PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Hedersmedlem

Vi får se för det var likadant för några dagar sedan. Men det borde vara patchen denna gång.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Klockan 12 bör patchen komma om jag har räknat rätt? Eftersom vi har sommartid nu,

Nä UTC +1 = CET, UTC +2 = CEST så eftersom den skulle komma 9AM UTC så blir det 11:00 sommartid här :), men det stod ju "around" så det kan mycke väl bli närmare 12 innan patchen kommer mitt origin har då inte börjat uppdatera än

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur stor patchen är? Sitter på 0,1 mbit så vill veta om jag kommer kunna spela idag eller nån gång under helgen XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Är det någon som vet hur stor patchen är? Sitter på 0,1 mbit så vill veta om jag kommer kunna spela idag eller nån gång under helgen XD

1.5GB

Permalänk

Den är 1,5 gb och jag laddar ner den just nu. högerklicka på battlefield i origin och sök efter uppdateringar om ni inte får igång den automatiskt

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Nä UTC +1 = CET, UTC +2 = CEST så eftersom den skulle komma 9AM UTC så blir det 11:00 sommartid här :), men det stod ju "around" så det kan mycke väl bli närmare 12 innan patchen kommer mitt origin har då inte börjat uppdatera än

Ser ut om att de håller på och rullar ut patchen nu. Hela Battleloggen är nere, och det enda som står är "Update in progress, Check back soon, soldier"=)
Med lite tur så är det den efterlängtade patchen som är på ingång, jag håller mig dock försiktigt optimistisk till hur bra den faktiskt är/blir tills jag har hunnit plöja igenom några timmar med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Är det någon som vet hur stor patchen är? Sitter på 0,1 mbit så vill veta om jag kommer kunna spela idag eller nån gång under helgen XD

Har för mig att den ligger på strax över 1Gb

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

laddar ner den med nu... 1.5 gb! stort!!!

11.1 mb/sek

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Create Match har inget med serveruthyrning att göra. Det är fortfarande oklart vad det egentligen är men det tyder på en E-sportsfunktion så att man kan köra "Best of 3" eller liknande.

Det kanske är sant, men frågan är ju om spelarna själva driver den eller att du hyr en server för det, för matchen lär ju ligga hos någon.

Permalänk

roligt att man har installerat den senaste patchen, men deras server ligger under " update in progress". nu får man vänta tills den funkar med!!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Patchen nedladdad och installerad, bara att vänta på att battlelog funkar igen.

Permalänk
Medlem

uppdaterar för fullt i 2.8 MB/s

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

känns som diablo 3, man kan aldrig vara säker på ifall deras server ligger nere eller fungerar!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk

Yey!! Nu väntar man bara på för att testa! Drar nog ut och testar min cross under tiden

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

AS VAL kommer bli riktigt bra vapen att använda nu. Ofta så valde man bort den eftersom det var lite för lite bullets. Sen får man se hur hög rekyl det är.

Dock blir det ju bara 5 skott extra om man får tro PS3'arna.

Permalänk
Avstängd

tog inter mer än 1-2 minuter o ladda ner

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

NU går det att lira!!!

Permalänk
Medlem

13 mb/s, sooon online :=
Tror det blir full guffe på buffade AN-94an nu när AEKen blitt nerfad

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur de har tänkt sig att shortcut items ska fungera? Jag har själv lagt ner mer tid än jag vill erkänna på att få ihop så bra unlocks som möjligt till de flesta klasserna jag spelar med/fordonen jag använder. Betyder det här alltså att en lvl 1 kille kan få exakt samma uppsättning som mig, trots att han kanske inte har lagt ner en enda minut på spelet tidigare? Det gör väl i och för sig endast en marginell skillnad då de första vapnen är ganska bra allround, men samtidigt känns det pissigt att folk nu kan köpa sig till den lilla prestige som återfinns i unlocks. Aja, just my thoughts=)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av malm1987:

Någon som vet hur de har tänkt sig att shortcut items ska fungera? Jag har själv lagt ner mer tid än jag vill erkänna på att få ihop så bra unlocks som möjligt till de flesta klasserna jag spelar med/fordonen jag använder. Betyder det här alltså att en lvl 1 kille kan få exakt samma uppsättning som mig, trots att han kanske inte har lagt ner en enda minut på spelet tidigare? Det gör väl i och för sig endast en marginell skillnad då de första vapnen är ganska bra allround, men samtidigt känns det pissigt att folk nu kan köpa sig till den lilla prestige som återfinns i unlocks. Aja, just my thoughts=)

Är bara ett sätt att tjäna extra pengar. Jag tycker fortfarande att m4a1 för engineer och m16a4 för assault är bäst och det har man ju från början (som US).

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om någon tagit upp det tidigare, men jag är oerhört glad över att de nerfar jets MG mot helis. Är ju ett rent helvete som helikopter när ett flygplan kommer inflygande på långt håll och matar en full.

De verkar ha buffat helikoptern på många bra sätt, men även nerfat vissa delar av den. Ska bli kul att testa!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Ni som inte har bättre för er än spela BF3 får gärna skriva en liten rad om eran uppfattning om rpg/M320 mot inf.

Permalänk
Skrivet av thechosenone:

Dock blir det ju bara 5 skott extra om man får tro PS3'arna.

Uff då är det ingen mening med vapnet om de också har höjt rekylen. Blir att köra på M16A3 fortfarande då. Gillade AS VAL för att den var riktigt snabb och knappt någon recoil.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Jag tyckar att shortcut förstör spelet för den som väljer att ta den.
Det roliga är att låsa upp grejorna, liksom man får något att se fram imot dock inte assignments, dom är överdrivna vissa.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Får starta uppdateringen så fort jag kommer hem från skolan, 800 kB/s :/

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Någon mer än jag som har problem med att uppdatera? Det står bara "Söker efter updateringar" så händer det inget! :S

Antar att det är högt tryck på Origins servrar.

Permalänk
Skrivet av wingman92:

Jag tyckar att shortcut förstör spelet för den som väljer att ta den.
Det roliga är att låsa upp grejorna, liksom man får något att se fram imot dock inte assignments, dom är överdrivna vissa.

Ja helt värdelöst att de lagt till Shortcuts. Känns bara som ett sätt att tjäna extra pengar från folk som är lata och inte vill kämpa upp sina egna upplåsningar...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Tankar kring 3.5 mb/s just nu klart om 5 min, synd att det är skola klockan 13:00 bara

Permalänk

Nu är jag uppdaterad och klar. Battlelog funkar så jag spelar också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Någon mer än jag som har problem med att uppdatera? Det står bara "Söker efter updateringar" så händer det inget! :S

Antar att det är högt tryck på Origins servrar.

För mig fungerad det galant vid 11.20 ungefär.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF