Permalänk
Medlem

Är skiten sönder??

Skulle installera ny fläns till processorn och nu vägra datorn att starta.

Den kommer igång och börjar boota men när skärmen ska komma i gång så lägger den av

Någon som har någon ide vad som kan vara fel??

Permalänk

har du kollat så flänsen verkligen sitter bra ?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Medlem

Re: Är skiten sönder??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jekde
Skulle installera ny fläns till processorn och nu vägra datorn att starta.

Den kommer igång och börjar boota men när skärmen ska komma i gång så lägger den av

Någon som har någon ide vad som kan vara fel??

Fläkten kopplad till rätt kontakt på moderkortet?

Annars är det många kort som stänger av automatiskt (när den inte känner av att cpu-fläkten snurrar).

Permalänk
Medlem

Jag hade satt på flänsen på fel håll... jag kommer strax gå in i garderoben och skämas lite.... : )

Permalänk
Medlem

Ee?

En enkel fråga, hur lyckades du?

Borde det inte bli en lucka mellan processorn och flänsen då?

Konstigt.

Grattis iaf!

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jekde
Jag hade satt på flänsen på fel håll... jag kommer strax gå in i garderoben och skämas lite.... : )

LOL...gör de igen å skicka in en bild, du e nog den enda i världen som lyckats göra de, i alla fall omedvetet LOL:D

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion

LOL...gör de igen å skicka in en bild, du e nog den enda i världen som lyckats göra de, i alla fall omedvetet LOL:D

Ska han skicka en bild när han är i garderoben eller på prollen?:)

Jekde: brann prollen, krossade du den? Trist i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Ska han skicka en bild när han är i garderoben eller på prollen?:)

Jekde: brann prollen, krossade du den? Trist i vilket fall.

både och...:D

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Tro fan att han kommer ut ur garderoben snart också. Höhö.

Visa signatur

kristnjov, AMMM honorary bat

Permalänk
Medlem

Nä den klarade sig...

Hade den på rätt håll under första delen av installationen.. men lyckades vända den på något sätt : )

Permalänk
Medlem

jag skulle låsa upp en polares duron förut.. hans morsas kille hade nån datorfirma och det va han som hade satt ihop datorn åt honom. När jag tog bort kylflänsen visade det sig att flänsen inte bara satt åt fel jävla håll, utan att killen hade glömt ta bort plastfilmen som sitter för thermal-paden! Där hade vi orsaken till att hans dator hängde sig efter en stunds spelade och varför den gick så jävla varm
Helvete så jag skrattade.. hur kan man ha en datorfirma och göra såna ofantligt korkade fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meridan
jag skulle låsa upp en polares duron förut.. hans morsas kille hade nån datorfirma och det va han som hade satt ihop datorn åt honom. När jag tog bort kylflänsen visade det sig att flänsen inte bara satt åt fel jävla håll, utan att killen hade glömt ta bort plastfilmen som sitter för thermal-paden! Där hade vi orsaken till att hans dator hängde sig efter en stunds spelade och varför den gick så jävla varm
Helvete så jag skrattade.. hur kan man ha en datorfirma och göra såna ofantligt korkade fel?

Hur j*vla dum får man vara igentligen å inte ta bort plastfilem????

Visa signatur

AMD Athlon XP 1700+, GeForce 3 ti 200, 512 mb sd ram, EPoX EP-8KTA3L+

Permalänk
Medlem

Det missade inte ens jag....

Permalänk
Medlem

tror inte ens min farmor skulle missa de, å hon vet inte va en dator är ens.....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

liknar min kompis som försökte sätta fast minne uppochner.....

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

hahaha ojoj :D... detta var mig kul läsning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av annala

Hur j*vla dum får man vara igentligen å inte ta bort plastfilem????

Tycks alltid vara nötters som har datafimor.
Typ wana bees.
Kännsa alltid som att prata med midnre förstående.
Vanlig kommentarer om nåt strular är,
"Har du installerat om windows?"

Ne man borde öppna egan dator affär så kunderna inte behöve känna sig så förbanat överlägsna försäljaren

Min K6-2:a hade dom satt en fet garrantilapp på heat spredern å flänsen på det utan passta