Grafikchefen Eric Demers lämnar AMD

Permalänk
Medlem

Goda nyheter för de som är kvar, de får nog extra mycket gjort ett litet tag framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hummus:

För mig som har jobbat på ATI/AMD och har träffat Eric Demers och är åtminstone lite bekant med honom så känns det svårt för dom att hitta en lika kompetent efterträdare. En äkta hårdvaruingenjör som kunde alla detaljerna och tog sig till toppen på faktiska meriter. Det är enormt mycket värt att högsta chefen i företagsdelen har det tekniska kunnandet. Vem denna Papermaster är har jag ingen aning om, men jag misstänker att det inte någon som skulle kunna förklara in i minsta detalj hur en GPU funkar, och säkerligen inte designa en själv.

Två frågor. Folk med minsta insideskoppling verkar veta vart Eric skall börja härnäst, men hittills har jag bara sett "cushy position", "neither nVidia or Intel". Skulle du kunna säga vart det faktiskt är han gått?
Min andra fråga handlar mer om spekulation. Om Eric D upplevt att han jobbade med det mest intressanta i världen, med det bästa stödet, och de bästa förutsättningarna och framtidsutsikterna, hade han antagligen inte flyttat på sig. Så det finns antagligen interna faktorer som gör ett jobb-byte naturligt. (Det kan naturligtvis finnas såväl externa som personliga faktorer också). Skulle du vilja spekulera i huruvida det i AMDs framtidsvision angående datorgrafik finns aspekter som gör att "gamla ATIare" tappar lusten?