Webhallen Mystery Event 2012-03-22 20:00

Permalänk
Avstängd

Webhallen Mystery Event 2012-03-22 20:00

http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/mystery_event/

Vet någon vad det handlar om? Är det Resident Evil har väl tråden hamnat fel men tänkte att det var PC-relaterat pga Diablo 3 och BF 3.

Permalänk
Skrivet av MartenKL:

http://www.webhallen.com/spel/kampanjer/mystery_event/

Vet någon vad det handlar om? Är det Resident Evil har väl tråden hamnat fel men tänkte att det var PC-relaterat pga Diablo 3 och BF 3.

Är det inte då kepler lanseras?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Är det inte då kepler lanseras?

Nej, det är dagen efter om det vi fått höra stämmer, alltså den 23:e, det där är den 22:a. Det kan dock fortfarande ha med det att göra.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att eventet börjar då, samt att det är presentationer, tävlingar osv som tar 4 timmar och när klockan slår 00:00 så börjar korten säljas.

Kan det inte bli den 23 nu då så man får veta hur Kepler ligger till mot 7970

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
99:e percentilen

Varför görs det en så mycket större grej av Nvidias lansering än AMDs?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför görs det en så mycket större grej av Nvidias lansering än AMDs?

Fler fanboys av nVidia plua att nVidia de senaste året alltid släppts "försenat", dom två grejerna tillsammans skapar ju en bra hype-"miljö" som smarta affärsmän (internetbutik i detta fallet) kan utnyttja för att sälja mer produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför görs det en så mycket större grej av Nvidias lansering än AMDs?

För att nVidia har en 100 ggr bättre PR-avdelning än AMD? Säga vad man vill om nVidia, men sälja sina produkter kan dem!

Från webhallens bloginlägg(för de som har missat):

Skrivet av Webhallen:

Update: Vi har precis uppdaterat vår poster till det kommande eventet, då våra samarbetspartners har en förkärlek till färgen grön…

Update 2: Vi kan nu avslöja att officiell mediapartner för detta event blir www.sweclockers.com!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Varför skulle ett lanseringsevent för kepler ligga under spel-kategorin och inte hårdvaru-kategorien? Verkar osannolikt

Edit: Jag skulle gissa på att det har med xbox att göra, har kört på temat grönt vad jag vet och notera X-et på bilden.

Permalänk
Medlem

Skulle väll gissa på att det är ett "the new iPad" event.

Edit: Med tanke på vad webhallen nu skrivit så är det nog inte ett iPad event

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Varför skulle ett lanseringsevent för kepler ligga under spel-kategorin och inte hårdvaru-kategorien? Verkar osannolikt

Edit: Jag skulle gissa på att det har med xbox att göra, har kört på temat grönt vad jag vet och notera X-et på bilden.

Varför skulle Sweclockers vara officiell mediapartner om det rörde sig om Xbox?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av kabex:

Varför skulle Sweclockers vara officiell mediapartner om det rörde sig om Xbox?

Mer sannolikt än att kategorisera att grafikkorts event under spel i min mening.

Edit: det är förstås inte omöjligt att nvidia är dessa samarbetspartners de snackar om, men jag är extremt skeptisk till att huvudeventet är en hårdvarurelease, nä det lär med största sannolikhet vara spelrelaterat.

Permalänk
Skrivet av whiskerer:

Mer sannolikt än att kategorisera att grafikkorts event under spel i min mening.

Edit: det är förstås inte omöjligt att nvidia är dessa samarbetspartners de snackar om, men jag är extremt skeptisk till att huvudeventet är en hårdvarurelease, nä det lär med största sannolikhet vara spelrelaterat.

Dock har det ju även med spel att göra då det är spelturnering under eventet samt att betanycklar för diablo III kommer att delas ut. Kanske de ej vill göra det för uppenbart, de verkar ju trots allt vara ganska så hemlighetsfulla.
Så hittills är det ju faktiskt nästan enbart spel och tävling som det hela handlar om.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Enligt de 2 senaste nyheterna om Kepler här på SweC så släpps kortet/korten den 22:a mars, dvs torsdag.

  • Sweclockers är officiell mediapartner.

  • Deras "samarbetspartners har en förkärlek till färgen grön".

  • Det sker samma dag som Kepler släpps.

  • Battlefield 3 är markerat med "The way it's meant to be played".

För mycket för att det ska vara ett sammanträffande enligt mig.

Får väl hoppas att det kommer fler updates den kommande veckan

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Enligt de 2 senaste nyheterna om Kepler här på SweC så släpps kortet/korten den 22:a mars, dvs torsdag.

  • Sweclockers är officiell mediapartner.

  • Deras "samarbetspartners har en förkärlek till färgen grön".

  • Det sker samma dag som Kepler släpps.

  • Battlefield 3 är markerat med "The way it's meant to be played".

För mycket för att det ska vara ett sammanträffande enligt mig.

Får väl hoppas att det kommer fler updates den kommande veckan

  • Den 22a byter swec namn till Sweboxers.

  • Alla nya xboxar släpps i en spygrön färg.

  • Kepler är ett egentligen att Nvidia lägger ned grafikkort och köps upp av microsoft.

  • Och "bf3 is meant to be played on xbox" är väl en känd ramsa vi alla kan?

Eller så hittade jag just på allt det där och det mesta pekar på Kepler. Ni får välja vad ni tror.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

De börjar sälja grafikkortet som ska sitta i nästa xbox

Permalänk
Medlem

Ingen som har mer om detta?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Ingen som har mer om detta?

Behöver du det? Verkar ganska glasklart.

Visa signatur

AMD, valet för dig som är fattig.

Permalänk
Medlem

Finns mycket info på webhallens facebook sida.

http://www.facebook.com/webhallen

Men det mest intressanta kanske:

Kepler is coming!

Permalänk
Medlem

Vem är den där Gilla, som jobbar på Webhallen?

Det verkar som sagt givet att det är Kepler-lansering. Eftersom Webhallen har ett event så lär de säkert sälja grafikkorten (ingen papperslansering alltså). Känns som det är första gången vi får ett svenskt event för grafikkortslansering. Sweclockers lär ha en recension samma dag, eftersom de är "mediapartner". Undrar hur lång tid innan recension de får korten. Några på Swec kanske har ett kort redan?

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ens att det var grafikkort det gällde, men nu efter att ha plirat igenom den här tråden vill man ju nästan göra ett framträdande. Är bara lite skeptiskt lagd för jag slår vad om att det kommer bli som när dom öppnade sin butik i solna. Jag var en av dom med tillräckligt bra kö-plats för att faktiskt göra en vinst på något erbjudande. 30 minuter kvar till öppning stormade 300 idioter affären och vad jag vet fick ingen som faktiskt köade hela natten något alls. Den sorgliga sanningen är att det känns som att det här blir något liknande, så är det alltid när gratisprodukter är involverade.

Varför måste dom ha det den 22 när lönen kommer 23? Blasphemy!

Permalänk

DET ÄR VÄLL KLART DET ÄR KEPLER...?
Helt galet vad nVida har PR-avdelning..

Skrivet av Buio:

Vem är den där Gilla, som jobbar på Webhallen?

Det verkar som sagt givet att det är Kepler-lansering. Eftersom Webhallen har ett event så lär de säkert sälja grafikkorten (ingen papperslansering alltså). Känns som det är första gången vi får ett svenskt event för grafikkortslansering. Sweclockers lär ha en recension samma dag, eftersom de är "mediapartner". Undrar hur lång tid innan recension de får korten. Några på Swec kanske har ett kort redan?

Jag vet inte hur fort de får det - men inet lade upp denna bild nyss.
http://www.facebook.com/inet.se

Så både inet, webhallen och sweclockers har nog korten redan!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |