Kan inte vara särskilt svårt när kunderna är får som betalar vad som helst för det står Apple på det. Det är självklart en otrolig bedrift att lyckas få en sådan kundkrets till att börja med men att göra en sjuk vinst är inte direkt svårt när de tar EXTREMA överpriser för allt, speciellt datorer. iPhone/iPad är nog deras mest prisvärda produkter, de ligger bara lite över övriga konkurrenters pris medan det kostar hur mycket som helst att uppdatera en MBP från grundutförandet. Ett exempel: att gå från 4 Gb ram till 8 Gb ram kostar 1820 kronor. VAD ÄR DET FÖR RAM?? En 512GB SSD kostar 10.920 kronor. Apple använder Samsung SSDer om jag inte minns fel. Deras senaste 830 512GB kostar runt 6000 om man kollar på prisjakt. Så det är en vinst på 5000 direkt in på Apples konto.
Jag gillar Apples produkter men jag skulle aldrig köpa de pga en löjlig prissättning. Jag vet inte om alla som köper Apple datorer vet om detta, antar inte men de som gör det och köper ändå. Hur motiverar man det? Är OSX så mycket bättre än Windows att man kan betala dubbla priset för komponenter.
Se nedan...
Det folk inte verkar förstå är att apple tjänar sina pengar på idioter som inte kan datorer/annan elekronik, de gör sina saker anpassade efter hårdvaran och gör det så enkelt som möjligt för användaren.
Och då 90% av världsbefolkningen inte kan med datorer så tjänar de extema pengar på detta.
Det är bara att kolla på MS, hur de anpassar sina system, kolla på WP 7.5, hur enkelt är inte det nu? Samma sak med Windows 8, de gör allt för att göra det så enkelt som möjligt, så att farmor klarar av att sitta vid datorn. Detta för att alla ska kunna använda deras produkter och de ska tjäna mer pengar på det.
Jag tycker själv att det är skönt att de anpassar alla system för att "vanligt" folk ska kunna använda det, för då slipper jag hålla på o hjälpa alla nära och kära med sina problem... Men snart kommer det bli så att du inte kan ändra ett skit själv i datorn och då sitter man där...
Det man lätt glömmer bort är att andrahandsvärdet på apple-produkter är högre än alla andra, så egentligen förlorar du inte mycket pengar jämfört med om du skulle handlat hos konkurrenterna.Se bara på iphone, den är billigare att äga en valfri android-baserad mobil med tanke på att andrahandsvärdet fortfarande är högre efter 1 och ett halvt år.. Och även all tid där innan..
Man får inte glömma bort detta då det gynnar oss konsumenter. Det är aldrig fel att äga något som är inte ger dig lika mycket förlust som något annat. Eller hur?
Ett bra bevis på hur dum folk är. Hur i hela friden dom kunde värdera Apple högre än olje jätten är rent av patetiskt.
Att hylla ett företag som sätter stop för utvecklingen är idioti.
På vilket sätt har det stoppat utvecklingen? Det är väl snarare tvärtom då konkurrenterna försöker skapa något i samma klass.. Eller hur tänker man här? Vart har det tagit stopp någonstans? Snälla förklara för oss som inte är så insatta som du tydligen är..
Men snälla. Vi hade visst haft touchscreen på mobilerna, men tack vare Apples framgångar så fick vi dom tidigare.
Du läser inte hela hans inlägg va? Han skriver precis som du, att dom INTE var först, men tack vare dom så blev det populärt. Så..
W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini