Rykte: Microsoft Windows 8 får ny logotyp

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Microsoft brukar ju vara rätt långt efter Apple, så det är väl logiskt att även de inser fördelen med en stilren logga istället för färgblaffor. Bara 14 år efter: http://www.edibleapple.com/2009/04/20/the-evolution-and-histo...

Smaken är som baken

Skrivet av flashen:

Har haft den känslan länge nu ^^

Vi får se

Har inte en aning om det blir en flopp eller inte.. jag lär nog själv inte skaffa det, anser mig inte ha behovet av ett nytt OS då Windows 7 är hur bra som helst. Är dessutom bökigt att byta OS så ofta.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nämen vad bra. En ful logga som för tankarna till ett fult och otympligt gränssnitt. Måste berömma Microsoft, de har verkligen fått in helhetstänket i nya Windows.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Snyggt Sweclockers! Källgranskning och lite jobb innan ni skriver artiklar hade vart önskevärt!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Arie:

Snyggt Sweclockers! Källgranskning och lite jobb innan ni skriver artiklar hade vart önskevärt!

Det är ett rykte bland andra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför bryr sig folk om hur logotypen ser ut? Dessutom verkar det vara en fuskbild.

Logotypen återspeglar hela OSet imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

varför bytar dom ut sånt som redan var perfekt??

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är ett rykte bland andra.

Fast hur kan det vara ett rykte om det har bevisats "fake" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fast hur kan det vara ett rykte om det har bevisats "fake" ?

även falska rykten är väl rykten?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Finess:

Ser väldigt, väldigt trist ut

Det behöver inte alls vara trist:

Och jag gillar Lisa, ingen ironi. Apple Lisa (föregångare till Mac/Jobs dotters namn) och öppna nya fönster/Windows - cirkeln är sluten. Jag kan se Gates och Ballmer svänga de lurviga till den låten. Win-win för Lisa och Microsoft.

"Låt honom veta
att han är den enda du vill ha
Visst kan du välja att bryta nu
Men han finns alltid där i ditt hjärta det vet du
Så varför inte låta honom vara där
Du kan ändå aldrig glömma den ditt hjärta håller kär"

Filantropen Gates måste vara smickrad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Trodde rykten var olika teorier? En teori kan väl bevisas felaktig :p?

Permalänk

De har skrivit att det är ett rykte, alltså borde folk ta det med en nypa salt.. SweClockers har väl ändå inte gjort något fel?

Permalänk
Medlem

Svårt att tro att det skulle vara äkta, grymt ful. Dock är det ett rykte, vi får se helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Microsoft brukar ju vara rätt långt efter Apple, så det är väl logiskt att även de inser fördelen med en stilren logga istället för färgblaffor. Bara 14 år efter: http://www.edibleapple.com/2009/04/20/the-evolution-and-histo...

Var är då fördelen med en stilren logga enligt dig?
Jag tror att man ska kolla på hur tekniken fungerar, och inte hur loggorna ser ut, när man bedämmer vilket företag som ligger före det andra

Skrivet av pcperri:

varför ändra nånting som ser bra ut och typ alla gillar?

Varför gjorde de ens en ny version, när alla älskade windows xp?
Saker måste förändras för att förbättras, men det lyckas inte alltid

Permalänk
Medlem

Sweclockers? Aftonbladet?

EDIT: Ber om ursäkt

Permalänk
Medlem

Bara för att man lägger till ordet "Rykte" i efterhand när läsarna har påpekat att innehållet i artikeln inte stämmer gör inte saken bättre

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Arie:

Bara för att man lägger till ordet "Rykte" i efterhand när läsarna har påpekat att innehållet i artikeln inte stämmer gör inte saken bättre

Det stod redan från början, men om folk missförstår tydliggör vi givetvis.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Usch och tvi. Ser förjävlig ut, särskilt jämfört med nuvarande som faktiskt är ganska snygg. Hoppas man kan byta tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det stod redan från början, men om folk missförstår tydliggör vi givetvis.

it's all good! Ganska torrt på nyheter så här på en måndag antar jag. Jag förstår att ni måste genererar läsare.

Permalänk

Otroligt ful. Är det detta som är 2010-talet? :S

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Arie:

it's all good! Ganska torrt på nyheter så här på en måndag antar jag. Jag förstår att ni måste genererar läsare.

Det handlar inte om att "generera läsare" utan om att rapportera om det våra läsare finner intressant. I detta fall fick vi in massvis av läsartips om samma sak, och då finns det underlag för att skriva en artikel och tydliggöra vad det hela handlar om.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Fake.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

duger i krig

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Åh, jäklar vad ful!

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk

stilren men lite tråkig, gillar formen

Permalänk

Hade symbolen varit rak hade den varit riktigt snygg nu är den "bara" snygg för min del. Jag föredrar platta och stilrena logotyper utan en massa lull lull.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Trodde rykten var olika teorier? En teori kan väl bevisas felaktig :p?

En teori kan visst bevisas felaktig. Det är vad alla vetenskapsmän sysslar med, att bevisa varandras teorier felaktiga eller styrka dem.
Det kan dock aldrig vara fel att ha teorin, men det är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Har haft den känslan länge nu ^^

Vi får se

Troligen en större flopp än Windows Vista t.o.m

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Vet ni vad? Jag skiter i hur loggan ser ut!
Varför? För det spelar ingen roll!

Jag vet precis vad Windows är så jag behöver inte lockas av nån snygg logga.
Jag jobbar inte på Microsoft så jag har inget ekonomiskt intresse i saken.

Varför är alla så onödigt sentimentala och överkänsliga hela tiden? De kunde haft en dörr som logga utan att jag hade brytt mig.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Skrivet av flashen:

Logotypen återspeglar hela OSet imo

På vilket sätt tänker du då? Hade du haft en annan åsikt om win7 om det varit en annan logotype där? Hade du inte gillat Apple grejer om det var ett helt äpple, istället för att någon tagit ett bett på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Man är ju nästan tvungen att ändra loggan eftersom Windows 8 och Metro inte kommer att handla om fönster utan om helskärm med en tillhörande obegriplig hantering av hur man byter "fönster". Man borde egentligen byta namn på hela OS:et också.

Och ja, jag tror att detta kommer att bli Microsofts största flopp sedan Windows Vista.