passar dom jag har valt ut? Vore grymt snällt om någon kunnig kunde svara på det Tack!
Mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/978090/nya-datorn

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av axcent:

Funderar starkt på att välja detta chassi till mitt paket. Hade tänkt köpa med några extrafläktar.
Passar dom jag har valt ut? Vore grymt snällt om någon kunnig kunde svara på det Tack!
Mitt paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/978090/nya-datorn

De var 140 och 120 mm? Så, ja.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som haft problem med att koppla 8-pin CPUsladd från nätagg på baksidan till moderkortet? Det finns 1 hål som ser stort ut men jag får inte igenom min 8-pin från ett Corsair HX1000. Någon som testat bygge med Corsairnätagg? Det kanske har att göra med att Corsairs nätagg har större kontakt på sladdarna? Nu måste jag olyckligt nog dra på framsidan och vet inte hur jag ska få det att funka med Grafikkortet.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Inaktiv

Tack Sweclockers för en grym recension och uppvisning av NZXT H2 chassit... Jag köpte det ganska direkt efter att jag sett er video recension. Är mer än nöjd, det bästa chassit jag haft i min ägo hittills. Precis som ni säger, man har tänkt på nästan allt, ljudnivå, luft/kylning, finess, och pris.
Haft det någon månad nu och har aldrig någonsin varit så nöjd! Man får mycket chassi för pengarna!

Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Är det någon annan som haft problem med att koppla 8-pin CPUsladd från nätagg på baksidan till moderkortet? Det finns 1 hål som ser stort ut men jag får inte igenom min 8-pin från ett Corsair HX1000. Någon som testat bygge med Corsairnätagg? Det kanske har att göra med att Corsairs nätagg har större kontakt på sladdarna? Nu måste jag olyckligt nog dra på framsidan och vet inte hur jag ska få det att funka med Grafikkortet.

Jag har löst detta nu. Såg att Jonas lyckats i videon så jag försökte lista ut vilket hål han använt.

Helhetsbedömningen är att chassit är bra men inte mycket bättre än P182 när det gäller tysthet. Till nästa version bör dom försöka ljuddämpa den övre plastbiten som "täcker" en fläktplats. Väldigt skönt chassi att jobba med dock och kylningsmässigt är det väldigt bra.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem

Kan någon svara mig om man kan stänga av chassifläktarna helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Är det någon annan som haft problem med att koppla 8-pin CPUsladd från nätagg på baksidan till moderkortet? Det finns 1 hål som ser stort ut men jag får inte igenom min 8-pin från ett Corsair HX1000. Någon som testat bygge med Corsairnätagg? Det kanske har att göra med att Corsairs nätagg har större kontakt på sladdarna? Nu måste jag olyckligt nog dra på framsidan och vet inte hur jag ska få det att funka med Grafikkortet.

Jag har ett HX850 som jag dragit 8-pin på baksidan. Lite trångt var det kanske, men funka ändå som tur var!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Kan någon svara mig om man kan stänga av chassifläktarna helt?

DU kan koppla ur dom i chassit, du kan ta ur dom medens datorn är på, men du kan inte stänga av dom via fläktkontrollern.

Permalänk
Medlem

Hej, jag är lite sugen på det här chassit. Tänkte höra hur lätt det är att transportera. Finns det några bra ställen att ta tag i? Känns det som att något går lätt sönder?

Tänkte annars höra om det finns några andra chassin som jag borde kolla in.
Det jag bryr mig mest om är att chassit har en schysst clean look, är väl genomtänkt invändigt, gärna med löstagbara fläktfilter osv. Att det är hyffsat billigt (detta kostade 1000kr med 3 inkluderade fläktar).
Egentligen bryr jag mig inte så mycket om ljudnivån men är ju alltid ett bonus om det nu är så.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för en vecka sedan och är väldigt nöjd

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Tom Logan på OC3D är den mest ärliga recensenten jag någonsin stött på, sen tycker jag inte du ska kalla folk påverkade utan anledning.

Kan inget annat än att hålla med. H2 imponerar inte på mig, och jag tycker precis som Tom att det är en kopia av Fractal Designs R3 chassie med mindre smarta lösningar påklistrade efteråt. Att H2 har dåligt luftflöde har många konstaterat som verkligen testar det, SilentPcReview tex.

Tom Logan gjorde en sida-vid-sida jämförelse av H2 och R3:
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_f...

Där radar han upp alla bristerna H2 har som R3 inte har. Att NZXT försökte baktala OC3D och Logan på tex Facebook säger en del om dem. Sedan ville de inte skicka något Switch 810 till OC3D heller, vilket ju var deras förlust för när Logan väl fick resencera 810 så hade han mycket positivt att säga om det. Och man kan klart se i hans resenscion av H2 hur besviken han är, för precis som han påpekat så var han väldigt glad över framstegen med Phantom och väntade sig något som åtminståne var lika bra. Det är inte H2 helt enkelt, utan en ganska dum kompromiss egentligen. Det finns minst lika tysta lådor som har mycket bättre kylning (tex NZXT:s egen Phantom).

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Entusiast

Har haft chassit rätt länge, eller ja, bytte ifrån det rätt nyligen. Och jag måste varna; Gummiringarna i kabelhålen färgar av sig efter ett tag. Var helt svart om händerna när jag hade monterat ut delarna ur H2:an

Permalänk
Medlem

Jag kollade precis in Tom Logans jämförelsetest, men hela testet kändes tyvärr mer som en "hämdaktion" än en seriös jämförelse.
Jag har haft mitt H2 chassi ganska länge nu, och måste säga att jag inte har hittat något som jag personligen är besviken på...annat än gummigenomföringarna från baksidan av moderkortet som lossade lätt vid monteringen. Nu skulle jag absolut varit nöjd även med R3:an, så jag säger inte att det på något sätt är ett dåligt chassi heller.

1. USB 3 kontakten fram är perfekt. Det lär ju vara många som trycker in en USB 3 disk med jämna mellanrum och på H2:an slipper mickla på baksidan.
2. Fläktkontrollen gör inte saken sämre, utan är något jag har haft glädje av.
3. Jag ser ingen som helst nackdel mot "hot bay:en" för en hårddisk på ovansidan...vem bryr sig om att det är en plastlucka över den?
4. Jag har iofs inget jätte grafikkort, men i H2:an kan två hårddisk vaggor monteras bort och då kan man trycka in ett jättekort. Tom pratar hela tiden om att man vill ha/behöver använda alla hårddisk platserna...men vem gör det i ärlighetens namn. En massa diskar sitter monterade i min Windows Home Server inte i min stationära dator. Så utelämner man två platser så rymmer H2:an betydligt längre grafikkort än R3:an.

Sen finns det absolut saker som är bättre med R3:an, och utseendemässigt så är R3:an också "renare" rent estetiskt.

Jag skulle vilja hävda att bägge dessa chassin är bra chassin.
Utgå från vad ni har behov av. En "hot bay" och ett USB 3 uttag i fronten väger med råge upp de plastiga toppluckorna som Tom hängde upp sig på...åtminstone för mig.

I min bok så gjorde Sweclockers-Jonas ett betydligt seriösare intryck i sin test än Tom. Han framstod mest som någon som vill ta hämnd på ett företag som hade dissat honom (vilket inte heller känns direkt seriöst...).

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande detta chassi! Så himla nöjd.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White