Permalänk
Medlem

Spelar just nu LoL, bf3 och cod mw3.
Ska testa Tera Online, men en fråga kommer det att kosta?
Och jag spelar egentligen lol för att jag väntar på DotA 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

nej inget grinding alls, på 3 dagar kan man bli lvl 23 på en vecka 40 och 2 veckor 50 vilket är max leveln på enbart quests. skulle nog säga det är en av de snabbaste lvlande mmot just nu (vilket inte gillas av koreanerna då dom vill sitta och grinda en hel dag för 1 level).

sitter och spelar Tera CB2 XD

lv23 på 3 dagar? Får jag fråga hur många timmar du spelade per dag?

Permalänk
Medlem

Själv lirar jag sc2 och 1.6, gjorde en tråd om ett unikt mmorpgs, så nu ska jag testa fallen earth med! Kan inte vänta på gw2!!!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat d3 betan ett tag så ser jag fram emot det...

Permalänk

Blandar bf3 och minecraft. lade ner swtor efter 1 gratis månad + 2 dagar betalt in i nästa =/

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Barnspel.

Konstigt för diablo2 är nog fan mer hardcore än dom flesta andra spel, för tja där finns iaf hardcore.

Jämfört med alla andra dagis mmo utan risk o reward.

PvPa med hardcore char i d2 slår det mesta i spänning kan jag ju säga.

D3 + Gw2 absolut, gw2 för dom vet vad fan PvP är tillskillnad ifrån dom flesta andra mmo.
Och GW2 kommer rätt säkert inte släppas i maj så det är ju rätt orelevant.

Tills dess ger jag Tera en chans antar jag.

Permalänk
Medlem

Nu går det rykten om att Diablo 3 ska släppas den 17 April. Om det stämmer vet jag ej, men skulle passa bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Så du tackar nej till spel med bra grafik och gameplay, för att spela ett spel (WoW) som inte längre kräver skills och har dålig grafik?

Du påstår att BF3 har dålig grafik? WoW spelar jag för umgänget och för att det är kul emellanåt. Jag har aldrig gillat Diablo eller Guild Wars, och Tera Online passade inte mig helt enkelt. Så jag tackar inte nej till bra grafik, men jag håller mig borta från spel där jag inte får ha kul (:

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Haha. Definera "barnspel". Då tänker jag mer på Hugo - Den svarta diamenten än Diablo 3 =P

Ja det är extremt lätt. O jag ser Diablo som ett barnspel då jag var 9 år 1998 när jag lirade första diablo som demo.

Skrivet av Eriksson(X):

hmm mina barn ska inte få lira nå blodiga slaktspel som Diablo 3 är, men du kanske har mer vuxna barn(15+)? eller så har du inte testat spelet

Nej, jag har inga barn. Men det ändrar inte faktum på att det är så simpelt som att lära sig 1+1. Jag lirar betan just nu kanske därför det är så lätt, får se ifall det blir ändring på det när retail versionen kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja det är extremt lätt. O jag ser Diablo som ett barnspel då jag var 9 år 1998 när jag lirade första diablo som demo.

Nej, jag har inga barn. Men det ändrar inte faktum på att det är så simpelt som att lära sig 1+1. Jag lirar betan just nu kanske därför det är så lätt, får se ifall det blir ändring på det när retail versionen kommer.

simpelt att lära sig svårt att bemästra men du kan ju inte säga att all slakt är barnvänligt på just speldesign med sönderslaktade zombies och andra mobs där blodet splashar

klart första svårighetsgraden är enkel dom vore dum om dom slänger in inferno som första svårighetsgrad, och betan är ju inte till för att se om det ska vara svårt eller ej utan stresstesta servarna och hitta buggar, men vill du ha en liten utmaning så kan du testa som jag och 3 andra gjorde idag starta nya karaktärer och utan att byta nå gear alls tills ni kommer till skeleton som lvl7 och döda han i stort sett nakna, kan ju starkt rekommendera det riktigt skoj.

Och vi kommer alla att dö på inferno minst ett par gånger

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Ja det är extremt lätt. O jag ser Diablo som ett barnspel då jag var 9 år 1998 när jag lirade första diablo som demo.

