Permalänk
Avstängd

citat skrivet från dom :

Vi har gått igenom en hel del problem och fått göra oss av med en del klantarsel som jobbat här. Vårt org.nr 5564232592

låter som inte direkt bra . ja jag som bor i umeå tänker inte handla nått där ockej sitter i tankarna på slutstegs case den kan då fan inte misslyckas med men men , jag har ingen bråtska heller spelar inte nu på fullaste alvar ,Funderat på att sälja men skiter nog i det när man nu inte får nått för grejorna (kan va gött i finn som vi säger här i norrland)

Permalänk
Skrivet av temporyman:

citat skrivet från dom :

Vi har gått igenom en hel del problem och fått göra oss av med en del klantarsel som jobbat här. Vårt org.nr 5564232592

låter som inte direkt bra . ja jag som bor i umeå tänker inte handla nått där ockej sitter i tankarna på slutstegs case den kan då fan inte misslyckas med men men , jag har ingen bråtska heller spelar inte nu på fullaste alvar ,Funderat på att sälja men skiter nog i det när man nu inte får nått för grejorna (kan va gött i finn som vi säger här i norrland)

Nu har jag talat med dom ohc dom kör den vanliga och skyller på fel tryck på hemsidan, jag hade dessutom häftklamor runt hela magneten då dom häftat fast dämpullen och inte limmat den som man ska göra, häfta i MDF är väll fan bland det dummaste man kan göra sen lär dom ju se att iaf 50av55 inte fästen nej den skiten får ligga. Svaret va iaf att det inte var något dom kunde göra.. aja blir att spreja över alla billebro märken och köra skiten ur dom och sen vara glad och lägga ut det på alla forum som går så att även jag varna alla deras eventuella kunder.

Har du talat med konsumentverket och dom säger att jag har rätt att kräva att billebro ska skicka 4st lösa Striker basar till mig efter som att det inte är dom som sitter i lådorna och det ska egentligen vara det. Vad tror ni om det hela! ?

MVH
Emil

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

Tittade lite på Billebro sidan. Det står striker element på denna högtalaren http://www.billebro.se/myshop/myshop_start.php?PRID=6313 Det roliga är att tittar man lite på bilden så ser man att det är ett element med plåtkorg på bilden och det i filmerna nedan är i gjuten korg. Striker elementet på deras sida har målad gjuten korg så det är absolut inte samma element på bilder och i text... Nästa sak som är lite illa är att diskanten i reklambilder sitter skruvad så snett att det går att se utan att man granskar speciellt noga. Nä denna krämare säljer allt som han kommer över med glädje utan bry sig om sina kunder och kryddar datan med alla kryddor och floskler som finns och hittar på lite därtill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Nu har jag talat med dom ohc dom kör den vanliga och skyller på fel tryck på hemsidan, jag hade dessutom häftklamor runt hela magneten då dom häftat fast dämpullen och inte limmat den som man ska göra, häfta i MDF är väll fan bland det dummaste man kan göra sen lär dom ju se att iaf 50av55 inte fästen nej den skiten får ligga. Svaret va iaf att det inte var något dom kunde göra.. aja blir att spreja över alla billebro märken och köra skiten ur dom och sen vara glad och lägga ut det på alla forum som går så att även jag varna alla deras eventuella kunder.

Har du talat med konsumentverket och dom säger att jag har rätt att kräva att billebro ska skicka 4st lösa Striker basar till mig efter som att det inte är dom som sitter i lådorna och det ska egentligen vara det. Vad tror ni om det hela! ?

MVH
Emil

Kräv på.. Ställ till ett elände för denna skitfirman.

Permalänk
Medlem

Handla på ljudia.se istället så vet man att man får riktiga grejer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Det finns så många seriösa handlare så varför gynna "hästhandlarens evil cousin" Ljudia, totalljud, 4-sound är exempel på andra med prisvärda system med både service och kunnig personal. Det enda som skulle varamotiverat med B är att det finns aldrig en ände på fuskeriet så det finns alltid nytt material till nya trådar...

