Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

fyrkantsprofiler

Hej

jag söker fyrkantprofiler som 6*6 mm. De minsta jag har hittat är 10*10. Någon som har sett/köpt mindre fyrkantsprofiler?

p.s. jag har googla runt en hel massa och även varit inne på en del "plåtsidor" men ...'

/nico

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Hej

jag söker fyrkantprofiler som 6*6 mm. De minsta jag har hittat är 10*10. Någon som har sett/köpt mindre fyrkantsprofiler?

p.s. jag har googla runt en hel massa och även varit inne på en del "plåtsidor" men ...'

/nico

http://prislistor.tibnor.se/Common/Frameset.aspx?&Profile=Swe...

där har dem ner till 6x6 i stål iaf.. vet inte hur det är med om de säljer till privatpersoner dock men de borde inte vara några problem att köpa via nått företag för en billig peng!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

den sparas på favoriter! haha

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

fan va bra ni är. tusen tack

Permalänk
Medlem

De hade en profil jag kunde använda även jag inte lyckades hitta ett företag som kunde beställa hem. Var inne på järnia idag men de var inte så villiga. Har ni några förslag eller har ett företag och vilja att hjälpa mig mot muta så skicka mail, skicka PM. Jag skulle givetvis stå för alla kostander (handlar om max två hundra, förmodligen ganska mycket mindre).

All hjälp uppskattas.

/nioc

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

De hade en profil jag kunde använda även jag inte lyckades hitta ett företag som kunde beställa hem. Var inne på järnia idag men de var inte så villiga. Har ni några förslag eller har ett företag och vilja att hjälpa mig mot muta så skicka mail, skicka PM. Jag skulle givetvis stå för alla kostander (handlar om max två hundra, förmodligen ganska mycket mindre).

All hjälp uppskattas.

/nioc

ring runt till mindre företag som konstruerar i stål så ska de nog inte va så svårt att hitta några som kan hjälpa dig!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

kolla diverse "skrot" firmor.
T.ex Svenljunga handels AB
Dvs företag som säljer handelsstål

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

tack för era förslag. Ni inspirerade mig till att ringa runt och inte bara googla. Efter lite om och men så kom jag i kontakt med metallservice. Även om de inte U-profil eller fyrkantrör i de mått jag behövde så kunde de sälja mig fyrkantsprofil. De var väldigt hjälpsamma för att inte nämna att de är de enda som kommit i närheten av det jag vill ha.

Jag hoppas bar att 0.2 kg inte är för mycket extra vikt för att hålla en moderkortsplåt på plats i mitt mac G5 bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

tack för era förslag. Ni inspirerade mig till att ringa runt och inte bara googla. Efter lite om och men så kom jag i kontakt med metallservice. Även om de inte U-profil eller fyrkantrör i de mått jag behövde så kunde de sälja mig fyrkantsprofil. De var väldigt hjälpsamma för att inte nämna att de är de enda som kommit i närheten av det jag vill ha.

Jag hoppas bar att 0.2 kg inte är för mycket extra vikt för att hålla en moderkortsplåt på plats i mitt mac G5 bygge

men gött då! vad tänkte du på med "för mycket extra vikt"?

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Ska limma fast "stavar" av aluminiumprofilen på den bakre väggen och sen skruva fast moderkortsplåten med nedsänkta M2 skruv. Vill bara inte tillföra så mycket vikt att chassiväggen börjar bukta inåt. Men G5 chassit är ju ganska robust så jag hoppas att det går bra. Synd bara att U-profilen hade utgått ur sortimentet, den vägde 0.06 kg/m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Ska limma fast "stavar" av aluminiumprofilen på den bakre väggen och sen skruva fast moderkortsplåten med nedsänkta M2 skruv. Vill bara inte tillföra så mycket vikt att chassiväggen börjar bukta inåt. Men G5 chassit är ju ganska robust så jag hoppas att det går bra. Synd bara att U-profilen hade utgått ur sortimentet, den vägde 0.06 kg/m.

aha du tänkte så! det behöver du nog inte oroa dig för så mycket!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Jäklar vad bra! Är så sugen på starta ett nytt bygge snart. Men med aluminiumprofil som ram..

Var riktigt billigt med, och gängtappar hade dem med, riktigt bra sida Dock hittar jag ingen plåt, men det finns ju på jobbet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

aha du tänkte så! det behöver du nog inte oroa dig för så mycket!

skönt att höra.