Permalänk
Medlem

Idag har det varit diskande och allmänt rensande. Sen ikväll blir det middag med tjejkompis.

Permalänk
Medlem

Fick tag i en väldigt fin ESMI ESCO Brandlarmscentral igår efter en rivning/ombyggnad. Så jag kopplade in den med lite saker jag hade liggande (ett bibrandskåp och ett blixtljus).

Stör mig på tuschmärkningen i hörnet. Ska bort med sprit :).

Jodå, det fungerar. Brand på sektion 1 där jag hade placerat bibrandskåpet som jag tryckte på.

Dyra saker för övrigt så varför slänga det om någon vill ha det? Kan vara bra att t.ex montera upp i stallet hemma hos föräldrarna ute på landet ifall man vill ha ett pålitligt brandlarm. Den är dessutom SBSC godkänd.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Fick tag i en väldigt fin ESMI ESCO Brandlarmscentral igår efter en rivning/ombyggnad. Så jag kopplade in den med lite saker jag hade liggande (ett bibrandskåp och ett blixtljus).

Stör mig på tuschmärkningen i hörnet. Ska bort med sprit :).
http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/ESCO.jpg

Jodå, det fungerar. Brand på sektion 1 där jag hade placerat bibrandskåpet som jag tryckte på.
http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/ESCO2.jpg

Dyra saker för övrigt så varför slänga det om någon vill ha det? Kan vara bra att t.ex montera upp i stallet hemma hos föräldrarna ute på landet ifall man vill ha ett pålitligt brandlarm. Den är dessutom SBSC godkänd.

Håller med på med massa sånt nu för tiden.. har nog demonterat ett par hundra deckare och ett 50tal klockor. återstår lite och en centralenhet. allt byts ut mot nya adresserbara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderinternet:

Hller med på med massa sånt nu för tiden.. ahr nog demonterat ett par hundra deckare och ett 50tal klockor. återstår lite och en centralenhet. allt byts ut mot nya addreserbara

Jo, kör själv lite mer avancerat än detta :). Installerar och driftsätter i största del Autronica AutroSafe (v4 är senaste). Kan vara allt från ett fåtal deckare till hundratals och styrningar till höger och vänster.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Jo, kör själv lite mer avancerat än detta :). Installerar och driftsätter i största del Autronica AutroSafe (v4 är senaste). Kan vara allt från ett fåtal deckare till hundratals och styrningar till höger och vänster.

Jag har inte i huvudet vad de heter vi sätter upp men det är ju alltifrån styrningar till talande brandlarm och att jalusier går ner och ventagg ska stängas av mm. Tror vi har runt en 500 deckare som ska upp. ca 150 klockor kanske. blir en hel del kabel som inte är billig häller.
Har en hel del adressenheter som sköter styrningarna och ett par blixtljus här och där.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Igår kollade jag in tunnlarna från vietnamkriget och pangade lite med en Garand M1 och nu sitter jag i en bil ner till mekongsdeltat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fyllt år nu på morgonen

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Fyllt år nu på morgonen

Grattis
Ett år närmare döden

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

vaknat och gjort i ordning mig för skolan hittills och sen så satt jag vid datorn lite efter jag duschat och när jag installerade ramdisc igår och la in firefox där...

btw slutade forumet funka igår vid 7 tiden ? det funkade inte alls för mig på sweclockers.com allt annat som youtube och alla andra sidor jag testade funkade fint dock. men imorse på min egen burk så fanns fortfarande inte sweclockers fungerande fick dem det och funka nyligen eller ?
sitter på en burk på skolans bibliotek just nu..

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Grattis
Ett år närmare döden

hahah tack
Sad but true...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Grattis
Ett år närmare döden

edit:dubbel post

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Städat, tvättat, diskat och allt annat som hör till tråkigt hushållsarbete.

Permalänk
Medlem

Varit och kollat på ett gammalt "bullerby" radhus, blir att invänta ifall sista besökaren har titta innan man bestämmer sig för lägga bud.

Och ikväll har det blivit en Irene huss rulle nr 4 / 12.
Blir att hoppa ner i bingen och glutta på arkiv x med frugan. so long suckers

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Badat i en isvak Annars hare inte hänt så mycket mer förutom skola

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Badat i en isvak Annars hare inte hänt så mycket mer förutom skola

Vart finns det is såhär års?
Norra norrland?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Yies ! Dock är isarna ganska dåliga i år Kommer knappt vara bra skoterföre vid påsk, sjöarnas is kommer typ vara runt nån liten cm tjock

Permalänk
Medlem

Kom hem från London med min plus två andra klasser. Syftet med resan var att att lära känna en plats i London och dess människor för att sedan utveckla en produkt,tjänst eller koncept som förbättrar platsen. Kan dock erkänna att det blev mer som en semester än en studieresa...

Permalänk
Medlem

Idag har jag sålt min käraste dator, saknar den redan...
Har även hunnit med att beställa nya komponenter till nya bygget

Nu sitter jag och moddar ett TX650w nätaggregat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Idag har jag sålt min käraste dator, saknar den redan...
Har även hunnit med att beställa nya komponenter till nya bygget

Nu sitter jag och moddar ett TX650w nätaggregat

Vilken burk var det? FD mini?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

stängde av alarmet, gick upp, gick runt i lägenheten, pussade på min flickvän, och nu sitter jag på jobbet^^

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Vaknat, käkat frulle och kollat på Sopranos S06E19. Sen ducha följt av att diska upp veckans disk man inte pallat fixa
Bra med ledig dag mitt i veckan ibland.

Permalänk
Medlem

Sitter och jobbar. Fan vad svårt det är att få till ett högblankt golv med fungernade speglingar i AE. Och allmänt stressande att känna att det man gör inte blir bra, när kunden vill se skisser om nån timma.
Näe, färdig swecat för stunden.

Permalänk
Medlem

Jobbat, men nu sitter jag och räknar minuter för att jag vill att det ska bli lunch snart så jag kan springa ner till ICA och hämta ut min laptop..

Permalänk

Precis kommit av 14 timmars nattjour, dags att sova lite

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Precis kommit av 14 timmars nattjour, dags att sova lite

Samma här, dax för slaggen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Hedersmedlem

Blev färdig med en labb där vi skulle konstruera ett system med multipla processorer på en xilinx-bräda och sedan köra ett program på. Vi blev färdiga på under 40 minuter. Några timmars förberedelse dock. De vart nice! Nu sitter man och jobbar på en arbetsmarknadsmässa.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Vilken burk var det? FD mini?

FD mini bygget sålde jag iväg för några månader sen, så det har hunnit komma nytt sen dess
Nu blir det äntligen ett ganska fett mini itx system, kan knappt sova så sugen jag är på bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

FD mini bygget sålde jag iväg för några månader sen, så det har hunnit komma nytt sen dess
Nu blir det äntligen ett ganska fett mini itx system, kan knappt sova så sugen jag är på bygget

aha;O haha förstår det xD

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Paintballat i tre timmar, fiifan va najs!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Haft "helg" sen igår kväll, peeeerfekt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |