Permalänk
Medlem

Skrivbords Idé

Hejsan! Mitt första galleri här, detta är då mest en idé jag har och tar gärna emot tips och kritik!

Eftersom jag inget ordentligt skrivbord har hos min mamma så tänkte jag att jag kan åtminstone pröva skissa på ett och se om det blir ett sommarprojekt!

Sitter fortfarande och tänker på smidigare lösningar så säg gärna till om ni kommer på något.

Mvh
Zoubiey

Skrivbords Idé

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Sätt radiatorn i nedersta "lådan" så slipper man ju se den + att det kommer bli kallare, men behåll reservoaren högst upp av 2 anledningar, 1 Man vill se den för att det är snyggt 2 Den skall vara på högsta punkten så att all luft i systemet hamnar där.

Annars ser det riktigt intressant ut!

EDIT: Kom på en sak, vänd så att alla pci slots pekar in under bordet istället för bakom bordet, då får du ett mycket bättre luftflöde samt enklare tillgång till usb portar och dylikt

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

kan nog bli ganska coolt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Sätt radiatorn i nedersta "lådan" så slipper man ju se den + att det kommer bli kallare, men behåll reservoaren högst upp av 2 anledningar, 1 Man vill se den för att det är snyggt 2 Den skall vara på högsta punkten så att all luft i systemet hamnar där.

Annars ser det riktigt intressant ut!

EDIT: Kom på en sak, vänd så att alla pci slots pekar in under bordet istället för bakom bordet, då får du ett mycket bättre luftflöde samt enklare tillgång till usb portar och dylikt

Hade tänkt det med radiatorn faktiskt men det blir så tomt då enligt mig men man kan ju göra det smalare för att inte få det att se då tomt ut. Reservoaren kommer iaf vara där, sjukt snyggt blir det!

Har tänkt på det med men vill som gömma undan den sidan och det är då tänkt att man ska kunna öppna antingen bak elr ovanför.
Glömde skriva att båda hyllorna ska sitta i en låda som man senare kan dra ut för att nå allt men eftersom nätagget och resten blir under moderkorten blir det inte smidigt alls med tanke på att man då måste lyfta borta den första "plattan" för att nå nätagg och liknande. Om du har nån idé om detta så säg gärna till!

Till att börja med kommer ingen hårdvara att läggas in om nu detta blir av, beror då mest på hur mkt allt kommer kosta + måste min nuvaranda dator lite uppgradering ^^

Skrivet av Solding:

kan nog bli ganska coolt

Tackar ^^

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

ser helt sjukt snyggt ut skulle lätt vilja ha något sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkeYYY:

ser helt sjukt snyggt ut skulle lätt vilja ha något sånt

Tackar, håller fortfarande på att finslipa det och nu är nya bilder uppe!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Nu ser det mycket bättre ut med radiatorn! Ändrar ifrån 4p till 5p

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Entusiast

Jag tycker du ska försöka få in allt i lådan, så att du kan ta med den på tex lan. Man vet ju aldrig, du lanar kanske inte nu men det kanske du gör om ett år. Annars ser det najs ut!

Permalänk
Avstängd

Snälla, sluta särskriv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Snälla, sluta särskriv!

Anmärkaren? .. Detta är internet

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Lucka på toppen? tycker du ska behålla pci platserna av den anledningen du kan dra skärmen snyggare. Antar om du kommer ha allt på det sättet kommer du inte vara i behov att byta på grejerna (Dumt tipps kanske men när jag gibbar får jag alltid kronisk pung-svett så hade ju lätt moddat fläktar riktade mot kronjuvelerna!)

Permalänk
Medlem

Haha fan vad innovativt! 10 av 10 för din idé!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M1NT:

Snälla, sluta särskriv!

Är nog dags att sluta läsa saker på internet om du inte klarar av särskrifter....

Permalänk
Medlem

detta kommer bli riktigt fett om du genomför det

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Nu ser det mycket bättre ut med radiatorn! Ändrar ifrån 4p till 5p

Tackar!

Skrivet av Blargmode:

Jag tycker du ska försöka få in allt i lådan, så att du kan ta med den på tex lan. Man vet ju aldrig, du lanar kanske inte nu men det kanske du gör om ett år. Annars ser det najs ut!

Allt kommer vara i lådan, lådan kommer bestå utav två våningar typ och jag lanar ungefär varje helg

Skrivet av Satan Inside:

Lucka på toppen? tycker du ska behålla pci platserna av den anledningen du kan dra skärmen snyggare. Antar om du kommer ha allt på det sättet kommer du inte vara i behov att byta på grejerna (Dumt tipps kanske men när jag gibbar får jag alltid kronisk pung-svett så hade ju lätt moddat fläktar riktade mot kronjuvelerna!)

Ha kvar pci platserna som dom första bilderna elr som dom senaste? På dom senaste har jag ju en fläkt in under borden men jag själv får inte pung-svett om jag nu inte sitter i en läder stol ^^

Skrivet av XpreS:

Haha fan vad innovativt! 10 av 10 för din idé!

Man tackar!

Skrivet av Finess:

detta kommer bli riktigt fett om du genomför det

Tror jag med, får se hur det blir för blir det att jag ska göra ett skrivbord så ska jag snacka med morfar som har tänkt hjälpa!

Om det nu är jag som har särskrivit så ber jag om ursäkt, är både sjuk och trött så går inte igenom det jag har skrivit.

