Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Entusiast

Mysko-moderkort

hejsan! Min speldator är inne på reparation så jag tvingas att spela det jag kan på en HP-hemdator som har AMD Athlon II X2 220 och Geforce G210.
Jag har nämligen en AMD Athlon II X4 645 som förmodligen skulle ge datorn en rejäl prestanda-boost men frågan är om datorn klarar av den?
Moderkortet som är så mysko heter PEGATRON CORPORATION 2A99 på speccy.
Vill verkligen inte sabba datorn just nu för då har jag ingen dator alls den närmsta veckan =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

http://www.findlaptopdriver.com/pegatron-2a99-specs-corporati...
andra länken på google när man söker på namnet
"Processor Support Socket AM3 (MAX 95W) AMD Phenom II X4 Quad-Core, Phenom II X3 Triple-Core, Phenom II X2, Athlon II X4, Athlon X3, Athlon II X2, Sempron"

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

hejsan! Min speldator är inne på reparation så jag tvingas att spela det jag kan på en HP-hemdator som har AMD Athlon II X2 220 och Geforce G210.
Jag har nämligen en AMD Athlon II X4 645 som förmodligen skulle ge datorn en rejäl prestanda-boost men frågan är om datorn klarar av den?
Moderkortet som är så mysko heter PEGATRON CORPORATION 2A99 på speccy.
Vill verkligen inte sabba datorn just nu för då har jag ingen dator alls den närmsta veckan =/

Ska inte vara några problem. http://www.findlaptopdriver.com/pegatron-2a99-specs-corporati...

Kan hända att BIOS versionen behöver uppgraderas men jag hittade inget (kollade bara snabbt) Behöver den uppgraderas händer det inte så mycket när du startar och du får byta tillbaka till den gamla processorn bara.

Se till att du har tillräckligt med kräm bara.