Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lämpligt radeon grafik kort till min AMD Phenom II x4 960t BE?

Permalänk

Lämpligt radeon grafik kort till min AMD Phenom II x4 960t BE?

Tja,

Sitter förnuvarande på en gammal Sapphire Radeon HD 6670 och det börjar bli ganska segt att spela spel på den så det är väll dags att uppgradera sig. Men då jag är rädd för att "bottlenecka" min CPU så tänkte jag höra med er om det finns något kort som skulle funka bra tillsammans med min AMD Phenom II x4 960t BE.

Är det så pass bra att 7870 skulle funka utan risk för att "bottlenecka"?

AMD Phenom II x4 960t BE @ stock clocks
8 gb ram 1600 mhz
Gigabyte GA-970A-UD3
Corsair TX750M 750 w

Permalänk

Det beror på vad du spelar. I bf3 kommer inte din cpu i stock räcka iaf. Har du testat att låsa upp den? om det fungerar så kommer det gå bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du kan i stort sett välja vilken singel gpu setup som helst. Processorn kommer inte ens att flaska ett 7970

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk

@MattiasS

Har testat att låsa upp den till 6 cores förut och det funkar utan problem. Men jag kör den på 4 cores just nu bara för att jag inte har någon användning utav 6 cores än. Har även https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e... som kylare så överklocking ska gå utan problem också. Ligger på 25-29c idle just nu.

Permalänk
Medlem

Idle temps är rätt så ointressant, kolla load temps istället. Men absolut bör du ha lite utrymme för överklockning:)

Permalänk

7870 är nog ett bra val. Du kan gå högre också men jag skulle nog själv inte sträcka mig längre än 7950.
Det beror mycket på vilka spel som körs, om du vill använda eyefinity etc. I skyrim flaskar din cpu troligen ett 6870 men levererar kanske ändå spelbara FPS i högsta inställningar även om kanske "mer finns att hämta".

Permalänk
Medlem
Skrivet av activeapex:

@MattiasS

Har testat att låsa upp den till 6 cores förut och det funkar utan problem. Men jag kör den på 4 cores just nu bara för att jag inte har någon användning utav 6 cores än. Har även https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e... som kylare så överklocking ska gå utan problem också. Ligger på 25-29c idle just nu.

Det finns en praktisk citatfunktion vettu.

OT, ett 7870 låter som ett bra kort för din dator, processorn kommer inte flaska. Förutom i några extremfall, då kanske du tappar ett par FPS i värsta fall. ^^

Permalänk
Skrivet av Racka:

Det finns en praktisk citatfunktion vettu.

OT, ett 7870 låter som ett bra kort för din dator, processorn kommer inte flaska. Förutom i några extremfall, då kanske du tappar ett par FPS i värsta fall. ^^

Haha, är för van vid att skriva på Facebook tror jag

OT, blir nog ett 7870 då. Det kommer inte göra så ont pengakassan heller