PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Laddar ner med 92KB/sek... GG Origin!

Tala för dig själv. Origin går alltid snabbare än Steam för mig. Patchen gick i maximal hastighet för mig :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Yeah! Bara man kan tuta med jeepen så spelar resten ingen roll!

Äntligen helt klart, stört mig på hur länge som helst.

Är sjukt sugen på att lira nu, hoppas alla servrar är uppdaterade bara så man kan köra ? Förra gången fick man vänta tills alla hade uppdaterat sig ?

Permalänk

Jag har spelat hela dagen nu och tycker att patchen är ett steg i rätt riktning. Bättre balanserade vapen är ett stort plus. Nyheterna i gränssnittet är positiva också. Jag förstår faktiskt inte varför det är så mycket gnäll om den här patchen, antar att folk är tjuriga för att dice har haft sönder deras favoritvapen.

Permalänk

Spelat en stund nu jag med, och störde väl mig inte på något speciellt, men märkte inte så mycket bättre som va bättre heller.
Två saker stör jag mig dock på.

IRNV siktet är MYCKET mindre nu, som en femkrona på skärmen när man siktar.
Att de inte går att spotta vare sig fiender, fordon, medspelare för att få typ ammo eller hälsa eller flaggor bara genom att trycka på Q längre...Tar alldeles för lång tid att hålla in Q och behöva välja i listan nu...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Fast det är ju just USAS-12 (med all ammo i allmänhet, med frag rounds i synnerhet) som är efterblivet OP.
Vill man köra med hagel kör man 870MCS, vill man köra fullautovapen gör man det....

IRNV kan de ta bort helt å hållet, trams är vad det är.

Blir faktiskt inte dödad av det så ofta, sen så är ju såna vapen typ bara op på TDM operation metro och andra banor med 32/64 spelare.
och nu när jag testat patchen är det väldigt skoj att spela hardcore plötsligt, i de vanliga gamen måste man ju stå typ jätte nära för att få en utan att de hinner springa iväg. har inte blivit dödad av USAS-12 en enda gång nu, de tog i lite mycket när de höll på att nerfa saker.

I t.ex. bf2 var klan scenen aktiv bara i de första 1,5 åren innan de stora lagen började lägga ner. och detta samtidigt som DICE började patcha sönder spelet. t.ex. testa spela bf2 demot och senare bf2 variation och det är enorm skillnad på hur saker funkar. Allt bara för att patch 1.3 kom.

Nu vill jag gärna inte att detta också ska hända bf3 som var bra som det var innan denna cp patchen, de gör för stora förändringar på en gång.
Tycker det är mycket bättre om de skulle göra som valve med TF2 och göra små förändringar i taget. de har ju släpt typ 200-300 st (http://wiki.teamfortress.com/wiki/Patches#Full_list_of_Team_F...)

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag gillar det rätt mycket. Stingers/IGLA känns mer effektiva, och att hålla sig flygande känns svårare, eller iaf mer utmanande. Infanterivapnen har jag inte testat så mycket än, men helt klart verkar det vara att man får bursta/single-shotta betydligt mer. Lite ledsen att mitt 12x scope till QBB-LMG:n försvann dock :(.

Suppression känns som något jobbigt, men det kanske lyfter fram LMG:användandet i allmänhet. Det är nog bara en vanesak. Kul med minimapen, den fungerar felfritt för mig. Annars kändes det som att verkligen alla sprang runt med javs/rpg's vilket gjorde tank-upplevelsen lite annorlunda. Kan dock varit servern jag var på.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Tala för dig själv. Origin går alltid snabbare än Steam för mig. Patchen gick i maximal hastighet för mig :).

Nvm, de va mitt eget fel, startade om routern å nu fick jag max hastighet oxå

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Nu kan jag inte ens starta gamet. Ingen bild, utan det blir bara helsvart med BF3 ljud ("Taking Alpha" osv osv). Detta efter att jag uppdaterat....
Kan tabba tillbaka till Windows utan problem. Tabbar jag tillbaka så är felet kvarstående, dvs svart screen med spelljud.

Någon bugg som är känd för denna patchen redan?

Samma problem här! Fick tips i en annan tråd om denna uppdatering: http://uploading.com/files/4f51579m/bf3ENGLISHpatch-cjs-cdkey...

Ska testa nu.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag får bara en svart skärm när jag försöker starta valfri bana efter patchen...

edit: En uppdatering utav språkfilerna löste detta problemet, jag köpte den ryska versionen.

Permalänk
Avstängd

Den patchen har jag redan fått nu på origin men vette fan vad den innehåller vet ni ?

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Laddar ner med 92KB/sek... GG Origin!

Här gick det lite fortare...

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

För min del så gick det undan - Satte igång uppdateringen, gick och pinka och när jag var tillbaks var det klart. Lär ha gått fort. Det var iofs runt kl 17.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Har problem med spelet, hade det innan också. Joinar ett game, sen när jag klickar på ikonen som dyker upp på startfältet för att ladda upp spelet hänger sig hela skiten och det blir svartskärm. Sedan får jag en liten popup ruta på högra hörnet där det står att amd drivrutinerna hade ngt fel och har återställts. Börjar få det allt oftare, som sagt hade det innan patchen också men börjar få fler nu.
Vad ska jag göra åt saken?

Visa signatur

Define R4, XFX 550w+ bronze, ASUS Z87-A, Intel i7 4770k, Gigabyte GTX 770 4GB, Corsair vengeance LP 8gb, Cooler Master hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Efter uppdateringen fryser den med följande bild efter varje banbyte:

Har provat att växla till fönsterläge, ingen skillnad.

SEGT.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Så du menar på fullast allvar att ifall jag ser någon som jag ska skjuta så ska jag stanna upp i 2-3sek innan jag kan skjuta rakt? Sen rekyl på det? Skulle slöa ner hela spelet och skulle inte fungerat någonstans. Ifall jag inte inväntar de sekunder så börjar jag skjuta snett för att sedan ha rekylen att hantera på det?
Låter för mig helt obegripligt.

Du missuppfattar. Talar endast om smav/rpg för det blir frustrerande när en engi endast behöver befinna sig högre än pipan på tanken eller bakom en oförstörbar vägg så kan han hopp-spring-vault-rulla och samtidigt skjuta perfekt. Aka rocketninja

Permalänk

Tack vare denna patch kan jag nu lira Ultra utan AA på 60+ FPS med ett Radeon HD 5770 1gb

Permalänk
Medlem

Jag är inte alls nöjd med patchen. Att balansera vapnen, visst - men de har ju enbart nerfat skit? Tar ju hela magasin för att få ihjäl folk nästan - oavsett vapen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag är inte alls nöjd med patchen. Att balansera vapnen, visst - men de har ju enbart nerfat skit? Tar ju hela magasin för att få ihjäl folk nästan - oavsett vapen.

Jag håller med dig. + att supression har blivit helt löjlig. Så fort det visslar lite om öronen så blurrar bilden fullständigt. Sen att dom inte gjort någonting åt solens totalbländande effekt är otroligt. Jag är besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Jag har spelat hela dagen nu och tycker att patchen är ett steg i rätt riktning. Bättre balanserade vapen är ett stort plus. Nyheterna i gränssnittet är positiva också. Jag förstår faktiskt inte varför det är så mycket gnäll om den här patchen, antar att folk är tjuriga för att dice har haft sönder deras favoritvapen.

Helt rätt!! Dom har verkligen krossat min goa MG36 kan inte träffa någonting längre

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Sämre patch får man leta efter

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeRetta:

Jag håller med dig. + att supression har blivit helt löjlig. Så fort det visslar lite om öronen så blurrar bilden fullständigt. Sen att dom inte gjort någonting åt solens totalbländande effekt är otroligt. Jag är besviken.

Jo, det var mkt som inte stämde där.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Tycker alla bara klagar på BF3 :/ Sluta spela om ni inte gillar det? Är det så svårt att sluta iallafall, så gillar ni det trots allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mpulseS0D:

Tycker alla bara klagar på BF3 :/ Sluta spela om ni inte gillar det? Är det så svårt att sluta iallafall så gillar ni det trots allt..

Du tror inte folk klagar just av den anledningen, att dom tycker om spelet och inte vill att det blir sämre?

Visa signatur

ASRock P67 Extreme4 GEN 3 - Intel Core i7 2700K@4500MHz - Corsair H80 - G.Skill Ripjaws X Performance 16GB - Asus GTX 1060 6GB
Corsair Force 3 120GB - 2TB Seagate - Asus Xonar DX - NZXT HALE90 850W - Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av 1mpulseS0D:

Tycker alla bara klagar på BF3 :/ Sluta spela om ni inte gillar det? Är det så svårt att sluta iallafall så gillar ni det trots allt..

Jag håller med. Man hör ju inte någonting annat än folk som gnällar på BF3. Först gnälls det på hur dåligt spelet är och att det verkligen behöver patchas och när patchen väl kommer, ja då var ju den skit. Sen kan man ju också passa på att gnälla lite extra över Close Quarters dlc'n för att det är för lik cod.

Man får ju inte heller glömma hur alla "Battlefield veteraner" klagar över att BF3 inte är som BF2, det finns en enkel lösning på ert problem, spela BF2 istället.

Tråkigt att det bara ska vara gnäll hela tiden!

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Saken är väl att Dice inte fixar det som är problem med spelet utan skall "laga" det som redan funkar med resultat att det skiter sig ännu mer. BF3 är riktigt bra, det är väääldigt nära att bli perfekt. man blir sur när Dice inte fixar de "stora" felen utan implenterar fler fel istället.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Relik 📜

Stinger/IGLA tycker jag blev mkt sämre.. eller rättare sagt, i kombination med boost (?) av "below radar" eller vad den heter.

Stod och bokstavligt talat glodde rakt in i helin en runda idag, 50-60 meter bort, i säkert 30 sekunder. Stinger-lås? Givetvis inte, han flög ju för lågt.. Mycket märkligt, och totalt förödande på banor där heli naturligt ligger lågt (Sharqi i det här fallet).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker det mesta blev bara bättre med patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Efter uppdateringen fryser den med följande bild efter varje banbyte:

http://forumbilder.se/images/d29201293215P644c.jpg

Har provat att växla till fönsterläge, ingen skillnad.

SEGT.

+1 på den. alltid haft det problemet iofs.. händer inte alltid.. men för ofta.
annars har jag inte så mycket att säga om patchen, är en casual spelare som kör en timme när ungarna somnat...vill bara att skiten ska gå igång så jag kan få en stunds avkoppling.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Har bara spelat infbanor, men visst är man rappare i alla rörelser? M16a3 med supressor och foregrip är inte fullt lika stabil längre. Testade ett par andra vapen som var något svårare att kontrollera. Bra!

Tyckte det såg snyggare ut (snyggare och mindre UI?) och flöt på bättre för mig. Bilden känns skarpare och renare helt enkelt.

Permalänk

måste säga dom flesta jag provade som var jobbiga innan på grund av totalt värdelös rekyl vart riktigt roliga att köra nu.
Som G3A3 an med acog omg vilket vapen nu men nya rekylen, drog 27 2 på första tdm jag provade för att se hur spawn systemet var och det var också väldigt bra ^^ inge mera spawna på folk 6 gånger i rad.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround