Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

1.55+ vid 5.2 är inte bra killen =(
Kolla efter pll overvoltage eller liknande. Förmodligen ligger maxxar ditt chip 5400 ungefär

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ja, det är vad jag vet inte heller bästa moderkortet för att överklocka på, haha

Permalänk
Medlem


Gillar SB annars? Nu efter så pass lång stund med AMD överklockningen å allt?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Mja, helt ok ändå ju
Men fortsätter med AMD.
Är nyfiken på vad de har att komma med nästa gång till AMx för att se om det blir en likadan flopp som BD eller inte
Kan ju även hoppas att det blir till AM3+ som jag har

Sen ska jag ju även till USA om några månader eventuellt alt januari nästa år.
Så vill inte lägga ner hur mycket som helst i "onödan" om man säger så.

Permalänk
Medlem

True that
När spelen osv körs i 20fps så kan man börja fundera på att byta upp sig.
Annars är ju köpnojjan i regel ganska stor hos de flesta. "Ooooh titta en ny pryl.. behövs den? nä.. men jag köper den ändå.. duuhhh".

Vill man gå på en blåsning så blir ju t.ex 7990 ett bra köp, det kommer förmodligen komma så sent och vara så dyrt att ett 8990 är bakom hörnet och väntar efter någon månad

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Haha jo men precis
Lite utav den känslan har man ju men jag tänker mer om det behövs eller inte men köpsuget är otroligt stort ibland x)
Men penga kostnaden styr

Måste fixa sponsor så man kan leka utan problem

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt roligt om AMD och Intel kunde sålt ut lite förädlad hårdvara. Pentium 1or med moderkort osv
Kan tänka mig att det skulle vara kul att köra kväve på stenålders hårdvara idag. Inte för att det lär gå att göra något med, men ändå.
"Pentium 1 @ 3Ghz" lolz Hade varit något!

Mjo, det gäller ju att hålla reda på kortet när nya saker säljs på marknaden haha

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Haha, det hade faktiskt varit riktigt kul
Man får väl ta och hoppa ner i containrar och leta bland el grovsopor

Permalänk
Medlem

Eller 386or med "turbo" knapp som en del chassin hade då.. 16MHz till typ 20. WOOOW

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Uppdatera då

Slöfock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

4,7Ghz stabil med 1.28Vcore, vad tror ni toppen är, med riktig vattenkylning

Får nu efter en timme OCCT max temp på 47grader.

Hur långt kan jag komma tror ni med en 24/7 klockning?

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Kommer en submit med en Pentium 4a inatt med lite tur, om jag hinner. 5Ghz på en Pentium 4a skulle vara fint i klubben också

om du skulle vilja ha en pentium 4a så har jag en jag skulle kunna skicka om du betalar frakten

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2239293
H80

BTW, var det ändrat till 5,5Ghz?

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Kan temperaturökningen som man får vi OC påverka GPU temp? Jag klockade min i5 2500k till 4.5GHz, som mest gick den upp till 65 grader. även mina två 6950 gick upp 10 grader vid BF3 spelande. Låter det ens vettigt?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

**** 5GHz klubben kommer stängas ner och ersättas med en 24/7 stabil klubb istället! ****

Skrivet av XrOo:

Haha Så kan man tycka.
Men att sitta och uppdatera klubbarna kontinuerligt är omöjligt.

Så istället för 2 klubbar att hålla koll på så blir det lättare med en 24/7 variant.

Haha blev det för mycket klockning nu helt plötsligt XrOo För många som slutade diskutera hur grannens dotter ser ut och började klocka istället

Väldigt fina initiativ av dig annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Haha blev det för mycket klockning nu helt plötsligt XrOo För många som slutade diskutera hur grannens dotter ser ut och började klocka istället

Väldigt fina initiativ av dig annars!

