Permalänk
Medlem

problem med 4.11

skulle för en gångs skull updatera mitt ps3 och laddade då ner 4.11 och allt funkar fint.
men när den ska installera så stannar den på 99%, säger efter 3 min att installationen failat och säger bara åt en att starta om systemet. när jag startar upp igen så börjar den samma installation och fastnar igen.

eftersom den är fast i denna loop kan jag inte testa installera via usb, så ska man vänta på lösning från sony eller är det ett fel jag kan åtgärda?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Tjena, det har hjälp folk att installera sina updates via USB.
http://se.playstation.com/ps3/support/system-software/detail/...

Det är inte bara 4.11 som drabbats av problem utan andra updates också.

Ladda ner, lägg på USB, tryck in USB i PS3, starta PS3 och se vad som händer.
Hoppas det kan hjälpa dig.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

jag har instalerat updates via usb förut så jag vet hur det går till. (kan inte använda alternativet instal using storage media)

men måste usb:et vara i FAT32?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på om det måste vara i FAT32, inte hittat det någonstans i alla fall.

Men för att PS3 ens ska upptäcka stickan måste du ha rätt folder-namn.

http://us.playstation.com/support/systemupdates/ps3/pc_update...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

och det har jag, dubbelkollade.

det vill inte funka.

vill bara komma ur loopen så att jag kan installera via stickan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med att använda USB stickan till ps3an, med eller utan folders OCH har fat32.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

testade byta hårddisk för att instalera 4.11 på den, sedan byta tillbaka och då ska det vara fixat. (en annan person hade lyckats geom att göra så)

men när jag ska instalera 4.11 från usb säger den bara a serious error has occured 8002F281, så va fan ska man göra nu?

ska testa med 4.10 för att få igpng systemet iallfall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ringde sonys support och dom sa bara att min ps3 är defekt och att jag måste lämna in den på lagning där jag köpte den.

hoppas jag inte behöver betala något. det var ju sonys uppdatering som pajade min konsollså vet inte varför jag skulle behöva betala.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min PS3 Slim i morse med den följd att jag inte längre får någon bild via HDMI, det är bara helt svart efter att konsolen startade om efter en "lyckad" uppdatering.

Fick springa ner i källaren och leta reda på en gammal tjocktv med scart ingång för att få reda på om något brunnit upp eller inte, men på den fungerar det som det ska. HDMI är dock helt svart efter uppdateringen, innan fungerade det helt felfritt.
Har testat med en systemåterställning, omformatering och allt jag kan komma på, ska väl försöka nedgradera maskinen till 4.10 nu som ett sista försök till en lösning, om det nu ens går att göra på en icke flashad/jailbreakad/whatever konsol.

Har konoslen kopplad till min datorskärm för övrigt, en BenQ E2420HD.

Permalänk
Inaktiv

jag såg att många hade problem med den här så jag tänker vänta tills nästa kommer och ser att det inte är samma problem med den. jag såg också att usa har den som optional update

Permalänk
Medlem

Ja det tycks vara mycket problem.

Själv har jag inte lyckats få min skärm att fungera med PS3an igen. Jag kopplade in konsolen i vår lilla TV som står i köket, en Philips nånting LCD på 19", och där fungerade det fint. På datorskärmen är det dock helt dött. HDMI porten på konsolen fungerar ju iaf så det är inte den som det är vingel med, antar att de gjort något med signalerna i senaste uppdateringen. Blir dock riktigt sne om de inte fixar till detta lite pronto med en ny uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epun:

Ja det tycks vara mycket problem.

Själv har jag inte lyckats få min skärm att fungera med PS3an igen. Jag kopplade in konsolen i vår lilla TV som står i köket, en Philips nånting LCD på 19", och där fungerade det fint. På datorskärmen är det dock helt dött. HDMI porten på konsolen fungerar ju iaf så det är inte den som det är vingel med, antar att de gjort något med signalerna i senaste uppdateringen. Blir dock riktigt sne om de inte fixar till detta lite pronto med en ny uppdatering.

Jag och en polare har varit med om att TVn/Skärmar ibland kan bugga med inbyggda HDCP-kretsen, detta löstes genom att reseta kretsen som att dra ut strömkabeln till TVn/Skärmen och sen sätta i den igen.

Jag gjorde i den ordningen att stänga PS3an och dra ut strömmen för skärmen, sätta i strömmen för skärmen och starta, starta PS3an i "video-reset".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Jag och en polare har varit med om att TVn/Skärmar ibland kan bugga med inbyggda HDCP-kretsen, detta löstes genom att reseta kretsen som att dra ut strömkabeln till TVn/Skärmen och sen sätta i den igen.

Jag gjorde i den ordningen att stänga PS3an och dra ut strömmen för skärmen, sätta i strömmen för skärmen och starta, starta PS3an i "video-reset".

Jag testade det där och nu fungerar det. Första gången jag ens hört talas om att det kunde bli sådär.

TACK som fan för hjälpen

Permalänk
Medlem

själv löste jag problemet genom att stoppa i min gamla hårddisk och installera 4.11 på den, och sedan byta tillbaka till min gamla.

illa att sony bara direkt säger att det är fel på konsolen och att den behöver repareras när jag själv kunde fixa det relativt enkelt.

Visa signatur