Permalänk
Rekordmedlem

Billebros marknadsföring har alltid varit tveksam, det har inte förbättrats sedan -80talet, samma försök att kränga med halvfalska floskler o dåligt kundbemötande.
Det är en sak att sälja enkla billiga prylar som inte håller pro klass om man gör det seriöst så ser jag inget fel i det, men att påstå en massa egenskaper som inte stämmer och att behandla kunder och personal dåligt är illa.
Alla bör undvika att handla med Billebro eventure, för de är troligen landets minst seriösa ljudfirma, de är klassen över de rent brottsliga bedrägerifirmorna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jo det är ju det. ringe dom och fick till svar att dom jag hade köpt troligtvis hade vart inne på service och fått fel element men sen helt plötsligt vändes det och det var faktiskt rätt element men feltryckt i produkt beskrivningen, så de stopskottet tänkte jag inte ens tala med.

Har dragit iväg mail till både info@billebro.se och till kent@billebro.se och avvaktar svar just nu för att se vad dom säger, antingen kompenserar dom mig med något för vad ena lådan kostar dvs 2999.- eller så får dom skicka mig 4st STRIKER element vilket blir ett jävla problem för dom då dom inte har STRIKER i just 15" men avvaktar svar från kent för att se vad han har att säga, tror ju dock att han också kommer skylle på tryckfel på sidan men o andra sidan så sa juristen att detta inte kan klassas som tryckfel då dom inte ens har dessa i 15" och jag har PS på allt så dom kan ju inte ändra på sidan och säga att det inte har funnits där då jag tänkte på det redan igår innan jag kontakta om ang detta.

MVH
Emil

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Avstängd

jag skulle vilja köpa högtalarna utan element kanske att dom kan behålla diskantornen för 2999:- är rätt billigt för en aktiv pa högtalare. ska kolla om man kan få tag i passiva lådor jag äger trots allt 3st lab 1000 (fläktkylda)

Permalänk
Skrivet av temporyman:

jag skulle vilja köpa högtalarna utan element kanske att dom kan behålla diskantornen för 2999:- är rätt billigt för en aktiv pa högtalare. ska kolla om man kan få tag i passiva lådor jag äger trots allt 3st lab 1000 (fläktkylda)

Det tycker jag allt att du ska göra, du kan ju inte låta fin-stegen bara stå utan damma av dom och spela ur dom lite

Jag avvaktar till i morgon efter lunch med att RINGA till KENT him self, då har han haft tid på sig att svara på mailet, iaf läsa det. så i morgon efter 12 ringer jag och ser vad han har att säga om det hela, att tala med stolpskotten i butiken funkar ju inte då dom knappt verkar veta vad en högtalare är :S

Visa signatur

Permalänk

Har nu talat med butiken igen och dom står fortfarande fast vid att det är feltryck på hemsidan, och jag skulle återkomma i morgon för att tala med butiks chefen Peter, det är alltså stolpskottet som igår förklarade att dessa hade blivit reparerade och fått fel element sen gjorde en hel vändning och sa att dessa lådor ska ha dessa basar och att det var feltryck :/ Men enligt Konsument verket och en jusrist på jurist-punkten har jag rätt att få 4st striker element skickade till mig då dessa är för mkt fel för att klassas som ett feltryck då absolut inget stämmer om man börjar kolla inom texten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

Har nu talat med butiken igen och dom står fortfarande fast vid att det är feltryck på hemsidan, och jag skulle återkomma i morgon för att tala med butiks chefen Peter, det är alltså stolpskottet som igår förklarade att dessa hade blivit reparerade och fått fel element sen gjorde en hel vändning och sa att dessa lådor ska ha dessa basar och att det var feltryck :/ Men enligt Konsument verket och en jusrist på jurist-punkten har jag rätt att få 4st striker element skickade till mig då dessa är för mkt fel för att klassas som ett feltryck då absolut inget stämmer om man börjar kolla inom texten.

gå till atack mot butiken och gå så långt du kan med detta. Oavsett om dom klassar detta som feltryck så ska du allt ta och försöka få ut din rätt kämpa på

Permalänk
Skrivet av temporyman:

gå till atack mot butiken och gå så långt du kan med detta. Oavsett om dom klassar detta som feltryck så ska du allt ta och försöka få ut din rätt kämpa på

Jag håller på med det, det är bara billebro som klassar det som feltryck, både konsumentverket och jurister säger att det inte är ett fel tryck

Visa signatur

Permalänk

Nu har dom iaf ändrat på hemsidan så att det står kappa basar men jag har bilder på att det stod striker förut. Dom verkar heller inte vilja svara på mina mejl
Så det blir arn på detta.

Visa signatur

Permalänk

Ville bara säga att allt är Löst med Billebro nu. efter lite mailande med Peter som nu tydligen har hand om det så löstes det hela och jag fick till och med en lite LED ljus-effekt som kompensation som kommer att passa perfekt i grabbens nya rum.

