Apples börsvärde högre än Sveriges BNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Kan inte vara särskilt svårt när kunderna är får som betalar vad som helst för det står Apple på det. Det är självklart en otrolig bedrift att lyckas få en sådan kundkrets till att börja med men att göra en sjuk vinst är inte direkt svårt när de tar EXTREMA överpriser för allt, speciellt datorer. iPhone/iPad är nog deras mest prisvärda produkter, de ligger bara lite över övriga konkurrenters pris medan det kostar hur mycket som helst att uppdatera en MBP från grundutförandet. Ett exempel: att gå från 4 Gb ram till 8 Gb ram kostar 1820 kronor. VAD ÄR DET FÖR RAM?? En 512GB SSD kostar 10.920 kronor. Apple använder Samsung SSDer om jag inte minns fel. Deras senaste 830 512GB kostar runt 6000 om man kollar på prisjakt. Så det är en vinst på 5000 direkt in på Apples konto.

Jag gillar Apples produkter men jag skulle aldrig köpa de pga en löjlig prissättning. Jag vet inte om alla som köper Apple datorer vet om detta, antar inte men de som gör det och köper ändå. Hur motiverar man det? Är OSX så mycket bättre än Windows att man kan betala dubbla priset för komponenter.

Se nedan...

Skrivet av huttala:

Det folk inte verkar förstå är att apple tjänar sina pengar på idioter som inte kan datorer/annan elekronik, de gör sina saker anpassade efter hårdvaran och gör det så enkelt som möjligt för användaren.

Och då 90% av världsbefolkningen inte kan med datorer så tjänar de extema pengar på detta.

Det är bara att kolla på MS, hur de anpassar sina system, kolla på WP 7.5, hur enkelt är inte det nu? Samma sak med Windows 8, de gör allt för att göra det så enkelt som möjligt, så att farmor klarar av att sitta vid datorn. Detta för att alla ska kunna använda deras produkter och de ska tjäna mer pengar på det.

Jag tycker själv att det är skönt att de anpassar alla system för att "vanligt" folk ska kunna använda det, för då slipper jag hålla på o hjälpa alla nära och kära med sina problem... Men snart kommer det bli så att du inte kan ändra ett skit själv i datorn och då sitter man där...

Det man lätt glömmer bort är att andrahandsvärdet på apple-produkter är högre än alla andra, så egentligen förlorar du inte mycket pengar jämfört med om du skulle handlat hos konkurrenterna.Se bara på iphone, den är billigare att äga en valfri android-baserad mobil med tanke på att andrahandsvärdet fortfarande är högre efter 1 och ett halvt år.. Och även all tid där innan..

Man får inte glömma bort detta då det gynnar oss konsumenter. Det är aldrig fel att äga något som är inte ger dig lika mycket förlust som något annat. Eller hur?

Skrivet av zeg:

Ett bra bevis på hur dum folk är. Hur i hela friden dom kunde värdera Apple högre än olje jätten är rent av patetiskt.
Att hylla ett företag som sätter stop för utvecklingen är idioti.

På vilket sätt har det stoppat utvecklingen? Det är väl snarare tvärtom då konkurrenterna försöker skapa något i samma klass.. Eller hur tänker man här? Vart har det tagit stopp någonstans? Snälla förklara för oss som inte är så insatta som du tydligen är..

Skrivet av Hyperträd:

Men snälla. Vi hade visst haft touchscreen på mobilerna, men tack vare Apples framgångar så fick vi dom tidigare.

Du läser inte hela hans inlägg va? Han skriver precis som du, att dom INTE var först, men tack vare dom så blev det populärt. Så..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Lite sjukt är det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

roligt hur amerikanarna får ihop dessa fantasisiffror.... så värdet på bolaget har stigit med över 100 miljarder dollar på mindre än två år...

om bara deras omsättning eller ännu bättre nettoresultat visade sådana saker...då kan man snacka...