Snarare för många totalt meningslösa resultat då suicideruns och instabila säger nada om inget och 24/7 stabilt säger allt om det mesta. Att det blir färre resultat visar bara att det inte är 5min jobb som suicideruns är.
Fullständigt meningslöst att ens posta nåt som inte är användningsbart 24/7.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Gamers:

Snarare för många totalt meningslösa resultat då suicideruns och instabila säger nada om inget och 24/7 stabilt säger allt om det mesta. Att det blir färre resultat visar bara att det inte är 5min jobb som suicideruns är.
Fullständigt meningslöst att ens posta nåt som inte är användningsbart 24/7.

Överklockning är en sport, och suicideruns är riktigt trevligt (om man lägger ner mycket tid på det då) att säga att suicideruns är meningslöst är som att säga att det är meningslöst att spurta den sista biten i marathon. Eller som att alla skulle jogga i ett 100m lopp istället för att springa allt de har.

Permalänk
Medlem

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2242371
corsair h80 med noctua pwm fläktar.

stabilt nog att kunna köra WPrime 32M test iaf.

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr 3D:

Överklockning är en sport, och suicideruns är riktigt trevligt (om man lägger ner mycket tid på det då) att säga att suicideruns är meningslöst är som att säga att det är meningslöst att spurta den sista biten i marathon. Eller som att alla skulle jogga i ett 100m lopp istället för att springa allt de har.

Är långt ifrån samma sak. Spurta ger utdelning om man orkar hela vägen, instabila klocks går bara att testa inte ha nytta av 24/7/365, dvs ge utdelning.

Permalänk
Casemod-mästare
Skrivet av Gamers:

Är långt ifrån samma sak. Spurta ger utdelning om man orkar hela vägen, instabila klocks går bara att testa inte ha nytta av 24/7/365, dvs ge utdelning.

Det jag menade med spurta var att köra lite snabbare (högre klock) innan men är helt slut (BSOD) Dock så stämmer det med 100m iaf.

Permalänk

uppdatera nu då

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Är långt ifrån samma sak. Spurta ger utdelning om man orkar hela vägen, instabila klocks går bara att testa inte ha nytta av 24/7/365, dvs ge utdelning.

Det låter som att du är avundsjuk.
Jag tror Mr3D menar något i stil med:
Varför köra 402m på 13 sekunder när du kan göra det på 10.
Varför kör folk dragrace? Det är meningslöst?
Din typ av åsikt är så full av dubbelmoral.

Permalänk
Medlem

Problemet är ju var/hur man ska dra gränsen? är en timme prime 95 godkänt, men 59 minuter är inte det? Ska det vara stabilt i alla testprogram? En gräns på 5 ghz är enkelt, punkt slut.. Jag tycker det var ett roligt intiativ.. Jag hade nog aldrig brytt mig om testa mitt chip annars..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

5100mhz lite snabbt H100 Kylare!
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2245408

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk

Efter lite pill i UEFI och flertal BSOD's så har man tillslut fått en stabil 5.0GHz clock med "Okej" temps

Prime 95 i 16 timmar (sedan orkade inte jag mer ) Fick 79 grader på min varmaste core (Och den ligger alltid 5-10 grader varmare än alla andra. även efter 6 gångers om-montering av kylaren :S) Så de andra kom strax över 70, vilket jag är övertygad om att den klarar!

Permalänk
Skrivet av Tedwallpro:

Efter lite pill i UEFI och flertal BSOD's så har man tillslut fått en stabil 5.0GHz clock med "Okej" temps

Prime 95 i 16 timmar (sedan orkade inte jag mer ) Fick 79 grader på min varmaste core (Och den ligger alltid 5-10 grader varmare än alla andra. även efter 6 gångers om-montering av kylaren :S) Så de andra kom strax över 70, vilket jag är övertygad om att den klarar!

Får man fråga vad du har för inställningar?
Helst så exakt som möjligt.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Permalänk
Medlem

Denna 5GHZ klubben har gått i graven ! eller så har skaparen klockat sönder sin så han inte kan svara på alla HAHAH

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm