Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilket rallyspel är bättre än DIRT 3 ?

Permalänk
Medlem

iRacing, rfactor, Race 07 (med add-ons), pCARS osv. för simulatorer. RBR är väl det enda rallyspelet designat för att vara sim.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Vill komma så långt ifrån arkad som bara möjligt.

Då är det tveklöst Richard Burns Rally du söker.
Omodern grafik och ljud, men som många har sagt finns det inget annat rallyspel värt att kalla simulator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

rallisport challenge 2! Jävlar vad bra det var

This!

Permalänk
Medlem

Richard Burns är tveklöst det spel med bäst känsla enligt mig. Väldigt svårt men det är ju så det ska vara.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Det jag är ute efter är följande:

* Stöd för Logitech G27
* Verklighetstroget väggrepp
* Känslan av att det går fort när det går fort
* Ljudet är ju fantastiskt viktigt
* Grafiken är ju en viktig del i upplevelsen

Tycker känslan på grus i dirt 3 är det bästa någonsin, asfalt är inte så verklighetstroget ( sämre känsla än Colin McRae 2 )
Känslan på snö är okej men även den va bättre i 2.0

Så har jag missat något lysande spel som ni upplever som bättre än dagens Dirt 3 ???

Alla tidigare Colin McRae

Skrivet av noblesse:

Alla.

/thread

Fan så rätt, tänkte skriva precis samma sak när jag klickade på "länken" i "Nytt i forumet".

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Känns lite special att installera ett spel från 2004 i min dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Känns lite special att installera ett spel från 2004 i min dator...

Varför?

I dagsläget kan du inte få realism samt modern grafik/ljud. Så vad är viktigast?

Du skrev att du ville komma så långt ifrån arkad som möjligt, då är det RBR som gäller. Är det viktigt att spelet är nytt så får du tumma på (snarare helt skippa) realismen.

Permalänk
Medlem

Vadå? Jag spelar ju en massa Nintendo spel på emulatorer osv på min! Åldern har ingen betydelse, Richard Burns Rally och Colin McRae Rally ettan är helt klart de bästa rallyspelen tycker jag. Colin McRae har lite bättre bandesign enligt mig men båda är riktigt bra och har likadan körkänsla. Körde Colin McRae hos en kompis med ratt, fan va najs det var och fick ratta på som i tusan, saknar den känslan!

Hade det funnits nyare som varit lika bra hade jag naturligtvis nämnt dem men nu finns det inte det så...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Noter att jag skrev Rally Challenge 2 i mina inlägg förut, menar förstås RalliSport Challenge 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Rickard Burns Rally är det ENDA rallyspelet värt att kallas simulator, dirt och allt sån skit kan du avinstallera, för det är konsollifierat piss för massan.

Håller med fullständigt!

Finns tyvärr inget som kommer ens i närheten enligt mig. Sällan jag varit så koncentrerad när jag kört ett spel som när jag spelade RBR, gäller verkligen att ha tungan rätt i mun annars slutar det snabbt i diket. Kul som fan tycker jag men om man förväntar sig ett arkadspel så blir det lätt frustrerande

Synd att de aldrig gjorde en uppföljare men som sagt så har spelet (fortfarande?) en stor community.

Permalänk

Ser att cdon har rbr för 49kr, kanske blir en beställning snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Är jag ensam om att inte testat ett bättre bilspel än GRID?
Sedan finns ju F1 2010 (kanske 2011?) där kan du ju ställa in din bil från scratch hur känslig i kurvor, hur känsliga däck etc. ALLT. så att du ställer in bilen efter DIG, spelet är ospelbart om du inte kan inställningarna, jag tog bort de lika fort jag installerade det för jag pallar inte sådant, orkar inte sätta in mig i att ändra en bil på att HUR den ska svänga, fan jag vill hoppa in i spelet direkt och njuta.

Nej håller med om att GRID är förbannat bra gjort.. riktigt svårt spel med.. lätt det svåraste bilspelet jag lirat

Permalänk
Testpilot
Skrivet av leafbranch:

Noter att jag skrev Rally Challenge 2 i mina inlägg förut, menar förstås RalliSport Challenge 2

Spelet finns ju dock enbart till gamla Xboxen och inte till PC eller ens den här generationens konsoller så det känns inte så aktuellt att tipsa om det spelet. Även jag gillar Rallisport Challenge 2 och tycker det är det roligaste rallyspelet jag kört, det har ett bra karriärläge även om det inte är som i det gamla Colin-spelen där man kör ett land i taget. Dirt-spelen tycker jag förstörs av allt annat skit man måste köra utöver rally-delen som är det jag egentligen bara är ute efter i ett rally-spel.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Man blir fruktansvärt rallysugen när man läser detta!

Känner mig riktigt nostalgisk över tiden då man rattade McRae 1 och 2, och det känns inte som om dom senaste Dirt-liren har särskilt mycket att sätta emot. Får för mig att Colin McRae Rally 5 inte var så tokigt dock, men med tanke på hur gammalt även det är så kanske det är lika bra att köra på Richard Burns Rally som uppenbarligen är ett bra rallyspel.

Hoppades verkligen på WRC 2, men med tanke på att man inte har hört något vettigt om det så är det väl inget att hänga i granen det heller...

Jag skall definitivt skaffa RBR och testa iaf

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Jag forskade själv lite i samma ämne för ett par veckor sedan. Min slutsats var som flera andra här redan nämnt: RBR är spelet som gäller och det finns en levande community som utvecklar mods till detta fantastiska rallyspel.

Sedan så såg jag ett annat kul projekt... nämligen att få till vettig fysik i Dirt 1. D.v.s. vad som redan borde gjorts av utvecklarna om de ö.h.t. hade brytt sig om att göra bra spel fortfarande.

Tyvärr har projektet stått still i ett halvår, men det är ett kul koncept och nerladdningslänken lever, så om man har Dirt 1 så kan det vara värt en titt.

Ett liknande fysikmod till Dirt 3 som dessutom skalats av från mellansekvenser och irriterande mellansnack i stil med "Hey duuude, check that ooouuut!!!" hade varit trevligt.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

RBR bättre o kan ha mod oxå . kolla på http://www.rbrserien.se/forum/index.php finns massor olika modell bilar t.ex Volvo 242 LE oxå . olika bana med .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.