Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

QPAD MK-80 verkar tappa strömmen ibland, hjälp?

Permalänk

QPAD MK-80 verkar tappa strömmen ibland, hjälp?

Ungefär en gång varannan dag verkar mitt QPAD MK-80 tappa strömmen vilket leder till att man måste skruva upp dess belysning på nytt och att man måste gå in under control panel -> keyboard -> repeat delay och röra på "repeat delay"-reglaget, lämna det i högerkanten vid "short" igen och trycka på "apply" för att det inte ska bli en jävla jobbig delay så fort man håller nere backspace för att radera bokstäver man har skrivit.

Där man måste gå in i kontrollpanelen för att fixa "repeat delay" efter att tangentbordet har tappat strömmen

Någon som vet vad det kan bero på? Det börjar bli lite störigt. Att belysningen släcks är allmänt jobbigt för att det känns så fattigt och det ska helt enkelt inte hända, grejen med "repeat delay" är allmänt jobbig att behöva dra upp på nytt lite hela tiden.

Permalänk
Medlem

Maila Qpad? Tillverkarna brukar vara mycket snabba att fixa/byta ut saker.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Skrivet av JD:

Maila Qpad? Tillverkarna brukar vara mycket snabba att fixa/byta ut saker.

Mjo, jag ska göra det. Dock tror jag inte att det är tangentbordet i sig som är problemet, eller tror och tror – jag skulle gissa på moderkortet möjligtvis men givetvis är det inte uteslutet att det är tangentbordet som är defekt.