Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tävlingen blir inte av!

I dagsläget är det inte tillåtet att arrangera tävlingar i Swecs forum, pga av lagar och regler som redaktionen måste ta hänsyn till samt utifall att tävlingen skulle skötas illa så finns det risk för att det påverkar Sweclockers negativt.

Det får vi såklart respektera och så firar vi 100.000 visningar i stillhet. Jag ska kontakta Fractal-Design och be om ursäkt för att jag drog in dem innan jag hade allt på det torra. Jag hoppas också att ni som läsare kan respektera det här i det tysta och inte kommentera på det i tråden. Vill ni klaga på mig så gör det via PM.

Ser riktigt bra ut, gillar speciellt moderkortsplåten av någon anledning.

Jag kommer självklart gå bärsänkargång i varenda hörn av detta forum tills tävlingen startar;)

Det är lugnt. Synd att det inte blir av.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Går Lian Li V1000b Plus II att få tag på i dagens läge?

Finns ett Lian-Li PC-V2000 på marknaden iaf som jag fick syn på

http://www.sweclockers.com/annons/63994-junkyard-sale

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sebbe605:

Går Lian Li V1000b Plus II att få tag på i dagens läge?

Det är jävligt svårt, speciellt nytt. Men inte omöjligt. Man får leta länge och noga. Det var svårt redan när jag köpte min gamla pärla. Dum som ett as som sålde den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Den va tyvärr såld!

Skrivet av sack:

Det är jävligt svårt, speciellt nytt. Men inte omöjligt. Man får leta länge och noga. Det var svårt redan när jag köpte min gamla pärla. Dum som ett as som sålde den.

Jupp man får hålla ögonen öppna.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Proffsmoddare

Inte så lite heller.. Nästan lika mycket som snubbens pris var tilltaget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Skrivet av sebbe605:

Den va tyvärr såld!

Jag har precis hämtat den. Mycket nöjd.

OnT:
Tråkigt med tävlingen Hannes. Man får vänta på en härlig update istället.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

5x Corsair Force GT och 16GB (4x4GB) Corsair Dominator GT 2133MHz C9, jo man tackar!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

5x Corsair Force GT och 16GB (4x4GB) Corsair Dominator GX 2133MHz C9, jo man tackar!

https://p.twimg.com/AmvR-1xCMAEEMjM.jpg

Du är ett svin, vet du de? )

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Du är ett svin, vet du de? )

Folk säger det. Trillar in ett AX agg senare.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

5x Corsair Force GT och 16GB (4x4GB) Corsair Dominator GT 2133MHz C9, jo man tackar!

https://p.twimg.com/AmvR-1xCMAEEMjM.jpg

Jag hade inte sagt nej i alla fall.

Skrivet av sack:

Folk säger det. Trillar in ett AX agg senare.

Lycka till med sleevingen. 1200,850,750 eller 650W?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Jag hade inte sagt nej i alla fall.

Lycka till med sleevingen. 1200,850,750 eller 650W?

Vet inte faktiskt, och jag vet inte om jag faktiskt ska sleeva det eller om det blir en annan lösning.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

Vet inte faktiskt, och jag vet inte om jag faktiskt ska sleeva det eller om det blir en annan lösning.

Nehe, spännande överraskning alltså.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Nehe, spännande överraskning alltså.

Yes!

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför tog du bort klibborna? Ser ju fult ut när det är tomt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Tycker det blev ganska bra, men det är ju en smaksak vad man tycker

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

För att jag inte är en 7 åring? Haha, nej men det är helt enkelt så att jag inte vill ha tillverkarlogotyper eller klistermärken i det här bygget. Det utesluter inte annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

För att jag inte är en 7 åring? Haha, nej men det är helt enkelt så att jag inte vill ha tillverkarlogotyper eller klistermärken i det här bygget. Det utesluter inte annat.

Ahaa okej, men är det verkligen okey för corsair, syftet med en sponsor är ju att på något sätt implementera deras varor väldigt väl i projektet och att deras logotyp skall vara representerad på något sätt vilket räcker med.deras.egna klibbor

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Ahaa okej, men är det verkligen okey för corsair, syftet med en sponsor är ju att på något sätt implementera deras varor väldigt väl i projektet och att deras logotyp skall vara representerad på något sätt vilket räcker med.deras.egna klibbor

I ditt bygge kanske.

Jag bör förtydliga för att inte trampa på några ömma tår. Jag väljer att använda komponenter som talar för sig självt. Hur många röda SSDer känner du till utöver Corsairs? Samma sak gäller samtlig sponsrad och egentligen annan hårdvara också through out mina byggen. Jag skullle aldrig gå med på att aktivt arbeta för att marknadsföra något företag. Det är inte min roll. Anser företag att det vore häftigt att se någonting som de gör eller säljer i mina byggen så kontaktar dom mig. Om jag ser någonting som någon tillverkar som jag skulle tycka var häftigt att använda i mina byggen så kontaktar jag dom. Det har också hänt att de bara vill stötta mig för att de gillar det jag gör och det jag står för. Mina två senaste kontakter har vart sådana.

Jag förstår att du bara utgår ifrån vad du själv har varit med om och det är inte fel det du säger. Det är ofta på dem premisserna som sponsring sker. Många företag vill att deras medverkan ska synas på det sättet och är det okej för båda parter så är ju inte det fel, tvärt om, bra. Men relationen jag har till mina kontakter inom industrin har varit lite annorlunda, vilket man kan se om man tittar på mina byggen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

I ditt bygge kanske.

Jag bör förtydliga för att inte trampa på några ömma tår. Jag väljer att använda komponenter som talar för sig självt. Hur många röda SSDer känner du till utöver Corsairs? Samma sak gäller samtlig sponsrad och egentligen annan hårdvara också through out mina byggen. Jag skullle aldrig gå med på att aktivt arbeta för att marknadsföra något företag. Det är inte min roll. Anser företag att det vore häftigt att se någonting som de gör eller säljer i mina byggen så kontaktar dom mig. Om jag ser någonting som någon tillverkar som jag skulle tycka var häftigt att använda i mina byggen så kontaktar jag dom. Det har också hänt att de bara vill stötta mig för att de gillar det jag gör och det jag står för. Mina två senaste kontakter har vart sådana.

Jag förstår att du bara utgår ifrån vad du själv har varit med om och det är inte fel det du säger. Det är ofta på dem premisserna som sponsring sker. Många företag vill att deras medverkan ska synas på det sättet och är det okej för båda parter så är ju inte det fel, tvärt om, bra. Men relationen jag har till mina kontakter inom industrin har varit lite annorlunda, vilket man kan se om man tittar på mina byggen.

Jag förstår
Mina kontakter är som dina nästan, inte alla men några utav dem vill att man helst har med nån logotyp hit och dit
Jag vill iaf i mina byggen visa min tacksamhet genom att göra det, alla har ju olika synvinklar på hur man skall göra
Kör på som vanligt ! Vill se mer utav bygget.

Själv vill jag bara fixa min lokal som jag fixat där jag äntligen kan vara ifred och bygga som jag vill utan att nån tar dig i kragen och stör
Sen blire uppdateringsbomb :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

... Jag skullle aldrig gå med på att aktivt arbeta för att marknadsföra något företag. ...

Hum. Hur tänkte du nu?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Proffsmoddare

T

Skrivet av fizzdan:

Hum. Hur tänkte du nu?

Kunde inte låta bli att gilla. Nej, det är sant som du påpekar, jag har ju loggor i tråden oc.kså. Det är ju dock inte bygget, och heller inte något som kompromissar min vision med bygget. Men det är sant som du säger, det är en aktiv handling det med.

Loggor i tråden är också frivilligt, men jag ser det ändå som god sed att iallafall påpeka att jag inte betalat för grejerna. Jag är ju inte så rädd om prylarna som andra borde vara, även om jag vet vad jag sysslar med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

T

Kunde inte låta bli att gilla. Nej, det är sant som du påpekar, jag har ju loggor i tråden oc.kså. Det är ju dock inte bygget, och heller inte något som kompromissar min vision med bygget. Men det är sant som du säger, det är en aktiv handling det med.

Loggor i tråden är också frivilligt, men jag ser det ändå som god sed att iallafall påpeka att jag inte betalat för grejerna. Jag är ju inte så rädd om prylarna som andra borde vara, även om jag vet vad jag sysslar med

antar att den nästan var lite uppenbar ..

jag vet vad du menar, det är skillnad på att bjuda på lite reklam och att laserskära ut en logga i dörren ..

annars tycker jag det är lika ok båda två .. det är ju win-win .. du får bygga med schyssta delar, dom får reklam ..

keep up the good work!

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av fizzdan:

antar att den nästan var lite uppenbar ..

jag vet vad du menar, det är skillnad på att bjuda på lite reklam och att laserskära ut en logga i dörren ..

annars tycker jag det är lika ok båda två .. det är ju win-win .. du får bygga med schyssta delar, dom får reklam ..

keep up the good work!

Jag tycker också båda är lika OK, sålänge det sker på båda parters villkor. Men för mig och det jag vill få ut i mina privata byggen så fungerar det inte med tillverkarloggor eller klistermärken.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Ser ju helt enkelt cleanare ut utan några loggor. Antar att du säkert har någon idé om ssderna hur som helst.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Ser ju helt enkelt cleanare ut utan några loggor. Antar att du säkert har någon idé om ssderna hur som helst.

Jao, jag har ju det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Mycket snyggare utan ju!
Finns ju säkerligen en baktanke med det.
Har en känsla av att dom ska sitta väldigt synligt någonstans & då är ju dekalerna värdelösa.
Får se sen om bilden i min tjocka skalle överensstämmer med Sack´s planer.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EW200:

Mycket snyggare utan ju!
Finns ju säkerligen en baktanke med det.
Har en känsla av att dom ska sitta väldigt synligt någonstans & då är ju dekalerna värdelösa.
Får se sen om bilden i min tjocka skalle överensstämmer med Sack´s planer.

Går man tillbaka några sidor så ser man min idé. Om än väldigt rå för att mina mjukvaruskills är något undermåliga. Men jag kan teasa med att säga läder och glas.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sack:

Går man tillbaka några sidor så ser man min idé. Om än väldigt rå för att mina mjukvaruskills är något undermåliga. Men jag kan teasa med att säga läder och glas.

kommer bli grymt, ssderna vart mycket snygga o stilrena!!