Aktiekursen baseras ju till en del av både omsättning och resultat. Senaste kvartalsrapporten visade en vinst på 13.06 miljarder USD och dom har väl närmare 100 miljarder USD i kassan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Kan inte vara särskilt svårt när kunderna är får som betalar vad som helst för det står Apple på det. Det är självklart en otrolig bedrift att lyckas få en sådan kundkrets till att börja med men att göra en sjuk vinst är inte direkt svårt när de tar EXTREMA överpriser för allt, speciellt datorer. iPhone/iPad är nog deras mest prisvärda produkter, de ligger bara lite över övriga konkurrenters pris medan det kostar hur mycket som helst att uppdatera en MBP från grundutförandet. Ett exempel: att gå från 4 Gb ram till 8 Gb ram kostar 1820 kronor. VAD ÄR DET FÖR RAM?? En 512GB SSD kostar 10.920 kronor. Apple använder Samsung SSDer om jag inte minns fel. Deras senaste 830 512GB kostar runt 6000 om man kollar på prisjakt. Så det är en vinst på 5000 direkt in på Apples konto.

Jag gillar Apples produkter men jag skulle aldrig köpa de pga en löjlig prissättning. Jag vet inte om alla som köper Apple datorer vet om detta, antar inte men de som gör det och köper ändå. Hur motiverar man det? Är OSX så mycket bättre än Windows att man kan betala dubbla priset för komponenter.

Nu blev det lite fel i räkningen. 6000kr för en 512gb ssd på prisjakt är vad du får betala från slutleverantören. Apple köper dem antagligen direkt från samsung och säljer dem sedan i sina egna butiker. Så den vinstmarginal en butik har på en ssd läggs också till Apples kassa. Så är en rätt bra vinst kan man tänka sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Hoppas inte det. Jag hatade Apples före detta chefselektronikingenjör för att han var helt jävla oduglig och borde inte fått röra så populär hårdvara. Men han fick ju till slut sparken efter antenn fiaskot på iPhone 4. Var väl droppen antar jag.
Jag tycker Apple tar grova överpriser men det funkar ju så varför inte. Skulle jag kunna gå till chefen och säga "Jag vill ha dubbla lönen än mina arbetskamrater för jag har snyggare kläder" skulle jag också göra det.
Så själva företaget Apple har jag absolut inget mot. Mindre familje-it-support då syrran köpte Macbook (\o/)
Kul att Microsoft får svettas lite efter så många år av "monopol". Skulle tro att spelbranschen börjar snegla mer mot Apple vilket kan göra det hela väldigt intressant.

Nej usch fan va illa om de kommer fokusera utvecklingen till mac, då får vi ju inte alls särskilt top-notch grafik, sämre än konsoler... =(

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Japp, speciellt den där delen om att sätta ordet "revolutionerande" framför. Då blir det extra framgångsrikt!

Och direkt börjar det brinna inom dig! Kul o se!

Permalänk
Medlem

Apple är bäst

Apple HDTV kommer snart, revolutionerar tv-världen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Måste man välja sida? Verkar så på detta forum..

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr verkar det vara så... Som personer ovan mig har sagt så överbelastar detta ämnet många personers hjärnor så dom bara kan rabbla ut den första skiten som kommer upp i huvudet. Tar ingen sida i denna "pajkastning" fast alla kommentarer man ser är gamla, ut-tjatade och hat. Från båda fronterna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Att Apple har pengar på kontot är inget konstigt. De har inte gett ut nån aktieutdelning på runt 10 år, då samlar pengar sig på hög. Vinsten för aktieägarna är det ökade värdet på aktierna, men man får inte ta del av vinsterna Apple gör. Om man är ett sånt stort företag med sån framgång Apple har haft är det inte konstigt att man har en förmögenhet på kontot.

Sen att Apple gör dåliga eller bra produkter är en diskussion jag vill hålla mig utanför, är för mycket känslor, fanbois(från alla sidor) i frågan och folk kan inte hålla diskussionen på en saklig nivå. Vore bäst om folk inte brydde sig så mycket, blir bara massa onödigt skitsnack.

Permalänk
Medlem

Ännu en fullständigt ointressant nyhet om Apple men som skapar mycket publicitet åt både SweC och Apple...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Apple är bäst

Apple HDTV kommer snart, revolutionerar tv-världen också.

Fanboy? Nja.

Förövrigt kul att Apple sätter press på alla andra aktörer. Är det bara jag som tycker att alla andra aktörer verkar mer eller mindre värdelösa? Ultrabooks var Apple tidigt ute med, alla andra aktörer kommer in på marknaden sådär 1-2 år senare d.v.s detta året och då presenterar i de flesta fall endast likvärdig hårdvara? Man undrar ju vad ett företag som Samsung håller på med, de ligger ju i framkanten med ny teknik och producerar väll de mesta själv ändå så har de problem att leverera hårdvara som verkligen slår Apples produkter hårt?