Nej, jag har inga barn. Men det ändrar inte faktum på att det är så simpelt som att lära sig 1+1. Jag lirar betan just nu kanske därför det är så lätt, får se ifall det blir ändring på det när retail versionen kommer.

Den är ju mera som en tutorial. Är först senare som de blir svårare. Precis som nästan vilket annat spel som helst.
Bara för man spelade diablo när man var yngre betyder de väl inte att de är barn spel men visst är jag rädd att de ska göra de för lätt
precis som de gjorde med WoW efter varje patch. Bra att man slutade tidigt ivf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

lv23 på 3 dagar? Får jag fråga hur många timmar du spelade per dag?

från 15.00 fram till 00.00 första dagen. sedan från 15.00 till ca 02.00 andra dagen då dinga jag 22 och 99% till 23 för 22 var level capen för CB1. tredje dagen tog jag en annan gubbe upp till lvl 11.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

från 15.00 fram till 00.00 första dagen. sedan från 15.00 till ca 02.00 andra dagen då dinga jag 22 och 99% till 23 för 22 var level capen för CB1. tredje dagen tog jag en annan gubbe upp till lvl 11.

Ser också fram emot Tera men håller dock inte med, har levlat 4 gubbar upp till lv22 och det tar inte så långt tid. Visst om man gör alla quests så tar det längre tid, och om man inte vet vart man ska kanske det tar längre tid med.

Finns väl dom som tagit sig till lv22 på 5 timmar CBT1, vet inte hur långt tid det tog för mig men jag kunde köra instans-runs första dagen iaf.

2 veckor till max level har jag med hört, men frågan är om dom visste hur man skulle köra eller om det va "nya" spelare.

Permalänk
Medlem

Själv så har jag en del spel till PS3, PSP och PC som jag inte börjat på än (hinner inte med alla just nu), men under helgen så har jag i alla fall enbart spelat Tera (CBT2). Annars så blir det väl mest BlazBlue: Continuum Shift Extend (PS3) och Persona 2 (PSP) just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fronix:

Du påstår att BF3 har dålig grafik? WoW spelar jag för umgänget och för att det är kul emellanåt. Jag har aldrig gillat Diablo eller Guild Wars, och Tera Online passade inte mig helt enkelt. Så jag tackar inte nej till bra grafik, men jag håller mig borta från spel där jag inte får ha kul (:

First rule of Guild Wars 2, Guild Wars 2 is NOT like Guild Wars 1!

Nu finns ju möjligheten att du redan gjort det, men annars så borde du åtminstone skumma igenom någon FAQ för nya spel istället för att döma efter tidigare spel i serien. Guild Wars 2 bland andra får oförtjänta dissar för att folk utgår från att det är precis som föregångaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

First rule of Guild Wars 2, Guild Wars 2 is NOT like Guild Wars 1!

Nu finns ju möjligheten att du redan gjort det, men annars så borde du åtminstone skumma igenom någon FAQ för nya spel istället för att döma efter tidigare spel i serien. Guild Wars 2 bland andra får oförtjänta dissar för att folk utgår från att det är precis som föregångaren.

Vad jag har sett av Guild Wars 2 så ser det ut som ett MMO vilket jag redan spelar så =/

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Vad jag har sett av Guild Wars 2 så ser det ut som ett MMO vilket jag redan spelar så =/

Jaså? vadå?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Spelade Tera i helgen... trevlig WoW klon.
Kommer inte spela Diablo.
Kommer att spela GW2.
Väntar på Secret World med nyfikenhet.
Slutar spela allt annat när Darkfall 2.0 släpps... om det gör det... gör det inte det så skrotar jag min dator.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Mass effect 3 tills diablo 3 släpps

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zhyrez:

2 veckor för max level är inte speciellt snabbt. Tog mig 2 dagar att nå max level i SwTor, tar drygt 3-4 dagar att nå max level i wow och Rift kan man bli max level under 1 vecka. Har inte personligen prova DCUO,Champions Online eller Allods men enligt kompisar ska man kunna bli max level inom 1-2 veckor i dom.

Så skulle nog säga att det är ganska normal leveling för ett mmp.

OT: Just nu fördriver jag tiden med APB: Reloaded, Brink och Skyrim. Ser fram i mot D3 och GW2 då jag verkligen behöver en tids dödare nu när man blivit less på wow (inte spelet på drygt 7 månader). Utöver D3 och GW3 ser jag fram i mot GTA5, FC3, Nya Ghost Recon, ME3, MP3, Spec Ops, DS2, Prototype 2, Bioshock Infinite, AC3, CS:GO, Hitman: Absolution, Metal Gear Rising - Revengeance, SR4 och Stalker2 (Osäker på denna titel).

3-4 dagar played time eller 3-4 dagar att spela?

Lvla min mage från 1-85 med raf till 60 och resten själv på 1 dag 17 timmar.

GAV INGA LVLS från RAF bara normal lvling med RAF

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fronix:

Vad jag har sett av Guild Wars 2 så ser det ut som ett MMO vilket jag redan spelar så =/

Jag förstår inte? Du måste vara den föste jag sett som inte bryr sig om MMOn mer än att du noterar att det är ett, men samtidigt spelar MMO :S Det brukar vara antingen eller x)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Xaio:

Ser också fram emot Tera men håller dock inte med, har levlat 4 gubbar upp till lv22 och det tar inte så långt tid. Visst om man gör alla quests så tar det längre tid, och om man inte vet vart man ska kanske det tar längre tid med.

Finns väl dom som tagit sig till lv22 på 5 timmar CBT1, vet inte hur långt tid det tog för mig men jag kunde köra instans-runs första dagen iaf.

2 veckor till max level har jag med hört, men frågan är om dom visste hur man skulle köra eller om det va "nya" spelare.

lvl 22 på 5 timmar WTF är sjukt snabbt

Är lvl 18 atm gillar spelet sjukt mycket men vill inte spela för mycket innan det är release

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Blir mest småspel på facebook, slö-PvP i WoW eller diverse scriptade banor i SC2 som Poker Revolution, Turret Defense.

Sen blandar jag upp det med lite gamla fina spel som Zelda på DS, Metroid/Super Metroid, Chrono Trigger (och liknande spel) på emulator och lite gamla Amiga-spel

Diablo 3 ser jag fram emot, äntligen lite mer quests och monsterslaktande av episka proportioner.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Vad jag har sett av Guild Wars 2 så ser det ut som ett MMO vilket jag redan spelar så =/

Så bara för att man lirar CoD ska man inte lira BF3? Bara för att man lirar Counter strike: Source ska man inte lira Counter Strike 1.6? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Så bara för att man lirar CoD ska man inte lira BF3? Bara för att man lirar Counter strike: Source ska man inte lira Counter Strike 1.6? Eller?

Jag vill inte spela Guild Wars 2! Om ni vill så för all del go for it, men jag spelar redan ett MMO som jag gillar och har inga planer på att byta.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Så bara för att man lirar CoD ska man inte lira BF3? Bara för att man lirar Counter strike: Source ska man inte lira Counter Strike 1.6? Eller?

MMO tar ju generellt lite mer tid att spela än spel som man kör matcher/rundor i, så där håller jag mig också bara till ett, för närvarande WoW.

Andra typer av spel blandar jag hejvilt, men långa rollspel och stora MMOs blir för mycket att köra parallellt med liknande spel.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Jag vill inte spela Guild Wars 2! Om ni vill så för all del go for it, men jag spelar redan ett MMO som jag gillar och har inga planer på att byta.

Åter igen vilket spelar du som du säger är samma?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Här ser man att GW2 kommer till Maj, scrollar ner lite. FAN ATT DET INTE KOMMER I MAJ

Permalänk
Medlem

Hmm Fronix, vad har du hittat för något smaskigt som är likadant som Guild Wars2 som bland annat har det efterlängtade systemet att slippa behöva springa hit och dit till npcs för att lämna in alla quests hela tiden som MMO's plågats med i alla tider?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fronix:

Jag vill inte spela Guild Wars 2! Om ni vill så för all del go for it, men jag spelar redan ett MMO som jag gillar och har inga planer på att byta.

Ah, there it is! Du lockar till dig en del flame i onödan när du "dissar" ett spel i en genre du inte ens letar nytt i utan att säga varför
Att inte ha lust att spela ett nytt spel för att man tycker om det man har anser jag är en fullgod anledning att inte bry sig, men det kommer alltid dyka upp de som tycker att ALLA måste vara eld och lågor över deras efterlängtade spel.