Jag har alltså kvar dessa lådor med KAPPA PRO basarna och idag åker jag iväg och hämter 2st Kappa PRO 21" som kommer att byggas till subbar för att se hur dessa spelar, köper dom av en polare för 1500.- av en polare, då är dom byggda i fullrange lådor men jag bygger om det till subbar ist, dom lirade riktigt bra jag lira med dom sist, så som rena subbar lär dom låta bättre

Tackar för alla som hjälpt mig i tråden. Jag kommer att lägga upp lite bilder i tråden senare när allt är klart och do aktiva dubbel 15"arna står på 21" subbarna

Kom ihåg att detta är en Disco dunka dunka rigg och inte för någon typ av Hi-fi nörd, för då hade jag köpt helt andra grejer

MVH
Emil

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Bra att det löst sig, synd att det ska vara så bökigt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Bra att det löst sig, synd att det ska vara så bökigt

Jo exakt, men som du säger skönt att vi lyckades lösa det iaf.
Ska till helgen som kommer bygga lådor till nya basarna och se hur det blir, men fan att det blir stora saker, 21"are vill ju inte ha direkt små lådor

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har en gång i tiden haft Fane Colossus 24" den var rolig, den ska delas uppåt vid 40Hz och vill gärna han telefonkiosk som låda.

Visa signatur

Permalänk

Har kollat på låda nu och det blir 330L per bas med 2st 160mm Rör som är 130 långa. så inga små lådor direkt.

Visa signatur

Permalänk

Tänkte att jag för skojs skull skulle göra en snabb skiss i Sketchup på hur det kommer att stå, detta är alltså i den riktiga storleken dvs skala 1:1

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av InZ-Audio:

Tänkte att jag för skojs skull skulle göra en snabb skiss i Sketchup på hur det kommer att stå, detta är alltså i den riktiga storleken dvs skala 1:1 http://i1242.photobucket.com/albums/gg521/inzaudio/Billebrori...

Jag hoppas verkligen inte det är skala 1:1, jag har en 30" monitor o det ser väldigt litet ut även på den monitorn
I övrigt ser det rätt normalt ut så här från utsidan, se till att räkna o simulera med rätt data så ska det nog bli bra ( bara högtalarna inte blir 6 cm höga och du pratade om 21" bas , inte 2cm bas )

Gör gärna nån stagning inuti lådan, det kanske du har tänkt, men det syns inte på den här bilden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag hoppas verkligen inte det är skala 1:1, jag har en 30" monitor o det ser väldigt litet ut även på den monitorn
I övrigt ser det rätt normalt ut så här från utsidan, se till att räkna o simulera med rätt data så ska det nog bli bra ( bara högtalarna inte blir 6 cm höga och du pratade om 21" bas , inte 2cm bas )

Gör gärna nån stagning inuti lådan, det kanske du har tänkt, men det syns inte på den här bilden.

Alltså måtten som jag använt är enligt skalan 1:1 dvs basarna blir 982 breda 660höga och 600djupa för bara basarna självklart kommer det att stagas upp innuti lådan

Visa signatur

Permalänk

kan tilläga att jag nyss även fick beställa hem en ny Slot-in till min ena Numark CDX spelare. men fan 869kr med frakt från USA, kontar ca 2-3000kr för att byta laser i sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Billebro :/ Blir småsjuk.

För riktiga högtalarplaner så rekommenderar jag att du gluttar in på www.speakerplans.com istället för spekulationer om diverse 21"are osv. Eller så har jag en massa pryttlar till salu om det kan intressera. Skicka ett PM isf.

Permalänk

Jag ska bara lira disco dunk så ser ingen anledning att köpa element för flera tusen styck. Dessa klarar det utan problem, och 21" har jag redan fått bra lådor till se det är inga problem med dom heller.

Visa signatur

Permalänk

Vill du köpa riktigt prisvärt. Kolla på 8-10 år gamla Meyer. Se till så du får med processorer bara. Vi köpte en 8 år gammal rigg som då kostade närmare 500k för 50k (inkl processorer, LAB steg, cases, etc etc).Visserligen för livegig men meyer är kända för att hålla läääänge. Deras 10 år gamla high-end pa-system är otroligt prisvärda. Notera att det vi köpte spelar för ca 2-3k personer utomhus.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta