Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En fråga till alla er som som moddat en G5a

Permalänk
Medlem

En fråga till alla er som som moddat en G5a

Hej

Jag håller på att modda ett G5 chassi till ATX format i lugn och maklig takt och jag har stött på ett problem. Min plan var att behålla nätagget (ett ax850) längst ner och flytta upp moderkortet. För att kunna göra detta så behöver man såga till plåten där dvd spelaren och HDDarna ligger. Däri liger mitt problem. Jag hittar inget bra sätt att såga upp plåten utan att förstöra fäterna som håller fast plåten mot ytter chassit. Som jag ser det så behövs dessa fästen för att plåten ska vara stabil nog att få dörrmekanismen att funka. Om jag inte är tillräckligt tydlig så kan jag fotografera plåten sa att man förhoppningsvis får en bättre uppfattning.

Har ni några tips och ideer? Alla förslag tas tacksamt emot.

/nico

Permalänk
Skrivet av baldakin:

Hej

Jag håller på att modda ett G5 chassi till ATX format i lugn och maklig takt och jag har stött på ett problem. Min plan var att behålla nätagget (ett ax850) längst ner och flytta upp moderkortet. För att kunna göra detta så behöver man såga till plåten där dvd spelaren och HDDarna ligger. Däri liger mitt problem. Jag hittar inget bra sätt att såga upp plåten utan att förstöra fäterna som håller fast plåten mot ytter chassit. Som jag ser det så behövs dessa fästen för att plåten ska vara stabil nog att få dörrmekanismen att funka. Om jag inte är tillräckligt tydlig så kan jag fotografera plåten sa att man förhoppningsvis får en bättre uppfattning.

Har ni några tips och ideer? Alla förslag tas tacksamt emot.

/nico

Tänker spontant på att en plåtsax ev hade kunna löst ditt problem, men minns dåligt hur G5 ser ut inuti så en bra bild hade vatt bra.

Permalänk
Medlem

Hej

tack för att du kikade in. Själva kapningen är inget problem utan mer hurvida jag kan kapa på ett sådant sätt att jag kan bibehålla stabiliteten. Jag ska försöka få upp en bild i morgon eftersom jag kommer sluta jobba sent idag och jag inte har en aning om vart min sambo gömt kameran.

tack,
nico