Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Medlem

"
Making the SOFLAM a passive income gadget
The Recon gadget SOFLAM (laser target painter) has been given a new feature. Now, when a Recon player places it and then leaves it, it will continue to paint targets entering its area of control, continuously giving the Recon player a passive points income. This means a Recon player can place a SOFLAM in a strategic position, then leave it to find a good sniping spot. Combined with fixing a few scoring error in the SOFLAM, it should now be a much more viable source of experience points for Recons.
"

Det var det dummaste jag sett vad det gäller Dice och BF3 och det säger inte lite.
Jisses, var lite sugen att börja spela igen men detta kör det rätt i botten igen.
Att de kör den här stilen med SOFLAM går säker igen i andra saker och det gör att spelet inte är värt att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Så du menar på fullast allvar att ifall jag ser någon som jag ska skjuta så ska jag stanna upp i 2-3sek innan jag kan skjuta rakt? Sen rekyl på det? Skulle slöa ner hela spelet och skulle inte fungerat någonstans. Ifall jag inte inväntar de sekunder så börjar jag skjuta snett för att sedan ha rekylen att hantera på det?
Låter för mig helt obegripligt.

Ja, precis så menar jag.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

-The IGLA and Stinger now lock on much more quickly and disable an attack aircraft in 1 hit, but have significantly reduced range. This should allow Stingers to mount an effective close range point defense, without dominating an entire airspace.

Sjukt skönt att slippa dessa jävlars otroliga range

Permalänk
Medlem

Någon som kan säga exakt vad de har gjort med kulsprutan på flygplanen. Den känns nerfad med ändå förbättrad o.O

Det bästa de gjort med flygisarna var att nu kan du svänga utan att "drifta" fram i luften

Permalänk

Vet inte om det nämnts i tråden redan, men man kan äntligen skapa nya squads! Mycket välkommet.

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

"
Making the SOFLAM a passive income gadget
The Recon gadget SOFLAM (laser target painter) has been given a new feature. Now, when a Recon player places it and then leaves it, it will continue to paint targets entering its area of control, continuously giving the Recon player a passive points income. This means a Recon player can place a SOFLAM in a strategic position, then leave it to find a good sniping spot. Combined with fixing a few scoring error in the SOFLAM, it should now be a much more viable source of experience points for Recons.
"

Det var det dummaste jag sett vad det gäller Dice och BF3 och det säger inte lite.
Jisses, var lite sugen att börja spela igen men detta kör det rätt i botten igen.
Att de kör den här stilen med SOFLAM går säker igen i andra saker och det gör att spelet inte är värt att spela.

Inte för att vara sån.. Men varför inte bara köra counter-recon och ta ut Soflam:en med MAW?

Permalänk
Skrivet av pollywoog:

Vet inte om det nämnts i tråden redan, men man kan äntligen skapa nya squads! Mycket välkommet.

Jaha mer som BF2 då eller? låter som en förbättring helt klart.

Permalänk
Skrivet av Typoon9150:

Jaha mer som BF2 då eller? låter som en förbättring helt klart.

Går inte att namge squadsen men man kan iaf skapa en ny ifall man vill spela med några vänner. Vet inte vad som är maxgränsen men jag såg ända upp till "kilo-squad" när jag lirade nyss

Visa signatur

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har patchen släppts? Har inte sett några officella nyheter ännu?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Har patchen släppts? Har inte sett några officella nyheter ännu?

ja 11.00 idag

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Provade en runda nyss. Allt funkade bra, minimappen var bättre och även commorosen, dock tycker jag den kunde ploppa fram lite snabbare.

Förstår inte heller varför det ska behöva ta ett halvår för att få tuta på fordonen? Kan inte se nån anledning att den inte skulle varit med från början?
Samma med squads, varför fortfarande 4 personer?
Känns inte som det är samma team som gjort BF3 och BF2.

Edit: "allt funkade bra" = ingen bluescreen eller så

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakabambam:

ja 11.00 idag

Underbart
Ska spela direkt när jag kommer hem.

Skumt att jag inte såg någon info ang. detta på Battlelog dock?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet är nu tyvärr brutet då balansen blivit rubbat åt alla olika håll och rena buggar som att t ex IR missilerna på jets inte tycks fungera längre. Nä spelet tappade det mesta av beroendet från mig tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Hoppas dom har gjort spelet spelbart nu. Var några månader sen jag lirade.
Så jävla uruselt att dom släppte ett 70% klart spel.

Skrivet av MaLo:

Spelet är nu tyvärr brutet då balansen blivit rubbat åt alla olika håll och rena buggar som att t ex IR missilerna på jets inte tycks fungera längre. Nä spelet tappade det mesta av beroendet från mig tyvärr.

Sitter och velar på att installera det igen, en del har längtat efter denna patch, och andra här verkar bara tycka att allting blev sämre. Enligt changeloggen så såg jag ingetning relevant till varför jag deletate hela skiten på min disk för några veckor sendan, vad håller dice på med egentligen. Sådana hära balaseringsändringar som denna patchen är lagar ju ändå inte Battlelog/server problemen, samt den värdelösa player-player hit detection koden som gör spelet värdelöst

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Yeah! Äntligen kan man tuta med jeepen!

Yeah! Bara man kan tuta med jeepen så spelar resten ingen roll!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Kommer ställa in Mini Map på Hybrid

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

"The MAV can no longer be used as an elevator."
Skit där dog ett av de roligast gameplayet i stadsbanor. Nu kommer lla springa runt på marken som i vilket spel som helst bläää.

Permalänk
Medlem

Hur många upplever försämrad fps efter denna patch?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

inte jag iaf

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Har någon annan problemet att serverns message inte försvinner efter ett tag?

"Welcome OlSom ... " texten finns kvar hela tiden

EDIT: btw, äskar att bolt action snipers oneshottar på nära håll, gör tdm med m40/sv98/l96 mycker roligare

Permalänk

Någon som vet om de har nerfat vipern, den känns slö och orörlig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Typoon9150:

Någon som vet om de har nerfat vipern, den känns slö och orörlig.

Har inte tänkt på det med Havocen har blivit smidigare så de är ganska lika nu.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Entusiast

Nu kan man göra hål i marken igen, som i betan

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag får bara massa "Battlefield 3 har slutat fungera" sen senaste patchen... skitspel

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jo, du klagde på att vapenet flög runt på skärmen när du använde auto. Sen fördelen med att använda halvautomat är att man vet hela tiden att ett skott lämnar mitt mag och inte tre som det gör om man gör på ditt sätt och detta innebär att jag slipper ladda om ofta och har skott kvar för 2-3 gubbar till.

Det var en beskrivning på vad som händer om man kör full auto. Inte klagomål.

Mitt sätt skickar ut för det mesta ett skott och funkar för mig. Det som är huvudsaken

Permalänk
Medlem

Härligt Flyter ännu bättre nu. Bra jobbat Dice:):):)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Hmm, 1h uppdatering framför mig:/ Söligt internett! Får hoppas det är värt det bara

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Någon som kan säga exakt vad de har gjort med kulsprutan på flygplanen. Den känns nerfad med ändå förbättrad o.O

Det bästa de gjort med flygisarna var att nu kan du svänga utan att "drifta" fram i luften

Otroligt nerfad, dogfights är mycket längre, svårare att ta ner choppers och svårare att döda tanks. Känns dock aningen träffsäkrare.

Permalänk
Skrivet av OlSom:

EDIT: btw, äskar att bolt action snipers oneshottar på nära håll, gör tdm med m40/sv98/l96 mycker roligare

Ännu en anledning att skippa tdm. Snipers var redan obalanserade innan patchen med deras orimliga marksman bonus dem får, helt omöjligt att vinna mot en sniper i poäng på många tdm banor.

Permalänk

Laddar ner med 92KB/sek... GG Origin!

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]