Jag drar mig helt klart från att köpa Apple produkter men hade jag varit på marknaden för en bärbar dator så hade jag övervägt även Apple, självklart inte för att köra OSX men för att köra Windows på såklart. Varför? Kan inte övriga aktörer leverera så får de ta smällen helt enkelt.

När det kommer till Pekskärmar och Telefoner så blir det svårare, där bli man tvingad in i Apples mjukvara vare sig man vill eller inte och just därför kommer jag aldrig köpa en sådan produkt från Apple. Hade man istället sålt hårvara för sig och mjukvara för sig hade det varit en annan 5a men det är ju ingen tillverkare som gör det och det beror troligen på att hårdvaran antagligen är hårt knuten till mjukvaran. I Apples fall beror det dessutom på att man vill få in folk i deras system och gärna knyta dem till ex ITunes.

Jag har inget emot Apples hårdvara även om den är dyrare per krona, problemet är att de ofta försöker låsa en vid deras mjukvara.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Man kan inte säga annat än att de lyckats..

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|

Permalänk
Medlem

Imponerande trots att jag själv inte gillar Apple men måste säga att de lyckats med konststycket att få halva världen att köpa en viss telefon. När jag åker kollektivt så ser det ut som minst 70% av alla personer (som har sin telefon uppe) har en iPhone.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

C borde dock vara betydligt mer värderat om man ser till antalet programspråk som på något sätt bygger på eller som kör med liknande struktur i språket. Apple och samtliga företag hade inte varit värda en spänn om det inte vore för Dennis Ritchie (B, C, & Unix) och Ken Thompson (B & Unix).

ON: Det var trevligt att Apple har ett sådant högt värde.

Hur fungerar det där med Open Source nu? hmm....

C skulle förmodligen vara ganska högt värderat ifall ett företag skulle ha möjligheten att köpa hela språket och rättigheterna till det, men nu så kan man som tur är inte göra så.

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Jag håller med dig i mångt och mycket.

Däremot har jag själv varit iPhone användare i 2 år och jag har tröttnat, vart trött redan förra året. Mobilerna är inte bra, dom är bara sega och dyra. Folk tror att detta är valuta för pengarna men det är det inte. Jämför man produkterna hårdvarumässigt så suger faktiskt iPhone 4 och iPad 2 jämfört med Galaxy tab och SS2. Istället för att göra en ärlig kamp med Samsung så anmäler de dom för patentintrång och för att SS2 skulle vara en kopia på iPhonens utseende. Visar ju på att dom är desperata. Samsung har redan förutspått att de kommer att gå om Apple i år och det hoppas jag faktiskt själv på.

Jag köpte en Acer min flickvän köpte en MBP. Jag betalade hmm 6000 medan hon pröjsade ca 17000 kr. Vi har näst intill likadana komponenter sen har har hon bara ett litet aluminiumchassi (vilket man gärna själv vill ha) och snyggare design.

Jag är ingen hater av apple men hårdvarumässigt så är dom bara ett skämt. De blåser ju folk med sina överpriser. Är faktiskt förvånad över att det gått så här långt för Apple, alla är värsta fanatiska i att köpa just Apple produkter. Nu är det nog dags för Samsung att ta över.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Jag håller med dig i mångt och mycket.

Däremot har jag själv varit iPhone användare i 2 år och jag har börjat tröttna. Jag vart trött redan förra året. Mobilerna är inte bra, dom är bara sega och dyra. Folk tror att detta är valuta för pengarna men det är det inte. Jämför man produkterna hårdvarumässigt så suger faktiskt iPhone 4 och iPad 2 jämfört med Galaxy tab och SS2. Istället för att göra en ärlig kamp med Samsung så anmäler de dom för patentintrång och för att SS2 skulle vara en kopia på iPhonens utseende. Visar ju på att dom är desperata. Samsung har redan förutspått att de kommer att gå om Apple i år och det hoppas jag faktiskt själv på.

Jag köpte en Acer min flickvän köpte en MBP. Jag betalade hmm 6000 medan hon pröjsade ca 17000 kr. Vi har näst intill likadana komponenter sen har har hon bara ett litet aluminiumchassi (vilket man gärna själv vill ha) och snyggare design.

