En data om hänger sig när man spelar bf3

Permalänk
Medlem

En data om hänger sig när man spelar bf3

jag kan högst spela bf3 i 15min sen låser datan sig och ja måste starta om den. Vet inte om de är sakerna i datan som ja behöver byta elr om de är värme fel som gör de

Speec på datan

Operativsystem
Windows 7 64-bit
CPU
Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz "klockad till 2.43"
RAM
4,00 GB
Moderkort
ASRock G31M-S
Grafik
AMD Radeon HD 6850 1gig

Vet inte om ja posta tråden på rätt ställe

Permalänk

När jag hade problem med Sony Vegas och minnet tog slut så dog datorn direkt. Men jag har problemet med att BF3 crashar efter 5-15min pga. disconect. Kanske att din dator inte tycker om det och krashar istället för att gå till Battlelogen?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Börja med att kolla efter värmeproblem.. ladda ner HWMonitor eller liknande och kör stresstest på din CPU och GPU med t.ex OCCT

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nät agg ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Börja med att kolla efter värmeproblem.. ladda ner HWMonitor eller liknande och kör stresstest på din CPU och GPU med t.ex OCCT

Kör på detta, låter i mina öron som ett typiskt värmeproblem. Att tänka på är att testa under en längre tid (sådär 30-45 minuter minst) så att processorn hinner bli ordentligt "uppvärmd".

Angående RAM-minne som någon nämde här ovanför har jag också 4 GB och det lirar på fint (nåja, kanske inte ultra i 120 fps, men spelbart på low i alla fall )

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Vad har du för nät agg ?

sitter på ett 500w kommer dock inte märket

Permalänk
Medlem
Skrivet av nightzom:

sitter på ett 500w kommer dock inte märket

För säkerhets skull, öppna och kolla så det inte står Ace of Sweden på det
Om det är ett någorlunda kvalitetsagg du har ska det inte vara några problem med strömförsörjning till alla komponenter iaf.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Pröva att stänga av den integrerade ljudkretsen via BIOS.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Rensade tråden på OffTopic.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Börja med det uppenbara. Installera om drivrutiner för grafikkortet, klocka ner processorn till standard och se över temperaturerna.

OT:
Att skapa trådar där man vill ha hjälp med olika problem eller val, det är en viktig del av forumet. Men är inte minimumkravet för den egna prestationen att man lägger ett par extra sekunder på att fixa till uppenbara stavfel och liknande. Tycker det känns lite ohyffsat.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Sitter på Asus P5Q-E E8400 3,0 ghz @ 3,9 och 4 gb ram och ett Ati 5850. Jag tror det kan vara minnena på grafikkorten som blir för varma. Hur kollar man det ser man värmen på det i HWmonitor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jag har samma problem. Sitter på Asus P5Q-E E8400 3,0 ghz @ 3,9 och 4 gb ram och ett Ati 5850. Jag tror det kan vara minnena på grafikkorten som blir för varma. Hur kollar man det ser man värmen på det i HWmonitor?

För noggrannare detaljer av värmen på grafikkort och dess delar kan du ladda ner GPU-Z istället, det kan ge fler siffror att leka med

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT