Permalänk

Dlink DIR-635 Tappar anslutning

Hej Sweclockers!

Köpte en D-link DIR 635 för ett antal år sedan. Till en början fungerade den bra, men den har under det senaste året (minst) börjat tappa anslutningen då och då. I början var det någon enstaka gång, men nu har jag som vana att minst 1 gång per starcraft 2 game(ca 20 min) tabba ner spelet för att klicka på re-connect på wireless interfacet (då ansluter den och fungerar som den ska ett tag till).

Förstår inte riktigt vad problemet är eller riktigt vart det ligger. Misstänker dock routern, då jag har haft samma problem med 2 datorer, som dessutom aldrig haft detta problem hos någon annan.

Nuvarande dator är en ASUS g53 jw om det spelar någon roll

Är det någon som har idéer, hört något liknande? Jag skulle gärna bara få bekräftat om det är i routern som problemet är. Är beredd att köpa en ny hur som helst (funderar på ASUS N56U).

Tacksam för svar

Mvh Andersson

Permalänk
Skrivet av Andersson9:

Hej Sweclockers!

Köpte en D-link DIR 635 för ett antal år sedan. Till en början fungerade den bra, men den har under det senaste året (minst) börjat tappa anslutningen då och då. I början var det någon enstaka gång, men nu har jag som vana att minst 1 gång per starcraft 2 game(ca 20 min) tabba ner spelet för att klicka på re-connect på wireless interfacet (då ansluter den och fungerar som den ska ett tag till).

Förstår inte riktigt vad problemet är eller riktigt vart det ligger. Misstänker dock routern, då jag har haft samma problem med 2 datorer, som dessutom aldrig haft detta problem hos någon annan.

Nuvarande dator är en ASUS g53 jw om det spelar någon roll

Är det någon som har idéer, hört något liknande? Jag skulle gärna bara få bekräftat om det är i routern som problemet är. Är beredd att köpa en ny hur som helst (funderar på ASUS N56U).

Tacksam för svar

Mvh Andersson

Bump, har samma problem med min 635..

Permalänk
Skrivet av st1nkf1st:

Bump, har samma problem med min 635..

Jag köpte asus routern o den funkar som en klocka.
Men det jag lyckades lista ut om problemet var att dir635 lätt blir överhettad, och därför med fördel står upp (i stället man fick med). Annars kan det vara problem med dhcp timeouts(?). vet ej hir man löser det sistnämnda..
Gl om du fortfarande har problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, den har varit lite dålig länge och tappar WLAN lite då och då. Men senaste tiden är det olidligt dåligt. Tappar WLAN var 5e minut och ibland måste man boota om servern för att få anslutning igen.
Ingen som har några tips? Den är typ 1.5 år gammal...

Visa signatur

PS3, Samsung LE40-M87, iPhone, Laptop - ASUS 17" t4200, 4gb ram, GT120 1gb.

Permalänk
Medlem

Samma sak hände med min efter ca 1,5år att den tappade den trådlösa kontakten. Sen börjar den bara fungera sämre och sämre det trådade fungerar dock fortfarande. Har dock skaffat en annan router nu.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Jag köpte asus routern o den funkar som en klocka.
Men det jag lyckades lista ut om problemet var att dir635 lätt blir överhettad, och därför med fördel står upp (i stället man fick med). Annars kan det vara problem med dhcp timeouts(?). vet ej hir man löser det sistnämnda..
Gl om du fortfarande har problem

Skickades från m.sweclockers.com

villken asus router? funderar på köpa en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

villken asus router? funderar på köpa en!

Han syftade på en Asus RT-N56U router för runt tusenlappen. Kan inget annat än lovorda den, har en själv som du kan se nedan och är helt nöjd med den.

Visa signatur

Nätverkstekniker, home@/r/networking.

Permalänk
Medlem

Mod får ta bort eller flytta om det blir för mkt necorposting.

Har också problem med min DIR-635 köpte den 2010-12-12.
Nu har den börjat strejka då den tappar anslutningen till internet lite då och då. Vissa dagar flera gånger på en kväll.
Har googlat och hittat att det är allt från min andriod lur som stör till att det inte vissa program är inställda på port forward som är problemet eller att den är överhettad.

Överlag verkar dom flesta vara överens om att den är skräp. Har den "senaste" firmware 2.34 EU.
Känns att det tyvärr är dags att lägga sura pengar på en ny router. Vill inte köpa grisen i säcken igen.
Prisutvecklingen på router sidan är inget att hurra för tycker gamla produkter från 2010 ligger ute till på tok för dyra priser.

Vad ska jag satsa på vill ha modern teknik till ett bra pris?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=532380 Netgear WNR3500L för 399 kr på kampanj från DustinHome
Negativt inget 5GHz band
Positivt: open source.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=765738 Asus RT-N56U 799 kr kampanj på misco.se
Negativt: dyr
Positivt: snabb, bra recensioner, open source

Någon som kan rekommendera en bra router under 1000 kr?

Visa signatur

Chassi: Define R2 | CPU: AMD Phenom2 X4 955 Black Edition @3,2 GHz | Minne: Corsair XMS3 @ 1333 Mhz 8GB | GPU: XFX HD5770 XXX 1GB GDDR5 (875MHZ)

Permalänk

Som Svetla har jag samma problem med samma router. Den tappar kopplingen var 5e min + -. Telia mätte farten fram till modemet där allt stämde. En återställning av routern hjälpte inte. Inget glapp i sladdarna, Inget fel på nätverkskortet. Så nu inväntas en ny router och höga förhoppningar!

Bada