Jag är ingen hater av apple men hårdvarumässigt så är dom bara ett skämt. De blåser ju folk med sina överpriser. Är faktiskt förvånad över att det gått så här långt för Apple, alla är värsta fanatiska i att köpa just Apple produkter. Nu är det nog dags för Samsung att ta över.

Andrahandsvärde efter att du använt produkten i säg 18månader, hur stor är den jämfört med båda? SGS S2 är dyrare att äga än en iphone 4 om man skall sälja och ha det senaste efter 18månader.. dessutom så håller en mac bra mycket högre andrahandsvärde, så där får du garanterat en massa pengar tillbaka vid försäljning. Det är en viktig sak att tänka på när man köper något ,spelar ingen roll om det är från apple eller inte. Vad som helst. Eftersom det är ens egna hårt införtjänade pengar så vill man nog kunna känna att man kan få tillbaka pengarna på ett eller annat sätt när man tröttnat på det man har.

Slår vad om att din acer går ner mer i värde än en mbp.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Andrahandsvärde efter att du använt produkten i säg 18månader, hur stor är den jämfört med båda? SGS S2 är dyrare att äga än en iphone 4 om man skall sälja och ha det senaste efter 18månader.. dessutom så håller en mac bra mycket högre andrahandsvärde, så där får du garanterat en massa pengar tillbaka vid försäljning. Det är en viktig sak att tänka på när man köper något ,spelar ingen roll om det är från apple eller inte. Vad som helst. Eftersom det är ens egna hårt införtjänade pengar så vill man nog kunna känna att man kan få tillbaka pengarna på ett eller annat sätt när man tröttnat på det man har.

Procentuellt ja. I faktiska pengar kan du köpa en ny Acer för vad MacBoken sjunker

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Har sagt det här för många gånger men... man skulle ha köpt aktier på 80-talet.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

C borde dock vara betydligt mer värderat om man ser till antalet programspråk som på något sätt bygger på eller som kör med liknande struktur i språket. Apple och samtliga företag hade inte varit värda en spänn om det inte vore för Dennis Ritchie (B, C, & Unix) och Ken Thompson (B & Unix).

ON: Det var trevligt att Apple har ett sådant högt värde.

haha så där kan man jämföra allt! Är så trött på jämförelsen mellan Dennis Ritche och Stev jobs/Apple.
Då kan jag säga utan Alan turing så skulle inte C existera. Och utan transistorn skulle inte C eller Apple prylar ens kunna realiseras bla bla
Det Apple gjort är större Dennis Ritche gjort om man mäter i pengar Nu kommer folk slakta mig

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Det låter som att du inte ens tittat på beg marknaden för telefoner? Men de e väll ganska vanligt att man drar slutsatser innan man ens kollat upp. När det gäller beg mobiltelefoner så är andrahandsvärdet väldigt högt! Jag har själv tittat en del på ex blocket men man tjänar oftast inte merän 500-1000 kr på att köpa beg så istället blir det nytt för min del och ja det är även Android lurar och Windows lurar.

Sen kommer vi till PC marknaden, där är det något annat dock, bärbara PC laptops har ett lägre andrahandsvärde utan tvekan men de är också mycket billigare i inköp så troligen går det mer eller mindre brett ut och då uppdaterar du dig lite oftare på PC sidan.

Om man är teknik intresserad så förstår jag inte varför man skulle vilja sitta med samma hårdvarar i merän 2-3 år.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Fanboy? Nja.

Förövrigt kul att Apple sätter press på alla andra aktörer. Är det bara jag som tycker att alla andra aktörer verkar mer eller mindre värdelösa? Ultrabooks var Apple tidigt ute med, alla andra aktörer kommer in på marknaden sådär 1-2 år senare d.v.s detta året och då presenterar i de flesta fall endast likvärdig hårdvara? Man undrar ju vad ett företag som Samsung håller på med, de ligger ju i framkanten med ny teknik och producerar väll de mesta själv ändå så har de problem att leverera hårdvara som verkligen slår Apples produkter hårt?

Jag drar mig helt klart från att köpa Apple produkter men hade jag varit på marknaden för en bärbar dator så hade jag övervägt även Apple, självklart inte för att köra OSX men för att köra Windows på såklart. Varför? Kan inte övriga aktörer leverera så får de ta smällen helt enkelt.

Apple har ju typ ingen egen hårdvara de använder sig ju i princip bara av Samsung, Intel, Och vadå att att Samsung skulle ha svårt att leverera hårdvara som kan slå Apples? är du sjuk i huvudet eller är du helt enkelt bara tappad! Nä, nu blev jag fan lack..

Skrivet av Skillz:

Men hallå hur fan ska du kunna sälja din lur efter 18 månaders användande och de är väl snarare två år då de flesta abonnemang gäller 24 mån. Men i vilket fall som helst så får du inte alls mycket för din Iphone 4s om två år då den kommer ha tappat så mycket i värde, plus att om du har använt en Iphone i två år så har den ju nästan garanterat gått i sönder då dom tycker om att spricka.. Andra handsvärdet när de kommer till elektronik är kasst oavsett märke de är som att köpa en bil fast värre.. Och hans Acer kommer ju inte procentuellt gå ner mer i värde än en Mac Book Pro.. enkel matte..

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

Kan alltid hoppas på att dem anställda hos Apple får lite bonus då.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Andrahandsvärde efter att du använt produkten i säg 18månader, hur stor är den jämfört med båda? SGS S2 är dyrare att äga än en iphone 4 om man skall sälja och ha det senaste efter 18månader..

första meningen är säkert rätt...däremot förstår jag inte vad du menar med att en iphone 4 är billigare att äga efter 18 mån, jämfört med en SGS S2. om du tänker på det sättet som JAG TROR att du gör...så tänker du att iphonen är mer värd (andrahandsvärde) och på så sätt så har man inte gått lika mycket back om man vill sälja den igen..(som bilar).. dock, så kan du gå till en vanlig affär och byta ut batteriet på en SGS själv (vanlig svensson), medans en iphone måste lämnas in för batteribyte, där du säkert betalar en rejäl slant mer (batteri + byte)...detta MÅSTE du ta i beaktning om du räknar på värdeminskningen som om du gör för bilar etc.

dessutom att "ha det senaste efter 18 månader" - som du skriver, varken samsungen eller iphonen kan inte ha bättre teknik, vara modernare efter si och så lång tid...man kan diskutera vem har bättre teknik/hårdvara från början...men det har ju inte riktigt med saken att göra...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Fanboy? Nja.

Du kanske inte vet detta men Samsung får väldigt mycket pengar av Apple för att just tillverka en del saker för dom. Apple är väldigt viktiga för Samsung.

Skulle inte förvåna mig det minsta om Apple har en klausul som säger att Samsung inte får ta fram en vara som är likvärdig Apples efter 1 år, (hårdvaruteknisk).

Permalänk
Medlem

Självklart väcker detta mycket hat hos alla Android användare förstår dock inte varför, detta bevisar bara att Apple är mer framgångsrikt, är det så svårt att inse det?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Snacka om bubbla. Kommer inte bli roligt när den spricker.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Kanske det är så, som många trott, att Steve var en mycket bra person i vissa fall, medans en horribel skithög i andra, alltså en vanlig människa. Vilket såklart får dagens nyhet att vara mindre revolutionerande än man vid en första anblick kan tro.

Permalänk
Medlem

Alla som tycker om Apple och funderar på att köpa Apple-produkter bör ta sig en tankeställare: http://www.nytimes.com/2012/01/26/business/ieconomy-apples-ip...

Permalänk
Medlem

@Sweclockers: Jämför Apples OMSÄTTNING med Sveriges BNP. Annars blir det helt enkelt fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Apple har ju typ ingen egen hårdvara de använder sig ju i princip bara av Samsung, Intel, Och vadå att att Samsung skulle ha svårt att leverera hårdvara som kan slå Apples? är du sjuk i huvudet eller är du helt enkelt bara tappad! Nä, nu blev jag fan lack..

Temper temper, lär dig hantera det. Jag är fullt medveten om att Apple inte tillverkar något själv men ändå får de tag på hårdvara som ligger i framkant ex nu, hur går det till? Varför har inte sharp levererat en platta med denna upplösningen tidigare ex?

Det ända jag kan tänka mig är att Apple betalar in en massa pengar för att mer eller mindre få ensam rätt på hårdvaran under en begränsad period.

Visa signatur