Göra om en iPhone till iPod

Permalänk
Medlem

Göra om en iPhone till iPod

Har en iPhone där kamera och simkortsläsaren har pajat eftejagr en simtur.
Det jag nu undrar är om man kan lägga in ett os ifrån en iPod touch och på så vis slippa telefonfunktionen så man kan ge den till ungarna utan att slippa oroa sig för att dom ringer 112 hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Det går inte att typ sätta den i flygplansläge då? Eller är det fortfarande möjligt att ringa 112?

Permalänk

Det enda sättet jag kommer på är att medvetet försöka flasha baseband:et med en felaktig version... finns massa verktyg på nätet för att låsa upp telefonen, men de går säkert att använda i annat syfte också.

Permalänk
Skrivet av guos89:

Det går inte att typ sätta den i flygplansläge då? Eller är det fortfarande möjligt att ringa 112?

Det fungerar säkert, men barnen kanske lär sig att stänga av flygplansläget=)

Permalänk
Medlem

Det lättaste tror jag är att öppna telefonen och sätta antennen ur funktion hårdvarumässigt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Att säga till barnen att inte ringa 112 är inte ett alternativ eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindberg96:

Att säga till barnen att inte ringa 112 är inte ett alternativ eller?

Kan ju bero på hur gamla dom är

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Man kan sätta parental control på vissa grejer i iOS, tex app store och dyl. Kanske går på telefon-appen oxå?

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Avstängd

Jailbreak.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Man kan sätta parental control på vissa grejer i iOS, tex app store och dyl. Kanske går på telefon-appen oxå?

Jag testade precis, gick ej, går bara på bl.a safari och iTunes.

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Skrivet av KJKL:

Jag testade precis, gick ej, går bara på bl.a safari och iTunes.

Ett sätt att göra det är genom att jailbreaka telefonen och sätta lösenord på telefon-appen

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av juckeyy:

Kan ju bero på hur gamla dom är

Bara lära dem från första början att inte ringa nödnumret förutom i nödfall.
Gör dem det blir de av med telefonen.

Permalänk
Medlem

Dom är 4 respektive 2 så det där med att göra som man säger funkar sådär.
Telefonen är jailbreakad så det är inga problem. Men hur sätter man lösen på telefon delen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du är rädd för att ungarna ska råka handla nåt eller använda nätet så det kostar pengar för dig? Sätt i ett gammalt kontantkort med 0 kronor. Problem solved.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det räcker väl med att helt sonika ta ut simkortet alt. inte låsa upp det med PIN-kod?

När jag startar min 3Gs så kan man ju välja att låsa upp SIM eller inte. Väljer man "inte" så kan man ju fortfarande använda övriga funktioner.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Men man kan alltid ringa nödnummer

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Men man kan alltid ringa nödnummer

Ah, tänkte inte på det...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Sätt antennen ur funktion.

Visa signatur