Permalänk
Medlem

Hur lång tid bör man vänta sig att det tar för er att felsöka en SSD som kraschar slumpmässigt då det kan gå ett par veckor utan krascher medan det andra gånger kraschar ett par gånger på en dag?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Hur går det med att få in Indomos vattenkylningsdelar? Håller på att bygga ett vattenkylningssystem just nu, och vill gärna köpa från "indomo" men just nu lutar det åt att fixa från någon annan sida, eftersom jag vill ha det så fort som möjligt!

Skrivet av Nirr1:

När kommer riktig vattenkylning säljas? (radiatorer, vattenblock, pumpar etc)

Skrivet av Merlinen:

Hade tänkt lägga en beställning från indomo på lite vatten prylar och fläktar men hittar inte dom hos inet :/

Nu har några produkter börjat komma in på Inets sida under "Datorkomponenter - Kylning & moddning - Vattenkylning".

Permalänk

Hej Inet!

Kommer ni ta in Razer Mouse Bungee ? Alltså den här http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi kommer inom kort börja lägga upp det nya sortimentet från Indomo och det kommer löpande upp nya produkter allt eftersom vi hinner med inom dom närmsta veckorna.

Ifall jag får lägga fram ett förslag så är det att inte bara ta in EKs grejor.. De affärer som finns här i landet har satsar helt på GPU-vattenblock från EK men jag vill gärna se t.ex. Swiftech eller aquacomputer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Hej Inet!

För några dagar sedan så mailade jag er angående fel på grafikkort. men har inte fått något svar ännu. Så jag gör ett nytt försök här!

Nu är det såhär att, i tisdags så fick min bror en helt ny Taurus Hardcore dator som vi köpte från er. Och den verkar jättebra!
Men vi har lite problem med grafikkortet tror vi.

Jag köpte Battlefield till honom igår som vi skulle spela. Och när vi ska spela det så kan han bara vara inne en stund innan skärmen blir alldeles rutig och färgerna knasiga. Han kan inte göra något annat än att stänga av datorn på knappen.
Vi provade då att sänka grafikinställningarna från ultra och stegvis neråt. Men det blir fortfarande rutor och konstiga förger (mindre och mondre för varje grafikinställning dock).
Jag har kollat tempen på kortet och det ligger normalt, men kortet kraschar vid ca 70-75 grader. Drivrutinerna har jag också kollat på, och de är up to date. Så jag misstänker att det är grafikkortet i sig som spökar.

Bild på hur skärmen blir:

http://i.imgur.com/MZlE6.jpg

tack för hjälpen på förhand!

Edit; han kan spela andra spel utan att det kraschar!

Jag tycker det ser ut som om det är fel på en eller flera av minneskretsarna på kortet. Hade liknande phenomen på ett Gtx280.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Den 23e Mars la jag en beställning på ett Corsair Obsidian 550D (och 4 andra saker i samma order).
När jag la beställnigen så fanns allt i lager förutom just chassit som skulle finnas i lager den 31a Mars enligt produktsidan.
I slutet av förra veckan så ändrades detta till "Beställningsvara" och man får nu information om att man ska kontakta er på telefon för att få veta leveranstid.

Har nu ringt er både igår och idag för att se vad som händer med detta chassi och är lite förvirrad..
Han som svarade i telefonen båda dagarna kunde inte svara på frågan om när ni skulle få in de, han hade ingen information alls om er leverantör hade skickat chassit eller inte, om leverantören hade nån beräknad leverans, eller någon som helst möjlighet att ringa någon som kunde svara på frågan. Han sa att de kan dyka upp när som helst mellan nu om 10 minuter fram tills slutet av månaden.

Känns som det är lite onödigt att ha skrivet på hemsidan att vi kunder ska kontakta er för information om leverans när det inte finns nån information av värde att ge.
Finns det nån möjlighet att ni kan kolla lite djupare på detta och se om ni får fram nån mer information.

Mvh
Sasses

Permalänk
Medlem

Vill tacka Inet för ett trevligt köp!

Beställde ett helt datorpaket i måndags vid 2-tiden tror jag och leveransen var framme igår (tisdag) vid ungefär 3-4-tiden.
Inga skador på paketen, väldigt bra.
Sedan var det pingvinstången också! Synd att man inte fick sin favorit dock (Fick rabarber istället för kokos)

Detta är andra gången jag handlar här och jag kommer definitivt fortstätta med det!

Permalänk
Medlem

Hej inet tycker ni är lite väll dyra på dessa http://www.inet.se/produkt/6308505/noctua-nf-p12-1300

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Inaktiv

Nm1!

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Har en Transformers Prime som är beställd från er. Har även dålig Wifi signal som verkar vara ett problem och läste på forumet att det kan lämnas in för att få det fixat.

Nu är frågan: Ska jag lämna in Primen till er eller ska jag ta kontakt med Asus gällande denna fråga?

Permalänk
Medlem

Hej, tänkte bara kolla angående ett Gigabyte GeForce GTX 560 1024MB OC jag beställde hos er för cirka två månader sedan, det når cirka 90+ grader i alla spel jag spelar, och ett väldigt irriterande ljud uppstår också vid spelande. Är det bara skicka tillbaks kortet och ta ett nytt på garantin? Testat i princip allt för att få ner temperaturen nu men ingenting verkar fungera.

Permalänk
Inet
Skrivet av Shrudder:

Hur lång tid bör man vänta sig att det tar för er att felsöka en SSD som kraschar slumpmässigt då det kan gå ett par veckor utan krascher medan det andra gånger kraschar ett par gånger på en dag?

Det är väldigt svårt att svara på om det är ett oregelbundet fel som inte går att återskapa eller verifiera.

Var tydlig i din felanmälan till oss och så får vi ta det därifrån!

Skrivet av Greensurre:

Hej Inet!

Kommer ni ta in Razer Mouse Bungee ? Alltså den här http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Inköpsavdelningen kollar på det!

Skrivet av Cryqer:

Hej Inet!

För några dagar sedan så mailade jag er angående fel på grafikkort. men har inte fått något svar ännu. Så jag gör ett nytt försök här!

Nu är det såhär att, i tisdags så fick min bror en helt ny Taurus Hardcore dator som vi köpte från er. Och den verkar jättebra!
Men vi har lite problem med grafikkortet tror vi.

Jag köpte Battlefield till honom igår som vi skulle spela. Och när vi ska spela det så kan han bara vara inne en stund innan skärmen blir alldeles rutig och färgerna knasiga. Han kan inte göra något annat än att stänga av datorn på knappen.
Vi provade då att sänka grafikinställningarna från ultra och stegvis neråt. Men det blir fortfarande rutor och konstiga förger (mindre och mondre för varje grafikinställning dock).
Jag har kollat tempen på kortet och det ligger normalt, men kortet kraschar vid ca 70-75 grader. Drivrutinerna har jag också kollat på, och de är up to date. Så jag misstänker att det är grafikkortet i sig som spökar.

Bild på hur skärmen blir:

http://i.imgur.com/MZlE6.jpg

tack för hjälpen på förhand!

Edit; han kan spela andra spel utan att det kraschar!

Det är väldigt svårt att svara på men verkar som att det kan vara ett hårdvarufel på grafikkortet så rekommenderar dig att du felanmäler här: https://www.inet.se/support/OrderList och så får vi ta in kortet/datorn för felsökning!

Skrivet av Idumhet:

Ifall jag får lägga fram ett förslag så är det att inte bara ta in EKs grejor.. De affärer som finns här i landet har satsar helt på GPU-vattenblock från EK men jag vill gärna se t.ex. Swiftech eller aquacomputer

Skickades från m.sweclockers.com

Ansvarige är tipsad!

Skrivet av Sasses:

Hej Inet
Den 23e Mars la jag en beställning på ett Corsair Obsidian 550D (och 4 andra saker i samma order).
När jag la beställnigen så fanns allt i lager förutom just chassit som skulle finnas i lager den 31a Mars enligt produktsidan.
I slutet av förra veckan så ändrades detta till "Beställningsvara" och man får nu information om att man ska kontakta er på telefon för att få veta leveranstid.

Har nu ringt er både igår och idag för att se vad som händer med detta chassi och är lite förvirrad..
Han som svarade i telefonen båda dagarna kunde inte svara på frågan om när ni skulle få in de, han hade ingen information alls om er leverantör hade skickat chassit eller inte, om leverantören hade nån beräknad leverans, eller någon som helst möjlighet att ringa någon som kunde svara på frågan. Han sa att de kan dyka upp när som helst mellan nu om 10 minuter fram tills slutet av månaden.

Känns som det är lite onödigt att ha skrivet på hemsidan att vi kunder ska kontakta er för information om leverans när det inte finns nån information av värde att ge.
Finns det nån möjlighet att ni kan kolla lite djupare på detta och se om ni får fram nån mer information.

Mvh
Sasses

Det är tyvärr inte alltid som vi kan få fram mer information om en leverans och det är inte, även om man skulle kunna tro det, helt lätt att få svar från respektive tillverkare. Vi beställer dessa chassin direkt från Corsair och första leveransen skulle preliminärt kommit nu i veckan men det blev tyvärr försenat. Varför det blev försenat har vi inte kunnat få något svar på.

Har dock fått svar från Corsair att det nu bör dyka upp en leverans i nästa vecka, men det är inget som är bekräftat så kan tyvärr inte ge dig några garantier.

Vi uppdaterar hemsidan med datum så fort vi har det bekräftat!

Skrivet av Dannema:

Vill tacka Inet för ett trevligt köp!

Beställde ett helt datorpaket i måndags vid 2-tiden tror jag och leveransen var framme igår (tisdag) vid ungefär 3-4-tiden.
Inga skador på paketen, väldigt bra.
Sedan var det pingvinstången också! Synd att man inte fick sin favorit dock (Fick rabarber istället för kokos)

Detta är andra gången jag handlar här och jag kommer definitivt fortstätta med det!

Tack själv!

Skrivet av pompa_kumla:

Hej inet tycker ni är lite väll dyra på dessa http://www.inet.se/produkt/6308505/noctua-nf-p12-1300

Håller med! Priset ska nu vara justerat!

Skrivet av Reyintaz:

Hej Inet

Har en Transformers Prime som är beställd från er. Har även dålig Wifi signal som verkar vara ett problem och läste på forumet att det kan lämnas in för att få det fixat.

Nu är frågan: Ska jag lämna in Primen till er eller ska jag ta kontakt med Asus gällande denna fråga?

Det är inga problem att lämna in den till oss och då tar du med dig den till butik eller felanmäler på webben här: https://www.inet.se/support/OrderList.

Ibland kan det dock vara smidigare och snabbare att vända sig till tillverkaren direkt - så det är egentligen upp till dig hur du vill göra!

Skrivet av Berzerg:

Hej, tänkte bara kolla angående ett Gigabyte GeForce GTX 560 1024MB OC jag beställde hos er för cirka två månader sedan, det når cirka 90+ grader i alla spel jag spelar, och ett väldigt irriterande ljud uppstår också vid spelande. Är det bara skicka tillbaks kortet och ta ett nytt på garantin? Testat i princip allt för att få ner temperaturen nu men ingenting verkar fungera.

Låter som att det kortet är defekt men är svårt att svara på utan att ha in kortet och verifiera felet själva - felanmäl det här: https://www.inet.se/support/OrderList eller kom in i butik så kollar vi på det!

Får önska er alla en glad påsk! För er som bor runtom i Göteborg och Stockholm - håll utkik på hemsidan för något spännande som händer i våra butiker nästa vecka!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in LED dioder med olika färger som ansluts via molex?
Eftersom Indomo hade dessa, om jag kommer ihåg rätt.

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Kommer ni att ta in LED dioder med olika färger som ansluts via molex?
Eftersom Indomo hade dessa, om jag kommer ihåg rätt.

Nzxt har dem ju, xD

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

z77 är det vad ni gör nästa vecka

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

Nzxt har dem ju, xD

Inte LED-slinga *facepalm*

1/2st dioder som kopplas till en molex..

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Inte LED-slinga *facepalm*

1/2st dioder som kopplas till en molex..

du menar såå, hihi, Facepalm yo. men det är ju bara att göra sånna själv? är ju inte svårt XD kostar inget typ heller: D

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

du menar såå, hihi, Facepalm yo. men det är ju bara att göra sånna själv? är ju inte svårt XD kostar inget typ heller: D

jo,fast enklare att köpa färdiga

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

jo,fast enklare att köpa färdiga

meh, fasiken man skall inte lata sig så mycket tar la typ ehm 1 minut å göra en XD inte ens det , 10 sec XD

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Proffsmoddare

Kul initiativ till Laines Mono bygge! Ser fram emot att kunna köpa de komponenter som används till det, för ni kommer att satsa på det va?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBunny:

Hej Inet,
I maj månad 2011 så köpte jag ett razer blackwidow tangentbord utav er som jag har varit väldigt nöjd med fram tills igår då tangentbordet helt enkelt vill reagera. Jag startade min dator och det var no keyboard detected och den ville varken lysa eller starta, datorn reagera inte när jag stoppade in den. Har prövat att stoppa in den i en andra datorer också och den fungerar inte där heller. Har testat med ett annat tangentbord i datorn och det funka bra, det är inget fel på usb portarna eller firmware eller någonting utan tangentbordet är helt enkelt trasigt. Det är 1 års garanti på den så kan jag komma till butiken på hötorget är jag köpte den eller ska jag ringa er kundservice?
mvh//Patrik

Hörde att det löste sig och du fick ett nytt tangentbord va bra gjord av Inet att ge dig ett nytt.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Är nya iPad 32GB Wifi på G eller?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hej, har min dator inne på lagning och har funderat över vilka olika statusar som det finns på en felanmälan.

Just nu står det att datorn är mottagen men innebär det att ni kan ha börjat arbeta med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

Hej, har min dator inne på lagning och har funderat över vilka olika statusar som det finns på en felanmälan.

Just nu står det att datorn är mottagen men innebär det att ni kan ha börjat arbeta med den?

Statusen "mottagen" betyder att Inet tagit emot din dator och packat upp den. När någon tekniker börjat felsöka din dator sätts istället statusen till "påbörjad"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arrogant:

Statusen "mottagen" betyder att Inet tagit emot din dator och packat upp den. När någon tekniker börjat felsöka din dator sätts istället statusen till "påbörjad"!

Tack för svar!

Edit: Ytterligare en fråga till Inet: Förstår att det kan vara ganska varierande beroende på hur mycket ni har inne men ungefär hur lång tid brukar det ta från att ni får in produkten till att arbete påbörjas med den?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med transformer prime? Kommer ni ta in dom?

Kommer ni ta in de nya asus transformers som kommer ut i slutet av sommarn/hösten?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inga enskilda supportärenden i denna tråd!

Permalänk
Medlem

Tävlingen ni har i era butiker, vad är det för typ av tävling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

Tack för svar!

Edit: Ytterligare en fråga till Inet: Förstår att det kan vara ganska varierande beroende på hur mycket ni har inne men ungefär hur lång tid brukar det ta från att ni får in produkten till att arbete påbörjas med den?

Du svarade just på din egen fråga nej, men normalt ska det väl ta 10 ARBETSDAGAR, sen kan det ju så klart skilja från fall till fall så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Undrar om ni har några mekaniska tangentbord uppställda i butiken på Sveavägen som man kan klämma och känna lite på? Skulle vara skönt att prova ett innan man köper ett