Screen capture program

Permalänk
Medlem

Screen capture program

Hej,
Jag skulle vilja spela in gameplays från olika MMOs jag spelar, Tera, Rift osv. Jag skulle vilja spela upp det i 1080p / 720p. Vilket program skulle ni tipsa om? 30-dagar gratis, gratis eller betalprogram det spelar ingen roll.

Mvh,
Fredrik

Permalänk

Fraps är ett bra alternativ, den ända nackdelen är att filerna blir väldigt stora. Men har du en 1/2 TB disk så gör en mapp där och döp den fraps, och spela sedan in på den!

Permalänk

MSI Afterburner, längesen jag recordade med det... Så kommer inte riktigt ihåg vart det ligger under settings, men kolla runt i menyerna bara. Gratis, ingen trial el. dylikt.

Permalänk
Medlem

du kan spela in med fraps och sen minska stoleken med exempelvis Windows Live Movie Maker.

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Testpilot

Eftersom det handlar om ett program och inte programmering passar nog tråden bättre i Windowsavdelningen, flyttar tråden dit.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Eftersom det handlar om ett program och inte programmering passar nog tråden bättre i Windowsavdelningen, flyttar tråden dit.

Du verkar ha kopierat tråden istället för att flytta den....

Permalänk
Testpilot
Skrivet av biorrith:

Du verkar ha kopierat tråden istället för att flytta den....

Det ligger en hänvisning kvar så att trådskaparen ska hitta tråden om han letar där han postade först, är standard vid alla trådflyttningar. Kolla i programmeringsforumet så ser du att det bara är en hänvisning hit.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

msi afterburner skulle jag rekommendera då det tar mindre kraft än vad fraps gör och spelar in med bra kvalite gratis är det också

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar, har nu hittat programmet jag sökte och det blidde msi afterburner.

Mvh,
Fredrik