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zoubiey:

Allt kommer vara i lådan, lådan kommer bestå utav två våningar typ och jag lanar ungefär varje helg

Ja då lär du ju se till att den är portabel x) Jag bara nämnde det för på bilderna ser det ut som nätagget och radiatorn sitter fast i skrivbordet och inte lådan.

Något som skulle vara riktigt häftigt om du gjorde är nån slags quick-swap funktion. Så att datorn kopplas in när du skjuter in lådan. Lite overkill kanske men grymt coolt (Och praktiskt med tanke på hur mycket du lanar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ja då lär du ju se till att den är portabel x) Jag bara nämnde det för på bilderna ser det ut som nätagget och radiatorn sitter fast i skrivbordet och inte lådan.

Något som skulle vara riktigt häftigt om du gjorde är nån slags quick-swap funktion. Så att datorn kopplas in när du skjuter in lådan. Lite overkill kanske men grymt coolt (Och praktiskt med tanke på hur mycket du lanar)

Men blir det att jag ska uppgradera min dator så lägger jag inte det nuvarande i skrivbordet och kör med chassi på lan men quick-swap funktion är ju smart men det är ju ändå som inget som ger något för det kommer ju funka som ett chassi och då det är bara skärm kablar och liknande som ska kopplas in ^^
Bilderna är inte dom bästa med lådan är meningen att vara ganska djup och ha en skiva mellan moderkortet och resten så allt ska egentligen sitta i lådan men sitter just nu och försöker finjustera det hela så man slipper den där under och fortfarande kan använda lådan på ett smidigt sätt.

Har tyvärr lite problem med fläkt platser med det jag har tänkt.. komma snart upp bilder på det hur som helst. Ska se om det blir nå bättre!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

kul och lana med din dator XD fattar inte vrf du ska ha den liggande!!! stånde tar mindre plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kul och lana med din dator XD fattar inte vrf du ska ha den liggande!!! stånde tar mindre plats

blir att lana med den bättre som är i det nuvarande chassit
Sant att stånde tar mindre plats men inte lika snyggt (enligt mig) eftersom det då ska vara en glas ruta över det där hålet och förhoppningsvis vattenkylning på det och nån UV lampa!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Tycker att idén är bra. Blir nog rätt häftigt att kolla ner genom skrivbordet på komponenterna.
Tänk bara på att vibrationer och andra ljud kommer att kännas i skivan. Och att du måste undvika bullriga ljudet i själva lådan. Byggde i en hurts en gång och la in dämpningsmattor, men ändå brummade datorn rätt mycket.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cutters:

Tycker att idén är bra. Blir nog rätt häftigt att kolla ner genom skrivbordet på komponenterna.
Tänk bara på att vibrationer och andra ljud kommer att kännas i skivan. Och att du måste undvika bullriga ljudet i själva lådan. Byggde i en hurts en gång och la in dämpningsmattor, men ändå brummade datorn rätt mycket.

Tackar! Hade faktiskt inte tänkt på det tills du sa det så får se hur jag lyckas lösa det problemet!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

Ska följas noggrant! Ser riktigt nice ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Ska följas noggrant! Ser riktigt nice ut

Man tackar men kommer inte byggas nå för ens till sommaren så om det nu blir av. Men förhoppningsvis blir det

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

Mycket snyggt! Är ritningen gjord i Google Sketchup?

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser jätteintressant ut. Hoppas du får till det! En liten tanke jag fick var bara att du kanske skulle försöka få upp radiatorerna från golvet lite. Minskar du insuget av dam. Oavsett om du är städfreak så blir det alltid dammigt på golvet och då åker det rakt in i dina radiatorer och sätter igen dem. Även med damfilter, kommer bara ta lite längre tid

Lycka till med bygget!! Ska följas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Tycker det ser jätteintressant ut. Hoppas du får till det! En liten tanke jag fick var bara att du kanske skulle försöka få upp radiatorerna från golvet lite. Minskar du insuget av dam. Oavsett om du är städfreak så blir det alltid dammigt på golvet och då åker det rakt in i dina radiatorer och sätter igen dem. Även med damfilter, kommer bara ta lite längre tid

Lycka till med bygget!! Ska följas

Jo det är ju sant men har ingen aning vars jag ska rymmas dom om jag nu inte flyttar ner allt lite och lägger radiatorerna högst upp istället! Skulle kunna pröva det och se hur det funkar

Tack iaf!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! är ju smidigt o ha allt stående sådär! synd bara att man inte kan se allt när man sitter vid skrivbordet :/ btw vart hittar du alla modeller på mb,psu och allt sånt?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

ett tips är ju att inte ha fläktarna ut från sidan in under bordet. Tänk hur varmt detta kommer att bli. Bättre att få kall-luften från under bordet och sedan ut runt i rummen istället. Tänker bara på om man är varm som jag så skulle man ju börjat svettas efter ett tag med varmluft mot bena. Bättre åt andra håller istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

ett tips är ju att inte ha fläktarna ut från sidan in under bordet. Tänk hur varmt detta kommer att bli. Bättre att få kall-luften från under bordet och sedan ut runt i rummen istället. Tänker bara på om man är varm som jag så skulle man ju börjat svettas efter ett tag med varmluft mot bena. Bättre åt andra håller istället.

Det är ju sant, men har inte placera dom åt något speciellt håll just nu men självklart har man hellre så, det håller jag med dig om!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Ser riktigt nice ut! är ju smidigt o ha allt stående sådär! synd bara att man inte kan se allt när man sitter vid skrivbordet :/ btw vart hittar du alla modeller på mb,psu och allt sånt?

3D Warehouse i Google Sketchup, sök bara på det du vill ha. Det mesta finns!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet