Permalänk
Medlem

Behöver hjälp.

Hej !

Jag har under en tid haft problem med att mitt interna nätverkskort inte vill släppa ip adressen av någon anledning då man ex vis startat om.
Vet inte vad jag ska göra för att lösa problemet blir samma problem då jag monterar och installerar ett separat på moderkakan.
sitter med Asus P8Z68-V Pro/GEN3 moderkort har uppdaterat allt som bios drivisar mm men ändå får jag den lilla otrevliga varnings triangeln som säger att det inte finns någon anslutning. Ett mycket irriterande moment har haft min bredbans leverantör här för ny uppdatering av hårdvara som utag från väggen kablar allt sådant är bytt, Men fortfarandes så är detta strul. Måste tillägga att vi bytt ut rauter 3 ggr från internet leverantör.
Vad gör jag ?
Behöver hjälp av någon som kan lite om det här.
Kan det bara hjälpa med en ominstallation eller kommer problemet kvarstå ?
Ska jag byta ut moderkakan för att se om felet ligger där ?
Datorn fungerar i övrigt mycket bra och är annars stabil förutom nätverket.
Tack på förhand !
Med vänliga häsningar
Peter
P.S. Sitter med 100 / 10 lina

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar att du har automatisk IP-adress (DHCP) på din dator från din router? Vad gör du för att lösa problemet när det uppstår?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

Vad händer om du testar att köra /ipconfig /release och sen kör /ipconfig /renew ?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G